L Enseignement de la grammaire dans la classe de F.L.E
dc.contributor.advisor | Gülmez, Gülnihal | |
dc.contributor.author | Türkmen, Cihan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T14:32:36Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T14:32:36Z | |
dc.date.submitted | 1992 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/333616 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu araştırmanın amacı, iletişimsel yaklaşımın hangi ölçülerde daha etkili olduğunu gözlemlemek için, dilbilgisi öğretiminde kullanılan iki farklı yaklaşımın karşılaştırılmasıdır. Veriler, Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fransızca Bölümü öğrencileriyle gerçekleştirilen bir çalışmayla elde edilmiştir. Giriş bölümünde sorun kısaca tanıtılmış ve araştırmanın amacı sunulmuştur. Birinci bölümde, iletişimsel yaklaşım ve dilbilgisinin bu yaklaşımdaki yeri özetlenmiştir. İkinci bölüm, iletişimsel yaklaşımın temel noktalarından birini oluşturan anlamsal dilbilgisi çerçevesinde gelişmektedir. Üçüncü bölümde kuramsal dayanaklarımızın bir öğretim ortamında sınanması söz konusudur. Sınıfta yapılan çalışma ve elde edilen sonuçlar sunulmuş ve tartışılmıştır. iv | |
dc.description.abstract | ABSTRACT The objective of this study is to compare two different grammar teaching methods so as to observe to what extent the communicative approach is more effective. The data was obtained from a study conducted in Anadolu University, Education Faculty, French Language Teaching Department, and with the students of this department. In the introduction part, the problem was briefly defined, and the purpose of the study was presented. In the first chapter, the communicative approach as well as the role of grammar within this approach were summarized. The second chapter focused on the semantic grammar which is one of the main components of communicative approach. In the third chapter a didactive transfer was considered In this part; the study which was conducted in the classroom, and the results were presented and discussed. | en_US |
dc.language | French | |
dc.language.iso | fr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | L Enseignement de la grammaire dans la classe de F.L.E | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | French language | |
dc.subject.ytm | Communicative method | |
dc.subject.ytm | Grammar | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.identifier.yokid | 20931 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 20931 | |
dc.description.pages | 132 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |