Exploring technology ownership and use patternsamong prep school learners
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, bir İngilizce hazırlık programında öğrencilerin teknolojiden nasıl faydalandıklarını; teknoloji sahiplikleri, kullanım şekilleri ve algılanan teknoloji beceri seviyeleri yönüyle incelemektir. Bunun yanı sıra, söz konusu çalışma; öğrencilerin cinsiyet, bölüm, dil yeterlik seviyesi veya dil başarısının teknolojiyi günlük ya da akademik hayatlarına ne kadar çok ve hangi yollarla dahil ettikleri konusunda rol oynayıp oynamadığını araştırmayı hedeflemektedir. Çalışma Türkiye'deki bir vakıf üniversitesinin İngilizce hazırlık programında 2018-2019 akademik yılı güz döneminde uygulanmıştır. Hem nitel hem nicel bilgi toplamak adına toplam 213 öğrenci için çevrim içi bir anket kullanılmasına ek olarak beş öğrenci ile uygulanan yarı yapılandırılmış odak grup görüşmeleri gerçekleştirilmiştir. Anket aracılığıyla edinilen nicel veri betimsel ve çıkarımsal istatistik bilimi kullanılarak analiz edilmiş, açık uçlu anket soruları ve odak grup görüşmeleri aracılığıyla edinilen veri ise tematik analiz kullanılarak yorumlanmıştır. Bulgular dil öğretmenleri için geri bildirim sağlayabilir ve gelecekte teknolojinin yükseköğretim programlarına dahil edilmesi konusunda farkındalık kazandırabilir. The purpose of the present study is to investigate how language learners in an English preparatory program make use of technology; which mainly comprises learners' technology ownership, use patterns, and levels of perceived technology-related skills. Additionally, it aims to explore whether gender, major, language proficiency level or language achievement of learners play a role in how much and in what ways they involve technology in daily and academic life. The study was administered in the fall semester of 2018-2019 academic year in the English preparatory program of a foundation university in Turkey.To collect both qualitative and quantitative data, this study was implemented by the use of an online survey for a total of 213 learners as well as a semi-structured focus group interview conducted with five students. The quantitative data obtained through the survey were analyzed using descriptive and inferential statistics whereas the qualitative data collected through the open-ended survey items and focus group interview were interpreted through thematic analysis. The findings may provide feedback for language teachers and raise their awareness on the future coordination of technology with teaching programs in higher education.
Collections