Show simple item record

dc.contributor.advisorSemerci, Mehmet
dc.contributor.authorGürbüz, Şamil
dc.date.accessioned2020-12-28T13:56:08Z
dc.date.available2020-12-28T13:56:08Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/330066
dc.description.abstract11 YÜKSEK LİSANS TEZ OZU İLK VE ORTAÖĞRETİM OKULLARINDA YABANCI DİL OLARAK ALMANCA'NIN ÖĞRETİMİNDEKİ SORUNLARIN ANALİZİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ Şamil GÜRBÜZ Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ekim 2001 Danışman: Y.Doç.Dr. Mehmet SEMERCİ Hiçbir toplumun, durgun, hareketsiz bir yapıda olduğu söylenemez. Her toplumda sürekli olarak dinamik bir değişme görülür. Ancak bu değişme her alanda ve her zaman açık ve kesin olmadığı gibi, gelişim süreci bakımından da her devirde aynı hızda değildir. Toplumsal değişmenin açık anlamsız içeriği; toplumsal ilişkiler ağının ve bu ilişkileri belirleyen toplumsal kurumlann değişimini de kapsamalıdır. Eğitimin toplumsal değişmedeki gücünün ne olduğunu anlamak için işlevini iyi kavramak gerekir. Klasik olarak eğitimin işlevlerinden biri, toplumun geleneksel kültür mirasını yeni kuşaklara aktarmak ve bu yolla toplumun sürekliliğini sağlamak, diğeri ise eleştirici, üretici yeni buluşlar yapmaya, toplumsal değişmeyi sağlamaya çalışan kuşaklar yetiştirmektir. Öte yandan günümüzde iletişim araçlarının da, toplumları değişmeye zorladığı bir gerçek. Her sistemde olduğu gibi, yabancı dil eğitiminde de değişim ve yeniliklere gereksinim duyulmaktadır. Eğitim ortamlarında kullanılabilecek olan bilgi ve iletişim teknolojileri arasında, internet de önemli bir yer tutmaktır. İnternet sayesinde dünyadaki bütün yazımsal kaynaklara, ancak bir yabancı dil ya da diller bilmek önkoşulu ile ulaşmak sözkonusu olmaktadır. Dünyada olduğu gibi, Türkiye'de de yabancı dilin bu denli önemli olması, bu konuda belli stratejilerin geliştirilmesini, belli programların oluşturulmasını ve gerekli olan önkoşulların yerine getirilmesini de zorunlu kılmaktadır.Ill Eğitim alanında yapılan yeniliklerin ve değişikliklerin genel çerçevesi içinde, yabancı dil olarak Almanca eğitiminin önemini inceleme gereksiniminin ortaya çıkması da doğal olacaktır. Bu nedenle, bir eğitim programının verimli bir şekilde uygulanması, yabancı dil olarak Almanca derslerinin öneminin anlaşılması ve uygulanması, öğretmenlerin kapasitesi ve eğitimiyle ilgisi olan tüm görevlilerin tutumu gibi etmenlere bağlıdır. Bireyin zorunlu öğrenim yaşamının ilk basamağı olan ilköğretimde öğretimi kolaylaştırma ve daha kalıcı olmasını sağlama açısından, yabancı dil eğitiminde Almanca derslerinin çok iyi uygulanması gerekmektedir. Bu nedenle bu araştırmada, yabancı dil uygulamalarının tarihsel gelişiminden başlayarak günümüze kadar gelen aksaklıkları, sorunları ve yapılması gerekenleri yansıtılmaya çalışılmıştır. Ayrıca yabancı dil olarak Almanca dersinin ilk ve orta dereceli okullarında uygulanış biçimini anket düzenleyerek ele alırken, uygulanan yöntemin istenilen hedefe ulaşıp ulaşmadığını irdelenmiştir. Yöntem seçiminde kullanılan teknolojik araç ve gereçlerin kullanımı ile Almanca dersinin öğretilme-öğrenilme ve okul dışı yaşama aktarabilme olanağına kavuşup kavuşmadığı da incelemeler kapsamı içine alınmıştır. Bu araştırma ilk ve orta dereceli okullarda yabancı dil olarak Almanca dersinin uygulamalarını ve sorunlarını belirlemek, geliştirici önerilerde bulunmak amacıyla yapılmıştır.
dc.description.abstractIV ABSTRACT THE ANALYSIS AND EVALUATION OF THE BOOKS OF TEACHING GERMAN AS A FOREIGN LANGUAGE IN PRIMARY AND SECONDARY SCHOOLS It cannot be said that any society has stable, motionless structure. The dynamic change is regularly seen in each society. However, this change is not obvious and vertain in every area and every time and it is not at the same speed in each period in view of development. Social change's clear meaningful content includes social relationship process and the change of association, which determine the social relationships as well. It is necessary to understand the function of education in order to realise what the power of education on social change is. Classically, one of the functions of the education is, transferring the traditional inheritance of society to new generations and so ensuring continuity of society. And the other one is, growing up new generations that are critics, productive and work for new inventions and social change. In our world, communication forces materials, people, society to change. Like in each system, we need changes and innovations in foreign language teaching. Internet has an important place among knowledge and communication technology, which are used in educational ares. Thanks to Internet, reaching to all written materials in the world is probable provided that one will speak languages. That a forlign languoge is very important in Turkey as well as in the world makes imperative the developing of certain strateqies in tue field and establishing particular programmes and accompishing necessary precautions needed. In general, looking to changes and innovations in education, it will be natural to have needs in order to search the importance of teaching German as a foreign language. For that reason, applicability of an edcation programme efficiently, understanding andadapting the importance of German lessosn as a foreign language are related to teacher's capacity and manner of all stuff who works for education. In order to make easier and permanent the education in first step of primary schools, in which personsmust graduate forced, it is necessary to adapt the German lessons very well as a foreign language education. For that reasn, considering the historical developments and current situation the handicaps and problems weretried to be reflected in this study. The Application strategy of German lessons in primary and secondary schools with taking pool was investigated search to reveal whether method which is used has reach ed the target or not. This research also includes the usage of technological materals and drills which are used for choosing method and whether teaching-learning of German lessons and having chance of transferring this knowledge to out of the school life can reach to its target or not. This research was carried out in order to determine the applications and problems of German lessons in primary and secondary schools, and to find out improving suggestions.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectAlman Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectGerman Linguistics and Literatureen_US
dc.titleİlk ve ortaöğretim okullarında yabancı dil olarak Almanca`nın öğretimindeki sorunların analizi ve değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe Analysis and evaluation of the books of teaching German as a foreign language in primary and secondary schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentAlman Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary education institutions
dc.subject.ytmSecondary education institutions
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmGerman
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.identifier.yokid104319
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid101514
dc.description.pages90
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess