Show simple item record

dc.contributor.advisorÜnal, Semra
dc.contributor.authorKarahan, İlyas
dc.date.accessioned2020-12-29T07:24:45Z
dc.date.available2020-12-29T07:24:45Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/344125
dc.description.abstractBu çalışma İlköğretim Okullarında çalışan öğretmenlerin öğretme sürecindeki dikkat toplama stratejilerini belirlemeye yönelik bir araştırmadır. Böyle bir çalışma ilköğretim kurumlarında çalışan öğretmenlerin, etkin öğretim için gerçekleştirmeleri gereken dikkat toplama stratejilerini temel alarak çalışmalarında verimli kullanabilmesi açısından önemlidir.Araştırmada saha araştırması tekniği kullanılmıştır. Bilgi toplama aracı olarak anket hazırlanmıştır. Hazırlanan anketler 2007?2008 öğretim yılında İstanbul ili Ümraniye, Üsküdar ve Küçükçekmece ilçelerindeki ilköğretim okullarında çalışan öğretmenlere tesadüfî örneklem yöntemiyle uygulanmıştır.Araştırmada anket aracılığıyla ile toplanan veriler bilgisayar ortamına girilerek istatistiksel olarak analizi Windows SPSS programı ile yapılmıştır. Araştırmaya katılan öğretmenlere ilişkin kişisel bilgiler frekans ve yüzde ile çözümlenmiştir. Verilerin analizinde ?Öğretmenlerin Dikkat Toplama Stratejileri ? anketinde yer alan sorularla ile ilgili öğretmen görüşlerinin aralarında anlamlı farklılığın olup olmadığını belirlemek amacıyla t testi ve tek yönlü varyans analizi uygulaması yapılmıştır. Elde edilen bulgular tartışılarak önerilerde bulunulmuştur.Araştırmada öğretmenlerin dikkat toplamak için konunun anahtar kelimeleri sık sık tekrarlamakta olduğu ayrıca öğrencilere ismiyle hitap ederek dikkat toplamaya çalışıldığı, dikkat toplamakta beden diline önem verdikleri gibi sonuçlara ulaşılmıştır.Bu çalışmanın ilköğretim öğretmenleri tarafından, öğretim durumlarında gerçekleştirilen dikkat toplama davranışların etkin kullanılmasında, eksiklerin yapılan öneriler doğrultusunda giderilmesinde, ayrıca dikkat toplama veya dikkatlerinin dağılmasını önlemede öğretmenlere yararlı olacağı umulmaktadır.Anahtar Kelimeler: Dikkat, dikkat toplama stratejileri
dc.description.abstractThis is a research work about how the primary school lecturers should set their strategies to achieve the desired level of attention of the students during their classes. This work is significantly beneficial to achieve their goals.In this work, a field search tecnique and a questionnaire were processed and applied respectively. For this questionnaire, the selection of the lecturers who work in Ümraniye, Üsküdar and Küçükçekmece primary schools were made randomly.During the research, the analysis of the gathered datas were prepared by using Windows SPSS. t test and variance analysis were implemented to discover if there is any significant differences between the ways of thinking of subjects. Outcome of the questionnaire was discussed and brainstormed.In conclusion, it was discovered that the subjects were using the ways of emphasises on the keywords, body language and communcates with the students by using their names to get the desired level of attention.To conclude, this work obviously will remedy and help any kind of inefficiency on having attention.Key words: Attention, strategies of having attentionen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin öğretme sürecindeki dikkat toplama stratejileri
dc.title.alternativeHaving attention strategies in teaching process of working teachers at primary schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAttention
dc.subject.ytmConcentration
dc.identifier.yokid306828
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid220524
dc.description.pages144
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess