Show simple item record

dc.contributor.advisorDemirbulak, Dilara
dc.contributor.authorKambur, Simge
dc.date.accessioned2020-12-29T06:50:30Z
dc.date.available2020-12-29T06:50:30Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-07-24
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/339643
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, yeni geliştirilen yabancı dil ağırlıklı 5. sınıf İngilizce öğretim programını,proje ortaokullarının 5. sınıf hazırlık sınıflarında çalışan İngilizce öğretmenlerinin görüşlerinidikkate alarak analiz etmektir. Program analizi altı açıdan yapılmıştır. İlk olarak programın genelözellikleri, ikinci olarak öğretim hedefleri, üçüncü olarak programın içeriği, dördüncü olarakkullanılan kitaplar ve diğer materyaller, beşinci olarak aktiviteler ve öğretim teknikleri, altıncıolarak ise ölçme ve değerlendirme. Çalışma grubu İstanbul'da özellikle proje okullarında 5.Sınıflarda öğretim yapan 90 öğretmenden oluşmaktadır. Çalışma için gerekli veriler 5. Sınıfyoğun İngilizce öğretim programı hakkında öğretmen görüşlerini değerlendirmek amacıylageliştirilen `Yabancı Dil Ağırlıklı 5. Sınıf İngilizce Dersi Öğretim Programını Öğretmen GörüşlerineGöre Değerlendirme Ölçeği` ile toplanmıştır. Toplanan veriler SPSS 22.0 paket programı ile analizedilmiştir. Nicel verilerin analizinde yüzde, frekans, ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA)kullanılmıştır. Araştırma sonucu, öğretmenlerin çoğunlukla program hakkında olumlu düşünceleresahip olmalarına rağmen, yeni öğretim programının etkili bir şekilde uygulanmasını engelleyenyetersiz teknoloji, materyal ve donanım, kalabalık sınıflar, geleneksel sınıf oturma düzeni veöğretmenlere yeni program hakkında yeterince rehberlik sağlanamaması gibi sorunların vezorlukların olduğunu göstermiştir.Anahtar Kelimeler: öğretim programı, program değerlendirme, hazırlık sınıfı, proje okulları
dc.description.abstractThe purpose of this study was to analyze the newly developed 5th grade prepatory class intensiveEnglish language curriculum by considering project schools prepatory class secondary schoolEnglish teachers' opinion. The analysis of the curriculum was held in six aspects; firstly; generalcharacteristics of the curriculum, secondly; the instructional objectives of the curriculum, thirdly;the content of the curriculum, fourthly; the course book and materials utilized whileimplementing the curriculum, fifthly; the activities and learning styles and finally the evaluationand assessment of the curriculum. The study group of the study consisted of 90 English languageteachers working in secondary schools in Istanbul and especially teaching English to the 5thgrade prepatory class students. The required data for the study is collected via `The EvaluationScale of 5th grade English prepatory class intensive English Language Teaching Curriculum interms of English Language Teachers Views` developed with the aim of determining 5th gradeprimary school English language teachers opinions on the 5th grade English prepatory classEnglish language teaching program. The gathered data were analyzed with the help of SPSS 22.0package program. In the analysis of quantitative data, percentage, frequency and one-wayanalysis of variance (ANOVA) was used. The results showed that even though the 5th gradeEnglish language teachers have moderately positive opinions towards the intensive Englishlanguage curriculum implemented at the 5th grade, lack of necessary technology, materials andequipments, crowded classrooms, traditional classroom seating arrangement and lack ofguidance for the teachers about the new curriculum hinder the effective implementation of the5th grade intensive English language curriculum.Key Words: curriculum, curriculum evaluation, prepatory class, project schoolsen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAn evaluation of 5th grade English language curriculum in terms of teacher opinions
dc.title.alternativeYabancı dil ağırlıklı 5. sınıf öğretim programının öğretmen görüşleri açısından değerlendirilmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-07-24
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmProgram evaluation
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmPreparatory classes
dc.subject.ytmProject schools
dc.identifier.yokid10191782
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid511731
dc.description.pages141
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess