dc.contributor.advisor | Çağlar, Adil | |
dc.contributor.author | Akbulut Kayisi, Kübra | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T06:51:03Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T06:51:03Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339703 | |
dc.description.abstract | Üniversiteler toplumsal gelişimin lokomotifi olarak tabir edilebilir. Akademik gelişim ne kadar yoğunsa toplumun gelişimizde o derce ivmeli olacaktır. Bu açıdan topluma yön veren kurumlar olan üniversitelerde çalışan personelin motivasyon düzeyi ve ona etki etme ihtimali bulunan örgütsel güven düzeyleri incelenmeye değer bulunmuştur. Araştırmanın evrenini 2015-2016 Eğitim Öğretim yılında Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi'nde çalışan 250 personel oluşturmaktadır. Ölçekleri gönüllü olarak yanıtlayarak araştırmaya katılan ve araştırmanın örneklemini oluşturan personel sayısı 197'dir. Araştırmada Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi'nde çalışanların motivasyon düzeyleri ve örgütsel güven düzeylerinin cinsiyete, kurumdaki hizmet yılına, yaşa ve göreve göre istatistiksel olarak anlamlı düzeyde bir farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesi amaçlanmıştır.Araştırmaya katılan çalışanlardan araştırma amaçları doğrultusunda bilgi toplamak amacıyla hazırlanan veri toplama aracı 3 bölümden oluşmaktadır. Araştırmacı tarafından çalışanların demografik özellikleri hakkında bilgi toplamak amacıyla Çalışan Kişisel Bilgi Formu 4 soru içermektedir. Gündüz (2009) tarafından hazırlanan Motivasyon Ölçeği 18 soru içermektedir. Ölçek tek boyutludur. Ölçeğin güvenirlik katsayısı 0,97'dir. Çalışanların Örgütsel Güven düzeyini belirlemek için Kamer (2001) tarafından Türkçeye uyarlanmış olan 6'lı likert tipi Örgütsel Güven Ölçeği kullanılmıştır. Ölçekteki çalışanlara duyarlılık alt boyutu 15, yöneticiye güven alt boyutu 12, yenliğe açıklık alt boyutu 9 ve iletişim ortamı alt boyutu 4 sorudan, ölçeği toplamı 40 sorudan oluşmaktadır. Örneklem grubunu oluşturan çalışanların Motivasyon Ölçeği ve Örgütsel Güven Ölçeği'nden ve alt boyutlarından aldıkları puanların; çalışanların cinsiyetlerine ve kurumdaki hizmet yıllarına göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek için Bağımsız Grup T Testi, çalışanların yaşına ve görevlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek için Kruskal Wallis-H Testi ve hangi gruplar arasında anlamlı farklılıklar olduğunu belirlemek üzere Mann Whitney-U testi yapılmıştır. Çalışanların Motivasyon düzeyleri ile Örgütsel Güven düzeyleri arasında ilişki bulunup bulunmadığını belirlemek üzere Pearson Momentler Çarpımı Analizi yapılmıştır. Araştırma sonucunda çalışanların motivasyon düzeyinin 'Memnunum' ( =3,58) düzeyinde olduğu; örgütsel güven düzeyinin 'Oldukça Katılıyorum' ( =3,56) düzeyinde olduğu; çalışanlara duyarlılık algılarının 'Biraz Katılıyorum' ( =3,35) düzeyinde olduğu; yöneticiye güven düzeyinin 'Oldukça Katılıyorum' ( =3,82) düzeyinde olduğu, yeniliğe açıklık algılarının 'Biraz Katılıyorum' ( =3,48) düzeyinde olduğu; iletişim ortamı algılarının 'Oldukça Katılıyorum' ( =3,57) düzeyinde olduğu; Çalışanların Motivasyon düzeyinin cinsiyete göre değişmemektedir. Çalışanların Motivasyon düzeyi yaşlarına ve görevlerine göre değişmemektedir. Çalışanların İletişim Ortamı algıları yaşa göre; Örgütsel Güven düzeyleri, Çalışanlara Duyarlılık algıları, Yöneticiye Güven düzeyleri, Yeniliğe Açıklık algıları ve İletişim Ortamı algıları göreve göre değişmektedir. Çalışanların Motivasyon düzeyleri ile Örgütsel Güven Düzeyleri ve alt boyutları arasında pozitif yönlü anlamlı ilişkiler tespit edilmiştir. Çalışanların Örgütsel Güven düzeyleri yükseldikçe Motivasyon düzeyleri de yükselmektedir.Kullanılan Anahtar Kelimeler: çalışan, üniversite, motivasyon, örgüt, güven. | |
