İngilizce öğretmenlerinin dil öğretiminde okul yöneticileri ile uyuşmazlıklarından kaynaklanan problemlerin incelenmesi üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma resmi okullarda görev yapan İngilizce öğretmenlerinin yöneticiler ile karşılaştıkları problemlerin kaynaklarını saptamayı amaçlamışlardır. Tarama modelinde olan bu araştırmanın evreni İstanbul ili Tuzla ilçesindeki resmi okullarda görev yapan İngilizce öğretmenlerinden oluşmaktadır. Araştırmanın örnekleminde 130 İngilizce öğretmeni yer almaktadır. Örneklem grubuna İngilizce eğitiminde karşılaşılan problemler üzerine üç bölümden oluşan anket uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS programında çözümlenmiş manidarlık 0.05 düzeyinde sınanmıştır.Bu araştırma, okullarda görev yapan yöneticilerin ne gibi vasıflara sahip olması, sistemle ilgili problemlerin saptanması ve çözüm yollarının bulunmasına ışık tutmuştur. Araştırma, bunlara ilaveten öğretmenlerin ve yöneticilerin kendilerini eleştirel gözle değerlendirebileceklerini göstermiştir.Sonuç olarak, araştırmada İngilizce öğretmenlerinin görüşlerine göre, İngilizce eğitiminde yönetici kaynaklı, sistem kaynaklı ve de öğretmen-öğrenci kaynaklı problemler yer almaktadır. Okullarda görev yapmakta olan yöneticilerin yetiştirilme süreçleri irdelenmeli ve gerekli değişiklikler sağlanarak okul örgütlerinde görev almalıdırlar. Eğitim sistemi ise bir diğer alt problemi teşkil etmektedir. İngilizce eğitiminde karşılaşılan sistemsel problemlerin irdelendiği sonuçlar dikkate alınarak, gerekli değişikliklerin yapılması yararlı olacaktır. Son olarak ise, İngilizce öğretmenlerinin öz yeterliliklerini sorgulayacakları sonuçlar elde edilmiştir.Anahtar Kelimeler: İngilizce eğitimi, Yönetsel problemler, Sistemsel problemler This research aims to determine the problems between school principals and the English teachers who work at public schools. The universe of this study in scanning model are athe teachers working public schools in İstanbul-Tuzla. In the sample of this study, there are 130 English teachers. Survey was carried out under three topics. The results that were collected were analized in the SPSS program and meaningfulness was tested in the 0,05 level. This research will shed light on the skills of school pricipals working in schools should have, the perception of systemic problems to be resolved. Also, teachers would benefit from the results that will help them to criticize own personality.As a result, according to views of English teacher, in te process of teaching English, there are problems that are manager related, system relsted and teacher-student. The process of school principal system should be analiyzed and make necessary changes. After these changes, they should start managing. Education system is another sub-problem that should be analized. Systematic problems in English langıage teaching are another crucial are that need to be examined and make necessary changes. Finally, there are the results that will help teachers to criticize their self-efficacy.Keywords: English Language Teaching, Management Problems, Systmatic Problems
Collections