Show simple item record

dc.contributor.advisorAda, Sefer
dc.contributor.authorKozak, Faruk
dc.date.accessioned2020-12-29T06:51:00Z
dc.date.available2020-12-29T06:51:00Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339698
dc.description.abstractBilim ve teknolojik gelişmelerin sonucunda eğitim sistemimiz de kendini yenilemek ve çağa ayak uydurmak zorundadır. Bu yüzden eğitim sisteminin en küçük yapı taşı olan okullardan bakanlık makamına kadar bütün yöneticilerin, bu çerçevede kendini geliştirmesi ve çağa ayak uydurması gereklidir. Eğitimde böyle pozitif bir gelişmenin süreklilik haline gelebilmesi için okul yöneticilerinin okul yönetimi sırasında, üst yönetimlerle yaşadığı sorunlara değinmek ve bu sorunlara çözüm önerileri getirmek amacıyla bu çalışma yapılmıştır. Araştırmanın evrenini 2015-2016 eğitim-öğretim yılı içinde Gaziantep ili Şahinbey, Şehitkamil ve Araban ilçelerinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı resmi ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan okul yöneticileri oluşturmaktadır. Yarı yapılandırılmış görüşme formu bu ilçelerde görev yapan 50 okul yöneticisine uygulanmıştır.Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Toplanan verilerin analiz sürecinde nitel analiz yöntemlerinden içerik analizi kullanılarak bulgular elde edilmiştir. Merkez ve taşra teşkilatı arasındaki kopukluğun giderilmesi için merkez teşkilatlanmasında eğitim alanında uzmanlaşmış yetkin yöneticilerin olması önerilmektedir. Okul yöneticilerinin daha etkin bir yönetim sunabilmesi adına yöneticilik alanında düzenli bir eğitime tabi tutulmaları ve taşra teşkilatlanmasında adam kayırmaca anlayışını bitirmek adına daha liyakatli yöneticilerin göreve getirilmesi sorunların çözülmesine imkan sağlayacaktır.Anahtar Kelimeler: Üst yönetimler, Okul yöneticilerinin sorunları, Bakanlık teşkilatlanması, Taşra teşkilatı,
dc.description.abstractAs a consepvence of scientific and educational improvements, it is compulsony for our education system to renew itself and keep up with the modern approach. Hence, it is recessary for all principals from schools which are the smallest units of our education system to ministry chair to improve themselves and keep up with the latest advancements. Thanks to the support superior outhorities provide, working in collabrative approach and effective communication, it will be simplier for principals to transform the school he/she works for to modernistic standarts and increase the school success, raise responsible generations. The extent of the study is comprised of principals working in primary, secondary and high schools of Ministry of education which are located in Şahinbey, Şehitkamil and Araban districts in Gaziantep in 2015-2016. The form of half- structured interview has been applied to 50 principals in these districts. The form of half-structured interview has been applied as a data collection tool. The findings has been acquired by being used the content analyzing which is one of the qualitative methods of analyzing during the process of analyzing the collected data. To resolve the disconnections between rural and urban organizations, there sholud be adaquate and experted directors at the urban organizations. To present more effective managament, the school administrators shold be educated regularly in the field of the management. It is also must that to stop the favoritism understanding, more efficient directors should be in charge.Key words: Top managements, the problem of school administrators, Ministry organizations, rural organizationsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul yöneticilerinin, Milli Eğitim Bakanlığı merkez ve taşra teşkilatlanmasında ki üst yönetimlerle yaşadığı sorunlar ve çözüm önerileri (Gaziantep ili örneği)
dc.title.alternativeThe problems and suggestions for solution which principals encounter with superior outhorities in countryside and central governances of Ministry of Education (Gaziantep example)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmManagement problems
dc.subject.ytmHigh level managers
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmMinistry of National Education
dc.identifier.yokid10116222
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid440767
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess