Show simple item record

dc.contributor.advisorDemirbulak, Dilara
dc.contributor.authorYilmaz Virlan, Ayşe
dc.date.accessioned2020-12-29T06:52:16Z
dc.date.available2020-12-29T06:52:16Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339837
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı bir devlet üniversitesinin İngilizce Hazırlık Okulu Konuşma Becerisi Programı'nın etkililiğini okutmanların ve öğrencilerin bakış açılarından değerlendirilmesidir. Bu anlamda, Stufflebeam (1971) tarafından geliştirilen CIPP (bağlam, girdi, süreç,ürün) değerlendirme modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2012-2013 akademik yılında hazırlık okulunda öğrenim gören 287 öğrenci ve 23 okutman oluşturmaktadır. Veriler, anket, mülakat, gözlem hazırlık okulu müfredatı ve materyaller içeren karma metot yoluyla toplanmıştır. Çalışmada elde edilen bulgular, öğretmen ve öğrencilere göre, Hazırlık Okulu Konuşma dersi programının amacını kısmen yerine getirdiğini ortaya koymuştur. Çalışmanın sonuçları programın daha etkin olabilmesi için, amaç ve hedeflerin, materyallerin ve fiziksel şartlar boyutlarında geliştirmelere ve uyarlamalara gerek olduğunu göstermiştir.
dc.description.abstractThe purpose of this study was to evaluate the effectiveness of the speaking curriculum in a public University Preparatory School program through the perspectives of instructors and students. In this sense, the CIPP (context, input, process, and product) evaluation model developed by Stufflebeam in 1971 was used. 287 students attending the preparatory school in the 2012-2013 academic year and 23 instructors teaching in the program participated in this study. The data were gathered through a mixed method design, which included questionnaires, interviews, observation, and review of curricula of the prep school and materials.The results revealed that the speaking program of the preparatory school partially fulfill its purpose according to students and instructors. The findings of the study indicated that some improvements and adaptations in the objectives and aims of the program, materials, and physical conditions were required in order to make the speaking program more effective.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleA case study: Evaluation of an English speaking skills course in a public university preparatory school program via CIPP model
dc.title.alternativeÖrnek durum incelemesi: Devlet üniversitesi İngilizce hazırlık okulu konuşma becerisi programının CIPP modeliyle değerlendirilmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmUniversities
dc.subject.ytmPreparatory school
dc.subject.ytmSpeaking
dc.subject.ytmSpeaking skills
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmCIPP modelling
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.identifier.yokid10054094
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid370582
dc.description.pages125
dc.publisher.disciplineİngilizce Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess