(MIS)Match between teacher-learner autonomy perceptions and its relationship with EFL learners` achievement in language learning
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, Türk olan ve İngilizce öğreten öğretmenlerin ve öğrencilerin öğrenen özerkliği hakkındaki algılarının, bu öğrencilerin aldıkları dönem notu ile ilişkisini belirlemektir. Çalışma, özet olarak, öğrencilerin ve öğretmenlerin görüşlerinin ne ölçüde eşleştiğini ve eşleşmenin öğrencilerin dönem notu ile ilişkisini incelemeyi amaçlar. Bu çalışmanın katılımcılarını, başlangıç, ön orta, orta ve ileri düzeyde dil becerisine sahip, yaşları 18 ile 23 arasında değişen on farklı sınıfta eğitim gören 100 öğrenci ve 23 öğretmen oluşturmaktadır. Öğretmenlerin bu meslekteki tecrübesi en az iki yıl olmak üzere 15 yıla kadar değişiklik gösterir ve en az lisans derecelerine sahiptirler. Öğrencilerin yabancı dil yeterlilikleri, her dönem öğrencilere uygulanan ALCPT( Amerikan Dil Kursu Yerleştirme Test) sınavı ile belirlenir. Bu sınavdan aldıkları nota göre başlangıç, ön orta, orta ve ileri olmak üzere farklı kurlara tertip edilirler. Bu çalışma, öğrencilerin bilgisayar mühendisliği, elektrik –elektronik mühendisliği, endüstri mühendisliği ve havacılık mühendisliği olmak dört farklı akademik dalda olmak üzere eğitim aldığı 4 yıllık eğitim sunan özel bir kurumda uygulanmıştır. Okulun akademik dili İngilizce olmamasına rağmen, öğrencilerin gelecek kariyerlerinde ihtiyaç nedeniyle müfredatta özel dikkat ve önemli bir zaman dilimi ayrılır. Bu çalışmanın amacına ulaşmak için, öğrenci ve öğretmenlerin öğrenen özerkliği hakkındaki düşüncelerini incelemek maksadıyla, ilk olarak farklı dil seviyelerindeki 120 öğrenciye öğrenen özerkliği anketi verilmiş ve 100 öğrenci ankete katılım sağlamıştır. Aynı anket, öğretmenler için adapte edilerek 25 öğretmene dağıtılmış ve 23 öğretmen ankete katılmıştır. Nitel verileri, nicel verilerle desteklemek için, farklı dil seviyelerinde ve farklı sınıflarda 16 öğrenci ve 10 öğretmenle yarı yapılandırılmış yüz yüze görüşme yapılmıştır. Görüşme için öğrencilerden katılımcı seçerken, başlangıç seviyesinden başlayarak ileri dil seviyesine kadar farklı seviyelerden en az 3 öğrenci ve 1 ve 4 arasındaki sınıftan en az 3 öğrenci olmasına özen gösterilmiştir. Anket sonucunda elde edilen nitel veriler SPSS'de ki-kare ve korelasyon analizi kullanılarak analiz edilmiş ve istatistikler yorumlanmıştır. İngilizce Öğretmenlerinin ve İngilizce öğrencilerin öğrenen özerkliği algıların birbiriyle uyuşup uyuşmadığını belirlemek maksadıyla yüz yüze yapılan görüşmelerden elde edilen nicel veriler değerlendirilmiştir. Bu analizlerin sonucunda, anket ve yüz yüze görüşmelerden elde edilen veriler kıyaslanmış ve bu durumun öğrencilerin dönem notu üzerindeki etkisi incelenmiştir. Anketten elde edilen nitel veriler İngilizce öğretmenlerinin ve öğrencilerinin öğrenen özerkliği hususunda çok farklı düşünmedikleri sonucunu ortaya koymuştur. Yüz yüze görüşmelerden elde edilen nicel veriler, anketten elde edilen nitel verileri destekler niteliktedir. İngilizce öğretmenlerinin ve öğrencilerinin öğrenen özerkliği konusunda büyük oranda aynı düşünmeleri, öğrencilerin dönem notları üzerinde gözle görülür bir etki yapmadığı sonucuna varılmıştır. The aim of this study is to determine the relationships of Turkish English Language Teaching (ELT) teachers and ELT learners' perceptions' of learner autonomy with ELT learner's achievement in language learning. Particularly, the study aimed at investigating to what extent ELT learners' and ELT teachers' perceptions are related to learner autonomy match and its relationship with achievement scores of ELT learners. Participants of the current study were 23 ELT teachers and 100 learners in 10 different classes aging from 18 to 23 with different levels varying from beginner, elementary, intermediate to advanced. Teachers' experience years in this profession varies from 2 years to 15 years. Teachers hold at least bachelor degree in this profession. The proficient level of the learners are determined by a specific exam named ALCPT(American Language Placement Test ) which is administered to learners in each term. Learners are put into different level varying from beginner, elementary, intermediate to advanced depending on the score they get. The current study was implemented in a public institution offering four-year university where the learners are both academically educated on four major engineering departments, i.e. aeronautical, electronics, industrial, and computer. Although the academic language of the school is not English, it is given special attention and quite an important amount of time in the curriculum due to the necessity of the prospective career of the learners. In order to reach aim of the study, first of all 120 university learners with different language levels were given a learner autonomy questionnaire aiming to determine their perceptions' of learner autonomy and 100 of the learners responded the items. Then the same questionnaire was adapted for the teachers and administered to 25 ELT teachers and 23 of them responded the items. In order to support the quantitative data with qualitative data, semi-structured interview sessions were held with 10 teachers and 18 learners from four different grades. While choosing participants for interview, there were at least 3 learners from different proficiency levels varying from beginner to advanced level of learners and 3 learners from each class. The quantitative data coming from the questionnaire was analyzed with the help of SPSS by applying chi-square and correlation analysis. The qualitative data from the interview was analyzed to determine whether the perception of teacher –learner on learner autonomy match or mismatch. At the end of the process, achievement scores of learners were compared with the results of the questionnaire and interview to see to what extent this match/mismatch affects learners' achievement. Quantitative data indicated that there is not much difference between teachers and learners. Qualitative data from semi structured interview supported quantitative findings. Result of the study showed the match between ELT teachers' and learners' perceptions related to learner autonomy has no clear impact on the achievement score of ELT learners.
Collections