The impact of context and content visuals in multi-modal input on efl academic listening comprehension
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışmasının amacı, çoklu biçimli girdilerde bağlam ve içerik görsellerinin İngilizce yabancı dil öğrencilerinin akademik dinleme anlayışı üzerindeki etkisini araştırmaktır. Çalışma, özellikle şunları incelemeyi amaçlamaktadır; a) beş dinleme alt testinde- ki bunlar yalnız ses modlu, bağlamsal görselli ses modlu, içerik görselli ses modlu, bağlamsal görselli görüntü modlu ve içerik görselli görüntü modlu dinleme testleridir- İngilizce yabancı dil öğrencilerinin dinleme performanslarında bir farklılık olup olmadığı. b) bireysel farklılıkların, yani İngilizce dil yeterlilik seviyesinin, cinsiyetin ve öğrencilerinin dinleme stillerinin İngilizce yabancı dil öğrencilerin akademik dinleme anlayışlarını etkileyip etkilemediği. Bunu yaparken, pek çok veri dört çeşit veri toplama aracı yardımıyla toplanmıştır. İlk olarak, İngilizce yabancı dil öğrencilerinin kişisel bilgileri demografik bilgi anketi ile toplanmıştır. İkinci olarak, öğrencilerin dinleme stilleri İngilizce Yabancı Dil Dinleme Stili Ölçeği ile belirlenmişti. Sonra öğrencilerin beş farklı giriş modundaki (yalnız sesli mod, bağlamsal görselli sesli mod, içerik görselli sesli mod, bağlamsal görselli görüntülü mod ve içerik görselli görüntülü mod) dinleme testi puanları iki farklı dinleme testi ile toplanmıştır ve son olarak öğrencilerin yarı yapılandırılmış grup görüşmesi aracılığıyla dinleme testleri hakkındaki görüşleri belirlenmiştir. Bu araştırmaya, İstanbul'da özel bir üniversitenin İngilizce Dil Enstitüsü'nden gelen 127 İngilizce yabancı dil öğrencisi katılmıştır.Bu çalışmanın bulguları, ses ve görüntü girdi modları yoluyla, bağlam ya da içerik olsun, sözel olmayan bilgilerin akademik bir dinleme anlama testine dâhil edilmesinin, İngilizce yabancı dil öğrencilerinin akademik dinleme anlayışında, salt ses moduna kıyasla, olumlu bir etkisinin olduğunu göstermiştir. Ayrıca, İngilizce yabancı dil öğrencilerinin İngilizce dil yeterlilik düzeyleri dinleme performansları üzerinde farklı derecelerde farklı etkilere sahip olsa da, cinsiyetleri ve dinleme stillerinin akademik dinleme performansları üzerinde herhangi bir etkisi yoktur. Çalışmanın bulguları, İngilizce dinleme becerisi öğretimi, İngilizce öğretim materyalleri tasarlanması ve İngilizce dil dinleme testleri geliştirilmesi alanlarında İngilizce yabancı dil öğretmenleri, İngilizce dil öğretimi materyal tasarımcıları ve yayıncıları ve test tasarımcıları için önemli pedagojik ve uygulanabilir sonuçlar doğurmaktadır. The purpose of this dissertation study is to investigate the impact of context and content visuals in multi-modal inputs on English as a foreign language students' academic listening comprehension. The study specifically aimed to examine; a) whether there exists a difference in EFL students' listening performance on five listening subtests, namely, audio-only mode, audio with context visuals mode, audio with content visuals mode, video with context visuals mode, and video with content visuals mode, b) whether individual differences, that is English language proficiency level, gender, and students' listening style, affect EFL students' academic listening comprehension. In doing so, various data were collected through four types of data collection instruments. First, EFL students' personal information was collected by a demographic information questionnaire, second, their listening styles were identified by EFL Listening Style Scale, then, their listening test scores on five different input modes (audio-only, audio with context visuals, audio with content visuals, video with context visuals, and video with content visuals) were collected by two listening tests, and finally, their opinions about the listening tests gathered by semi-structured group interview were determined. One hundred-twenty-seven EFL students from an English Language Institute of a private university in Istanbul, Turkey participated in this study. The findings of the present study demonstrated that the inclusion of nonverbal information, whether context or content, via audio and video input modes in an academic listening comprehension test has a positive effect, compared to audio-only mode, on EFL students' academic listening comprehension. Moreover, although the EFL students' English language proficiency levels have different effects on their listening performance to varying degrees, their gender and listening styles do not have any effect on their academic listening performance. The findings of the study provide significant practical and pedagogical implications for EFL teachers, ELT publishers, and test designers with respect to English language listening skill instruction, designing English language teaching materials, and developing English language listening tests.
Collections