Z kuşağının sosyal medyayı kullanmaya yönelik tutumlarının sosyal medya okuryazarlığı bağlamında değerlendirilmesi`Eskişehir ölçekli bir araştırma`
dc.contributor.advisor | Paksoy, Alaaddin Faruk | |
dc.contributor.author | Yildirim Şen, İrem Ebru | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T14:03:56Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T14:03:56Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-02-27 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/330370 | |
dc.description.abstract | Günümüzde değişim, son yüzyılın en büyük buluşu olarak adlandırılan internetin keşfi ve özellikle sosyal medyanın Z Kuşağı bireylerinin hayat rutinleri arasına girmesiyle varlığını sürdürmektedir. Gün geçtikçe daha çok benimsenen, zaman ve mekân sınırlaması olmaksızın ana akım bir iletişim kanalı olarak kullanılan sosyal medya platformları, kendi gibi yeni olan genç nesli hedef kitle olarak belirlemekte ve bu durum sosyal medyanın zararlarına karşı Z Kuşağı bireylerinin sosyal medya okuryazarlığı konusunda eğitilmesi düşüncesini gündeme getirmektedir. Bu çalışmanın ilk kısmında internet ve sosyal medyanın gelişimi takip edilmiş, kuşaklar nezdinde Z Kuşağı irdelenmiş ve medya okuryazarlığının önemi ele alınmıştır. Çalışmanın ikinci kısmında ise nicel araştırma yöntemi kullanılarak elde edilen veriler anket yöntemi aracılığıyla toplanmıştır. Z Kuşağının sosyal medyayı tercih etme sebepleri ve kullanım alışkanlıkları göz önünde bulundurulduğunda, bu tercih ve sosyal medyayı kullanmaya yönelik tutumların sosyal medya okuryazarlığı açısından değerlendirilmesi bağlamında farklılaşıp farklılaşmadığı irdelenmiştir. Sonuç olarak bazı anlamlı farklılıklarla birlikte medya okuryazarlığı dersi alan Z kuşağı bireyleri ile almayan bireyler arasında sosyal medya kullanımına yönelik tutumları bağlamında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Anahtar Sözcükler: Sosyal Medya, Medya Okuryazarlığı, Z Kuşağı. | |
dc.description.abstract | Nowadays, the change continues to exist with the discovery of the internet, which is called the greatest invention of the last century, and especially with the introduction of social media into the life routines of Z generation individuals. Social media platforms, which are adopted more and more by day and used as a mainstream communication channel without time and space limitation, determine the young generation as the target group. This raises the idea of educating the Z Generation individuals on social media literacy against the damages of social media. In the first part of this study, the development of internet and social media has been followed, Z generation has been discussed with the generations and the importance of media literacy has been discussed. In the second part of the study, the data obtained by the quantitative research method were collected through a survey method. Considering the reasons and usage habits of the Z generation in terms of social media, it has been examined whether these preferences and attitudes towards using social media differ in terms of social media literacy. As a result, a significant relationship was found between the Z generation individuals who took the media literacy course and the individuals who did not take the media literacy course with respect to their attitudes towards the use of social media.Key Words: Social Media, Media Literacy, Generation Z. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Gazetecilik | tr_TR |
dc.subject | Journalism | en_US |
dc.title | Z kuşağının sosyal medyayı kullanmaya yönelik tutumlarının sosyal medya okuryazarlığı bağlamında değerlendirilmesi`Eskişehir ölçekli bir araştırma` | |
dc.title.alternative | The assessment of the attitude of the Z generation on the use of social media in the context of social media literacy `Eskişehir scale research` | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-02-27 | |
dc.contributor.department | Basın ve Yayın Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10251734 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 612471 | |
dc.description.pages | 135 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |