İlköğretim okulu öğrencilerinin okul iklimi algıları ile saldırganlık düzeyleri arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, ilköğretim okulu öğrencilerinin okul iklimi algıları ile saldırganlık düzeylerinin arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini İstanbul ili ve Şanlıurfa ili Akçadere ilçesinde okuyan ilköğretim okulu 7. sınıf öğrencileri, örneklem grubunu ise İstanbul Avrupa ve Anadolu Yakası'ndaki ve Şanlıurfa'daki 9 ilçenin ilköğretim okullarının 351 7. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada, Nebraska ve Batı Michigan Üniversiteleri tarafından yapılan, 2006 yılında Faika Yelda Acarbay tarafından ölçeğin Türkçe Dilsel Eşdeğerlik çalışması gerçekleştirilen ?CASE/KOİD Kapsamlı Okul İklimi Değerlendirme Ölçeği?; R.R. Sears (1961) tarafından geliştirilen, Sevda Uluğtekin tarafından Türkçe'ye uyarlanan ?Sears Saldırganlık Ölçeği?; yazar tarafından geliştirilen ?Kişisel Bilgi Formu? kullanılmıştır.Araştırmada bağımsız grup t testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), Non-Parametrik Kruskal Wallis-H Testi, Non-Parametrik Mann Whitney-U Testi, Post-Hoc LSD Testi, Post-Hoc Tamhane's T2 testi, Pearson Çarpım Moment Korelasyon Analizi kullanılmış ve anlamlılık düzeyi .05 kabul edilmiştir.Yapılan analizler sonucunda ilköğretim okulu öğrencilerinin saldırganlık düzeyleri ve okul iklimi algılarının demografik değişkenlere göre anlamlı bir şekilde farklılaştığı bulunmuştur. Bununla birlikte öğrencilerin saldırganlık düzeyleri ile okul iklimi algıları arasında negatif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Okullarda olumlu bir iklimin varlığının öğrenci saldırganlığını azalttığı tespit edilmiştir.Anahtar Sözcükler: Saldırganlık, Şiddet, Okul İklimi, Okul Güvenliği The purpose of this study is to analyze the relationship between school climate perceptions and aggression levels of primary school students. The population of the research consists of the students in İstanbul and Şanlıurfa city Akçadere borough. 351 seventh grade students of primary schools from nine boroughs of İstanbul European and Anatolian side and Şanlıurfa city formed the sampling. In the research, ?Comprehensive Assessment of School Environment (CASE)?, developed by Nebraska and Michigan University and Turkish standardization process studied by Faika Yelda Acarbay; ?Sears? Aggression Scale?, developed by Sears (1961) and Turkish standardization process studied by Sevda Uluğtekin; ?Personel İnformation Form?, developed by writer were used.In the study, independent group t- test, single ? sided variance analysis (ANOVA), non parametric Kruskal Wallis test, non parametric Mann Whitney - U test, Post Hoc LSD and Tamhane?s T2 tests, Pearson Multiplication Momentum Correlation Analysis were used and signifance level was adopted on the .05 level.With the results of the analyzes, it was founded that aggression levels and school environment perceptions differentiate significant with demographic variables. Nonetheless, a negative relationship was founded between aggression levels and school environment perceptions of students. Thus, it has revealed that existence of a positive school environment decrements the students? aggressiveness.Keywords: Aggression, Violence, School Climate, School Environment, School Safety
Collections