İlköğretim ikinci kademe öğrencilerine kitap okuma alışkanlığı kazandırmada Türkçe öğretmenlerinin rolü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma ilköğretim okullarında çalışan Türkçe öğretmenlerinin derslerinde ve dersleri dışında yaptıkları tüm çalışmalarla, ikinci kademe öğrencilerine kitap okuma alışkanlığı kazandırma konusunda etkilerini tespit etmek amacıyla yapılmıştır.Araştırma İstanbul İli Anadolu yakasında bulunan Kadıköy, Ümraniye ve Üsküdar ilçelerinde görev yapan 388 Türkçe öğretmeni üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma için toplanan veriler SPSS paket programı kullanılarak analiz edilmiştir.Bu araştırmada öğretmenlerimizin ikinci kademe öğrencilerine kitap okuma alışkanlığı kazandırma tutumlarının cinsiyet, yaş, mezun olunan okul, kurum türü, ilk atama branşı, kadro türü, kıdem, bulundukları kurumdaki hizmet süreleri, bir yılda okudukları kitap sayısı, en son aldıkları kitabın alınma zamanı, en çok sevdikleri kitap türü, düzenli takip ettikleri süreli yayınlar, öğrencilerinin ders kitabı dışında bir yılda okudukları kitap sayısına göre farklılıkları incelenmiştir.Bu araştırmadaki veriler ilköğretim ikinci kademe öğrencilerine kitap okuma alışkanlığı kazandırmada Türkçe öğretmenlerinin rolü anketi ile toplanmış ve anketler öğretmenler okullarında birebir ziyaret edilerek uygulanmış ve gereken yerlerde açıklamalar yapılmıştır. Anket 32 sorudan oluşmaktadır.Araştırmada kullanılan ilköğretim ikinci kademe öğrencilerine kitap okuma alışkanlığı kazandırmada Türkçe öğretmenlerinin rolü dört alt faktörden oluşmaktadır. Veriler %(yüzde), t-testi, Anova (Tekyönlü varyans analizi), scheffe testi yapılarak yorumlanmıştır.Araştırma sonucunda ilköğretim ikinci kademe öğrencilerine kitap okuma alışkanlığı kazandırmada Türkçe öğretmenlerinin rolü açısından öğretmenlerin arasında her açıdan anlamlı farklılıklar gözlenmiştir. The observation was made in order to determine Turkish Teachers? all studies on their classes and outside of classes secondary educations pupils were gained about reading habits and effectives.This observation was made on 388 teachers, working in secondary schools located in the towns of Anatolian part of some districts, Kadıköy, Ümraniye, Üsküdar. Data, collected part the observation, was analyzed by SPSS packet program.This study in Teachers? secondary educations pupils, was gaimed reading book habits were observed in difference sex, age, graduted school the sart of institution, first assigment branch, type of staff, seniority service periods, that total was read books and the last taken books, regularly keep up with periodical books and the students? outside of textbook were counted in a year.Data in this observation was collected usage secondary education pupils, reading book habits were gained, Turkish Teachers? role with questionaire was collected and the questionaire was applied to the one by one visited by teachers and was made in explanation of some place. The questionaire composed of 32 questions.Material questionaire which was used in observation, was constituted by four subfoctors of secondary educations to the pupils, reading book habits was gained Turkish Teachers? role. Data was commented by applying percentage T-Test, Anova and Scheffe Tests.As a result of this observation, significant differences were observed secondary education to the pupils, reading book habits was gained by Turkish Teachers? role between another Teachers.
Collections