Meslek lisesi öğrencilerinin beden eğitimi dersine yönelik beklenti ve beklentilerini gerçekleştirme düzeyi (Ataşehir ilçe örneği)
dc.contributor.advisor | Katılmış, Ahmet | |
dc.contributor.author | Kalyon, Bülent | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T06:51:52Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T06:51:52Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339794 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı meslek liselerine devam eden, 10. sınıf öğrencilerinin beden eğitimi dersine ilişkin, beklentileri ve beklentilerini gerçekleştirme düzeylerini belirlemektir. Araştırma amacına uygun olarak çalışma nicel araştırma desenlerinden tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Bu çerçevede çalışma İstanbul ili, Ataşehir ilçesindeki meslek lisesi öğrencileri arasından, random örnekleme yöntemiyle belirlenen toplam 382 öğrenci (213 erkek ve 169 kız ) öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri, geçerlik ve güvenirlik çalışmaları Sunay ve Sunay (1996) tarafından yapılan anket kullanılarak elde edilmiştir. Bu anket kullanılarak elde edilen veriler frekansı ve yüzdelerle açıklanarak yorumlanmıştır. Verilerin analizi sonucunda 10. sınıf öğrencilerinin benden eğitimi dersinden fiziksel, sosyal, estetik, spora yönelme ve katılma boyutlarında beklentileri olduğu ve öğrencilerin söz konusu boyutlardaki beklentilerini önemli ölçüde gerçekleştirdikleri saptanmıştır. Anahtar Kelimeler: Beden Eğitimi Dersi, Meslek Lisesi, Öğrenci Beklentisi | |
dc.description.abstract | The purpose of this research is to determine the expectation levels and expectations from physical education lesson among the 10th grade students, who are studying at the vocational high school.This research has been carried out through the survey model of quantitative survey pattems to meet its purpose. Under this framework the research has been carried out among 382 students(213 boys and 169 girls), who are selected from the students of the vocational high schools serving in Ataşehir neighborhood of İstanbul City, by use of the random survey method. Research data, and all actions about validity and reliability have been obtained by use of the survey performed by Sunay and Sunay(1996). Any and all data, obtained through this survey, has been analyzed by being explained through their frequency and percentages. As a result of this data analysis, it has been determined that the 10th grade students have expectations from their physical education lessons, in the extent of physical, social and esthetical sides and for sports tendencies and participation, it has also been observed that the students considerably realize their expectations for the mentioned sides. Key Words: Physical Education Lesson, Vocational High School, Student Expectations | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Meslek lisesi öğrencilerinin beden eğitimi dersine yönelik beklenti ve beklentilerini gerçekleştirme düzeyi (Ataşehir ilçe örneği) | |
dc.title.alternative | Vocational high school students in physical education course expectations and the expectations of the level of realization of (Ataşehir example) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Student expectations | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | Vocational high schools | |
dc.subject.ytm | Vocational high school students | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.subject.ytm | Physical education | |
dc.identifier.yokid | 10063753 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 385898 | |
dc.description.pages | 72 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |