Destinasyon yönetimi kapsamında paydaşlar arası ilişkiler üzerine bir araştırma: Göller yöresi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Dünya üzerinde küreselleşmenin etkisine bağlı olarak seyahat eden bireylerin turizme bakış açılarında da ciddi manada değişim ortaya çıkmaya başlamıştır. Bu nedenle seyahat faaliyetlerine katılan bireyler farklı alternatif turizm türleri bakımından zengin olan destinasyonları ziyaret etmeye başlamış, bu yönden zengin olan destinasyonların her geçen gün talebi ve önemi artmaya başlamıştır. Talebin artmasına bağlı olarak destinasyonların yönetilmesinde de ciddi manada değişimler ortaya çıkmaya başlamış ve paydaşlar arası ilişkilerin etkili olduğu etkili yönetim anlayışı, turizm destinasyonlarının yönetilmesinde etkili olmaya başlamıştır. Bu kapsamda bu araştırmanın amacı Göller Yöresi'nin önemli iki ili Burdur ve Isparta illerinin turistik destinasyon yönetiminde oldukça fazla önemi olan turizm paydaşlarının birbirleriyle ilişkilerinin boyutunu etkili yönetişim bağlamıda tespit etmektir.Araştırmanın amacına uygun olarak nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Nitel araştırma deseni olarak örnek olay araştırması kullanılmıştır. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme, katılımcı gözlem ve ilgili yöreye ilişkin yazılı ve görsel dokümanların incelenmesiyle toplanmıştır. Verilerin analizi tümevarımsal içerik analizi yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Araştırma bulguları yörenin oldukça fazla turizm avantajı olmasına rağmen, bu avantajdan yeteri kadar faydalanılamadığını ortaya koymuştur. Aynı zamanda yörede turizminin alt ve üst yapısı, tanıtım ve pazarlaması, imajı, yatırım ve projeleri, paydaşların birbirleriyle ilişkileri konularında yetersizliklerin olduğu ve bunun sonucunda etkili destinasyon yönetişiminin sağlanmadığı tespit edilmiştir. Dolayısıyla, yörede etkili destinasyon yönetişiminin sağlanması ve yöre turizminin gelişmesi için paydaşlar arası ilişkilerin artması gerekmekte olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. There has been serious shift on the perspective of tourism with the globalization affect through the World. People have started to visit destinations which are rich in means of varied alternative tourism activities. Consequently, such places have risen in importance and demand. The management practices of these places have also gone serious change with the rise in demand. This has led to a management understanding in which stakeholder relationships are effective. The main purpose of this research is to determine the relationships among the tourism stakeholders in the context of effective management. The research was carried out in two prominent tourism destination cities (Burdur and Isparta) in Göller Yöresi (region of lakes).The research was carried out in qualitative case study methodology. Data were collected through semi-structured interview form, participant observation, written and visual documents related to the particular region and analyzed through inductive content analysis. Findings of the study show that though the region has a lot of tourism advantages, these advantages are not utilized adequately. Besides, it is argued that the region is unable to provide effective destination management due to the deficiencies on the sub and super structure of tourism, promotion and marketing, public opinion, investment and projects, relationship of the stakeholders. Therefore, effective destination management and higher level relationships should be ensured in the region.
Collections