dc.description.abstract | Universities can be expressed as engine of social development. The more profound the academic improvement is, the more accelerated the society's improvement will be. When viewed from this aspect, motivation level of the staff, works at universities that dominate the society and organizational trust level, having possibility to effect on it, has been deemed suitable to research.Population of this survey consists of 250 personnel who work in 2015-2016 academic year at Fatih Sultan Mehmet Foundation University. Participants, contributed to survey answering the scales voluntarily and sampling staff number of this research is 197.By applying this research, it is intended to identify whether employees' motivational level and organizational trust level show significant chance statistically depending on gender, seniority in institution, age and assignment.Data collecting tool, installed to collect data from employees in accordance with research objectives consists of three parts. Employee Personal Information Form generated by researcher with intension of collecting data about employees' demographic features includes 4 questions. Motivation Scale, prepared by Gündüz (2009) includes 18 questions and the scale is unidimensional. Scale's reliability coefficient is 0,97. 6 point likert type Organizational Trust Scale, adapted by Kamer (2001) to Turkish, is used to identify employees' organizational trust level. Total number of scale consists of 40 questions that composed of sensibility sub-dimension 15, trusting on administrator sub- dimension 12, being open to innovative sub-dimension 9 and communication medium sub-dimension 4. In order to identify whether sample group employees' scores, obtained from Motivation Scale and Organizational Trust Scale and their sub- dimensions show significant chances based on employees' gender and seniority in institution Independent Group T Test; to determine whether they become different according to employees' age and their assignments Kruskal Wallis-H Test; and to find out whether there is significant change between groups Mann Whitney-U Test have been implemented.In consequence of this research, it is obviously seen that employees' motivation level is at ` Satisfied` ( =3,58); organizational trust level is at ` Rather Agree` ( =3,58) level ; sensibility perception about employees is at `Few Agree` ( =3,35) level; trusting on administrator level is at ` Rather Agree` ( =3,82) level; being open to innovation perception is at `Few Agree` ( =3,48) level; communication media perception is at `Rather Agree` ( =3,57) level and employees' motivation level doesn't become different depending on gender. Employees' motivation level doesn't show difference according to their age and assignments. Employees' communication media perception chances according to age; Organizational Trust Level, Sensibility to Employee Perception, Trust on Administrator, Being open to Innovation Perception and Communication Media Perception become different depending on assignment. Positive meaningful relations have been estimated between Employee Motivation Level and Organizational Trust Level and their sub- dimensions. As employees' organizational trust level rises, their motivation level also rises.Keywords: employee, university, motivation, organization, trust. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Çalışanların örgütsel güven düzeyleri ile motivasyon düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi örneği) | |
dc.title.alternative | Employees' organizational trust level and motivation level (Fatih Sultan Mehmet Fiundation University example) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | University personnel | |
dc.subject.ytm | Universities | |
dc.subject.ytm | Foundation universities | |
dc.subject.ytm | Workers | |
dc.subject.ytm | Organizational trust | |
dc.subject.ytm | Motivation | |
dc.identifier.yokid | 10111388 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 440776 | |
dc.description.pages | 95 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |