Show simple item record

dc.contributor.advisorErdoğan, İrfan
dc.contributor.authorGedik, Sümeyya
dc.date.accessioned2020-12-29T06:52:07Z
dc.date.available2020-12-29T06:52:07Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339820
dc.description.abstractToplumların ileri gitmesi eğitim sayesindedir. Eğitim temel olarak okullarımızda uygulanmaktadır. Bu açıdan okul toplumun gelişmesini sağlayan bir araçtır. Bu kadar önemli bir aracın değişmez girdileri ise öğrencilerdir. Okul öğrencileri hayata hazırlayan kurumdur. Geleceğimizi şekillendiren bu yapıların girdileri olan öğrencilerin okula uyumları da bir o kadar önemlidir. araştırmanın bulgularının eğitim yönetimi alanına yeni katkılar getireceği düşünülmektedir.Araştırmanın evrenini 2014-2015 Eğitim Öğretim yılında İstanbul ili Fatih ilçesinde görev yapan 1. ve 2. sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Değerlendirmeye alınan anket sayısı 112'dir. Öğretmenlerin 60-66 aylık çocukların okula uyumu hakkındaki görüşlerinin öğretmenlerin cinsiyetine, öğrenim durumuna, kıdemine, yaşına, okuttukları sınıf mevcuduna, okuttukları öğrencilerin yaş aralığına, çalıştıkları kurum tipine göre istatistiksel olarak anlamlı düzeyde bir farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya katılan öğretmenlerden araştırma amaçları doğrultusunda bilgi toplamak amacıyla hazırlanan veri toplama aracı 2 bölümden oluşmaktadır. Araştırmacı tarafından öğretmenlerin demografik özellikleri hakkında bilgi toplamak amacıyla Öğretmen Kişisel Bilgi Formu oluşturulmuştur. 7 soru içermektedir. Verileri toplamak için uzmanların görüşleri dikkate alınarak hazırlanan ankette öğretmenlerin öğrencilerin okula uyum düzeyleri ile ilgili tespitlerini ölçen 22 soru yer almaktadır. Bu bağlamda örneklem grubunu oluşturan öğretmenlerin Okula Uyum Algısı Belirleme Anketi'nden aldıkları puanların; öğretmenlerin cinsiyetine, öğrenci yaş aralığına ve kurum tipine göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek için Bağımsız Grup T Testi, öğretmenlerin öğrenim durumuna, kıdemine, yaşına, ve sınıf mevcuduna göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek için Kruskal Wallis-H Testi ve hangi gruplar arasında anlamlı farklılıklar olduğunu belirlemek üzere Mann Whitney-U testi yapılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin Okula Uyum Algısı Belirleme Anketi'ndeki ifadelere katılım düzeyinin `Kısmen Katılıyorum` düzeyinde olduğu; öğretmenlerin `Tamamen Katlıyorum` düzeyinde olmak üzere en fazla `60-66 aylık öğrenciler arasından okul öncesi eğitimi almış olanlar, diğerlerine göre okul ortamına daha çabuk uyum sağlamıştır.` ifadesine katıldıkları, `Çok Az Katılıyorum` düzeyinde olmak üzere en az `60-66 aylık öğrencilerin ilkokula başlamadan önce en az bir yıl okul öncesi eğitim alması ilkokuldaki eğitim öğretimi etkilemez.` ifadesine katıldıkları; öğretmenlerin öğrencilerin okula uyumları ile ilgili algılarının öğretmenlerin cinsiyetine, okuttukları sınıf mevcuduna göre değiştiği; öğretmenlerin öğrenim durumuna, kıdemine, yaşına, okuttukları öğrencilerin yaş aralığına ve çalıştıkları kurum tipine göre değişmediği; ifadeler bazında incelendiğinde ise öğretmenlerin öğrencilerin okula uyumları ile ilgili algılarının çeşitli ifadeler için cinsiyetine, öğrenim durumuna, kıdemine, yaşına, okuttukları sınıf mevcuduna, okuttukları öğrencilerin yaş aralığına, çalıştıkları kurum tipine değiştiği tespit edilmiştir.Kullanılan Anahtar Kelimeler: çocuk, öğrenci, anasınıfı, hazıroluĢ.
dc.description.abstractSocieties' progress can be supplied with education. Basically, schools are practicing field of education. From this standpoint, education is a tool for societies' development. And students are stable input of this significant means. Schools act operating role as preparing students for life. As an input of formative system for our future, students' adaptation to school is extremely important . this research's findings are expected to make new contributions to education management. Total field under survey consists of 1. and 2. grade teachers who works in 2014-2015 academic year in Istanbul-Fatih. 112 teachers participated to this survey. In this research, it is aimed to identify whether teachers' opinions about 60-66 months children's adaptation to school, show statically expressive difference according to teachers' gender, education level, seniority, age, class size, students' age range, type of institution.Data collecting tool, installed to collect data in accordance with research objectives consists of two parts . Researcher has prepared Teacher Personal Information Form by intension of gathering data about teachers' demographic features and the form includes 7 questions. 22 measurer questions concerning teachers' findings about students' adaptation to school appear in survey that was designed in direction of experts and academicians vision.Within this context, in order to identify whether sample group teachers' scores obtained from School Adaptation Perception Determination Survey become different according to teachers' gender, students' age range and type of institution Independent Group T Test; to determine whether the scores show difference in accordance with teachers' education level, seniority, age and class size, Kruskal Wallis-H Test and to determine whether there is expressive difference between these groups, Mann Whitney-U Test have been implemented.In consequence of this research, it is estimated that teachers approves the expressions in School Adaptation Perception Determination Survey at `Partially Agree` level, they shows agreement on expression that students who have preschool education have accommodated themselves to school compared to other children among 60-66 months students at `Fully Agree` level, and at ` Few Agree` level they come to agreement on expression that 60-66 months students' attendance to preschool education at least one year before primary school has no influence on primary school education. Teachers' perceptions about students' adaptation to school become different according to teachers' gender, class size while it is not changing according to their education level, seniority, age, students' age range and type of institution, When it is examined with respect to expressions in survey, teachers' perceptions about students' adaptation to school becomes different according to gender, education level, seniority, age, class size, students' age range, type of institution.Keywords: child, student, adaptation, readinessen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmen algılarına göre 60-66 aylık çocuklarda okula uyumun incelenmesi (Fatih ilçesi örneği)
dc.title.alternativeStudy of school adaptation among 60-66 months children compared to teachers' perception
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmTeacher perception
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmAdjustment
dc.subject.ytmPreschool period
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmReadiness
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.identifier.yokid10092961
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid410481
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess