A case study: Evaluation of an English speaking skills course in a public university preparatory school program via CIPP model
dc.contributor.advisor | Demirbulak, Dilara | |
dc.contributor.author | Yilmaz Virlan, Ayşe | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T06:52:16Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T06:52:16Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339837 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı bir devlet üniversitesinin İngilizce Hazırlık Okulu Konuşma Becerisi Programı'nın etkililiğini okutmanların ve öğrencilerin bakış açılarından değerlendirilmesidir. Bu anlamda, Stufflebeam (1971) tarafından geliştirilen CIPP (bağlam, girdi, süreç,ürün) değerlendirme modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2012-2013 akademik yılında hazırlık okulunda öğrenim gören 287 öğrenci ve 23 okutman oluşturmaktadır. Veriler, anket, mülakat, gözlem hazırlık okulu müfredatı ve materyaller içeren karma metot yoluyla toplanmıştır. Çalışmada elde edilen bulgular, öğretmen ve öğrencilere göre, Hazırlık Okulu Konuşma dersi programının amacını kısmen yerine getirdiğini ortaya koymuştur. Çalışmanın sonuçları programın daha etkin olabilmesi için, amaç ve hedeflerin, materyallerin ve fiziksel şartlar boyutlarında geliştirmelere ve uyarlamalara gerek olduğunu göstermiştir. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study was to evaluate the effectiveness of the speaking curriculum in a public University Preparatory School program through the perspectives of instructors and students. In this sense, the CIPP (context, input, process, and product) evaluation model developed by Stufflebeam in 1971 was used. 287 students attending the preparatory school in the 2012-2013 academic year and 23 instructors teaching in the program participated in this study. The data were gathered through a mixed method design, which included questionnaires, interviews, observation, and review of curricula of the prep school and materials.The results revealed that the speaking program of the preparatory school partially fulfill its purpose according to students and instructors. The findings of the study indicated that some improvements and adaptations in the objectives and aims of the program, materials, and physical conditions were required in order to make the speaking program more effective. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | A case study: Evaluation of an English speaking skills course in a public university preparatory school program via CIPP model | |
dc.title.alternative | Örnek durum incelemesi: Devlet üniversitesi İngilizce hazırlık okulu konuşma becerisi programının CIPP modeliyle değerlendirilmesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Universities | |
dc.subject.ytm | Preparatory school | |
dc.subject.ytm | Speaking | |
dc.subject.ytm | Speaking skills | |
dc.subject.ytm | Teaching curriculums | |
dc.subject.ytm | CIPP modelling | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.identifier.yokid | 10054094 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 370582 | |
dc.description.pages | 125 | |
dc.publisher.discipline | İngilizce Eğitimi Bilim Dalı |