dc.contributor.advisor | Koçoğlu, Zeynep Banu | |
dc.contributor.author | Çiftçi, Hatime | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T06:52:31Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T06:52:31Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339863 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma; (a) Blog kullanarak verdikleri akran geribildiriminin İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerin yazma başarımındaki etkisini; ve (b) akran geribildirim içeriklerinin çeşit ve niteliği, (c) İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerin yazma dersinde Blog kullanmalarıyla ilgili anlayışlarını araştırdı.Veriler; (a) İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen Türk Öğrencilerin Yeterlik Ölçeği (Jones, 2006'dan uyarlanan), (b) dönem başında ve sonunda yapılan mülakatlar, (c) öğrencilerin yazdıkları ilk ve ikinci (düzeltilmiş) yazılar, ve (d) akran geribildirim oturumlarının suretleri, (e) Dönem Sonu Anketi (Jones, 2006'dan uyarlanan) kullanılarak, 2008 Bahar donemi başında, boyunca, ve sonunda olmak üzere toplandı. Bu çalışmaya, Yeditepe Üniversitesi'ndeki Yabancı Dil Bölümü'nde İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen 30 Türk öğrenci dönem boyunca katıldı. Kontrol grubu (15 öğrenci) sınıf içi sureç temelli yazma derslerine devam etti ve yüz yüze sözlü olarak verilen akran geribildirimlerinden faydalandı. Deney grubu (15 öğrenci) süreç temmeli yazma derslerine bilgisyar labaratuvarında devam etti ve Blog kullanarak akran geribildiriminden faydalandı.Karma faktöryel değişiklikler analizinin sonuçları, Blog kullanılarak verilen akran geribildiriminin İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerinin yazma başarımı üzerindeki etkisini gösterdi. Hem kontrol hem de deney grubundaki öğrenciler ikinci taslaklarda yazma becerilerini geliştirdi. Ancak, deney grubundakiler, ikinci taslaklarda kontrol grubundan daha iyi başarim gösterdiler. Ödevlerin kıyaslanması, iki gruptaki öğrencilerin de, dört ödevde de yazma başarımlarının aynı olduğunu ortaya çıkardı. İlaveten, öğrenciler içerik, organisazyon, kelime, dil kullanımı ve mekanik beceriler gibi temel yazma unsurlarında gelişme gösterdi. Ayrıca, kelime sayma analizinin sonucunda yazım niceliğinde bir etki bulunmadı. Akran geribilidirim içerik analizi, iki gruptaki öğrencilerin de akran yorumlarından faydalandığını ve kontrol grubundaki akran yorumlarının çoğunlukla lokal konularla ilgili olmasına rağmen, blog akran yorumlarının çoğunklukla global konularda olduğunu ortaya koydu. Son olarak, mülakat ve Dönem Sonu Anket analizi, İngilice'yi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerinin yazma derslerinde Blog kullanımlarıyla ilgili olumlu tutumlarını gösterdi. Öğrenciler, Blog sayfalarını yazma becerilerini geliştirmede etkili bir araç olarak gördüler.Türkiye'de yapılan eğitici teknolojiler üzerindeki çok az sayıda çalımalardan biri olan bu çalışma, alana kaydadeğer katkılarda bulunmaktadır. Ayrıca bu çalışma, eğitimci araştımacıları ve İngilizce'yi yabancı dil olarak öğreten yazma dersi öğretmenleri için çıkarımlar ve daha sonraki çalışmalar için öneriler içermektedir. | |
dc.description.abstract | The present study investigated; (a) the effect of blog peer feedback on Turkish EFL students? writing performance, (b) the type and nature of blog peer feedback sessions, and (c) the perceptions of Turkish EFL students on the use of blogs in their writing classes.Data were collected before, during, and after Spring 2008 term by using; a) Turkish EFL Students? Background Survey (adapted from Jones, 2006), b) interviews at the beginning and end of the term, c) first and second (or revised) drafts produced by the students, d) transcripts of peer feedback sessions, (e) End-of-semester Questionnaire (adapted from Jones, 2006). 30 first year Turkish EFL students in the Foreign Language Department at Yeditepe University participated in the study throughout the semester. The control group (15 students) attended in-class process approach integrated writing classes and utilized face-to-face oral discussions for peer feedback. The experimental group (15 students) attended classes in the computer laboratory and integrated blog peer feedback into their process oriented writing classes.The results of mixed factorial analysis of variances (ANOVA) revealed the effect of blog peer feedback on Turkish EFL students? writing performance. The students both in the control and experimental group improved their writing in their second drafts. However, those in the experimental group showed higher performance in second (or revised) drafts. In task comparison, it was revealed that the students? writing performance in both groups was the same throughout four tasks. Additionally, the students both in the control and experimental group showed a significant improvement on the major aspects of writing such as content, organization, vocabulary, language use, and mechanics. Moreover, no significant effect was found on the quantity of their writing as a result of word count analysis. Additionally, the analysis of peer feedback sessions indicated that the students in two groups benefitted from their peers? comments, and blog peer feedback comments were mostly about global issues while face-to-face peer comments mostly focused on local issues. Finally, the analysis of interviews and End-of-semester Questionnaire indicated positive perceptions of Turkish EFL students on the use of blogs in their writing classes. They considered blogs as an effective tool for improving their writing skills.The present study, which is one of the very few studies on instructional technologies in Turkey, has noteworthy contributions to the field. This study also provides educational researchers and EFL writing teachers with implications for the teaching of EFL writing and recommendations for further research. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | The effect of blog peer feedback on Turkish efl students` writing performance and their perceptions | |
dc.title.alternative | Blog geribildiriminin ingilizce'yi öğrenen Türk öğrencilerin yazma becerisindeki etkisi ve bu öğrencilerin blog kullanımıyla ilgili anlayışları | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Foreign language learning | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Turkish students | |
dc.subject.ytm | Writing skills | |
dc.subject.ytm | Feedback | |
dc.subject.ytm | Language teaching | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.identifier.yokid | 357614 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 240637 | |
dc.description.pages | 170 | |
dc.publisher.discipline | İngilizce Öğretmenliği Bilim Dalı | |