Okul yöneticilerinin, Milli Eğitim Bakanlığı merkez ve taşra teşkilatlanmasında ki üst yönetimlerle yaşadığı sorunlar ve çözüm önerileri (Gaziantep ili örneği)
dc.contributor.advisor | Ada, Sefer | |
dc.contributor.author | Kozak, Faruk | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T06:51:00Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T06:51:00Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339698 | |
dc.description.abstract | Bilim ve teknolojik gelişmelerin sonucunda eğitim sistemimiz de kendini yenilemek ve çağa ayak uydurmak zorundadır. Bu yüzden eğitim sisteminin en küçük yapı taşı olan okullardan bakanlık makamına kadar bütün yöneticilerin, bu çerçevede kendini geliştirmesi ve çağa ayak uydurması gereklidir. Eğitimde böyle pozitif bir gelişmenin süreklilik haline gelebilmesi için okul yöneticilerinin okul yönetimi sırasında, üst yönetimlerle yaşadığı sorunlara değinmek ve bu sorunlara çözüm önerileri getirmek amacıyla bu çalışma yapılmıştır. Araştırmanın evrenini 2015-2016 eğitim-öğretim yılı içinde Gaziantep ili Şahinbey, Şehitkamil ve Araban ilçelerinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı resmi ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan okul yöneticileri oluşturmaktadır. Yarı yapılandırılmış görüşme formu bu ilçelerde görev yapan 50 okul yöneticisine uygulanmıştır.Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Toplanan verilerin analiz sürecinde nitel analiz yöntemlerinden içerik analizi kullanılarak bulgular elde edilmiştir. Merkez ve taşra teşkilatı arasındaki kopukluğun giderilmesi için merkez teşkilatlanmasında eğitim alanında uzmanlaşmış yetkin yöneticilerin olması önerilmektedir. Okul yöneticilerinin daha etkin bir yönetim sunabilmesi adına yöneticilik alanında düzenli bir eğitime tabi tutulmaları ve taşra teşkilatlanmasında adam kayırmaca anlayışını bitirmek adına daha liyakatli yöneticilerin göreve getirilmesi sorunların çözülmesine imkan sağlayacaktır.Anahtar Kelimeler: Üst yönetimler, Okul yöneticilerinin sorunları, Bakanlık teşkilatlanması, Taşra teşkilatı, | |
dc.description.abstract | As a consepvence of scientific and educational improvements, it is compulsony for our education system to renew itself and keep up with the modern approach. Hence, it is recessary for all principals from schools which are the smallest units of our education system to ministry chair to improve themselves and keep up with the latest advancements. Thanks to the support superior outhorities provide, working in collabrative approach and effective communication, it will be simplier for principals to transform the school he/she works for to modernistic standarts and increase the school success, raise responsible generations. The extent of the study is comprised of principals working in primary, secondary and high schools of Ministry of education which are located in Şahinbey, Şehitkamil and Araban districts in Gaziantep in 2015-2016. The form of half- structured interview has been applied to 50 principals in these districts. The form of half-structured interview has been applied as a data collection tool. The findings has been acquired by being used the content analyzing which is one of the qualitative methods of analyzing during the process of analyzing the collected data. To resolve the disconnections between rural and urban organizations, there sholud be adaquate and experted directors at the urban organizations. To present more effective managament, the school administrators shold be educated regularly in the field of the management. It is also must that to stop the favoritism understanding, more efficient directors should be in charge.Key words: Top managements, the problem of school administrators, Ministry organizations, rural organizations | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul yöneticilerinin, Milli Eğitim Bakanlığı merkez ve taşra teşkilatlanmasında ki üst yönetimlerle yaşadığı sorunlar ve çözüm önerileri (Gaziantep ili örneği) | |
dc.title.alternative | The problems and suggestions for solution which principals encounter with superior outhorities in countryside and central governances of Ministry of Education (Gaziantep example) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Management problems | |
dc.subject.ytm | High level managers | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Ministry of National Education | |
dc.identifier.yokid | 10116222 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 440767 | |
dc.description.pages | 115 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |