Görsel sanatlar öğretimine yönelik sosyal ağ odaklı görsel kültür uygulamalarının incelenmesi
dc.contributor.advisor | Erişti, Suzan Duygu | |
dc.contributor.author | Çiğir, Ebru | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T13:50:47Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T13:50:47Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329424 | |
dc.description.abstract | Teknolojik gelişmelere paralel olarak iletişim araç ve ortamlarının hızla geliştiği, çevremizde çok çeşitli, karmaşık ve sayısız imgenin yer aldığı bir dünyadan bahsetmek mümkündür. Bireyin bu dünyayı anlama, yargılama ve değiştirmesinde çevresindeki imgelerin ussal-duyumsal-kavramsal yapısını anlama gereksinimi bulunmaktadır. Bu gereksinim doğrultusunda, görsel kültüre vurgu yapılan bir sanat eğitimi anlayışı ile bireyin eleştirel düşünme becerilerinin geliştirilmesi ve sorgulayıcı tavır edinmesi önem kazanmaktadır. Bu kapsamda araştırmanın amacı, güzel sanatlar liselerinin öğretim programlarında yer alan atölye derslerinde sosyal ağ odaklı görsel kültür uygulamalarının nasıl geliştirilebileceğini ve yürütülebileceğini incelemektir. Eylem araştırması ile desenlenen bu araştırma, güzel sanatlar lisesinde 2015-2016 eğitim öğretim yılı birinci döneminin ilk 4 haftası desen dersi kapsamında, son 10 haftası ise İki Boyutlu Sanat Atölye dersi kapsamında gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri 8 Ekim 2015- 18 Ocak 2016 tarihleri arasında 14 haftalık bir sürede toplanmıştır. Araştırmanın katılımcılarını sosyal ağ odaklı görsel kültür çalışmalarına katılan dokuz 11. sınıf öğrencisi ve bu çalışmalarının yürütücüsülarak araştırmacının kendisi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı günlüğü, ders video kayıtları, öğrenci günlükleri, yarı-yapılandırılmış görüşmeler, dokümanlar ve sosyal ağlardan WhatsApp kullanılmıştır. Araştırmanın verileri içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiş ve NVivo Pro 11 programından yararlanılmıştır. Araştırmanın bulguları kapsamında `Görsel Kültür Algısı`, `Görsel Kültür Uygulama Geliştirme Süreci`, `Sosyal Ağ Kullanımı`, `Görsel Kültür Kazanımları` ve `Görsel Kültür Uygulamalarına İlişkin Görüşler` olmak üzere beş ana temaya ulaşılmıştır.Anahtar Sözcükler: Görsel kültür, Sosyal ağ, Görsel sanatlar eğitimi, Eleştirel pedagoj | |
dc.description.abstract | It is possible to mention a world that various, complex and innumerable images take place in where communication mediums and environments rapidly advanced in paralel with technologic developments. Individuals need to understand the surrounding images and their rational, sensual, and conceptual structures to be able to understand, judge and change this world. In accordance with this necessity, the development of critical thinking skills and interpretive attitude become more important provided by and art education approach focused on of visual culture. Within this scope, the purpose of this research is to determine how social network-focused visual culture studies can be developed and implemented in studio courses in the curriculum of Fine Arts High Schools. This research was designed as an action research and implemented in Drawing course in the first 4 weeks of Fall semester in 2015-2016 academic year, and 2D Fine Arts Studio course in the following 10 weeks. The data of the research were collected in a period of 14 weeks, between the dates of October 8, 2015 and January 18, 2016. The participants of the study were nine 11th grade students who attended the social network oriented visual culture practices in these two courses and the researcher herself as the instructor the activities. The data of the research were collected through the researcher's reflective journals, video recordings of the course sessions, students' reflective journals, semi-structured interviews, document reviews and WhatsApp. Reseacrch data were analyzed in content analysis through using NVivo Pro 11. There are five themes attained in the context of the research findings; 'The Perception of Visual Culture', 'The Process of Development of Visual Culture Practices', 'The Usage of Social Network', 'The Learning Outcomes of Visual Culture', and 'Opinions Related to Visual Culture Practices'.Keywords: Visual culture, Social network, Visual arts education, Critical pedagogy. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Görsel sanatlar öğretimine yönelik sosyal ağ odaklı görsel kültür uygulamalarının incelenmesi | |
dc.title.alternative | The investigation of visual culture practices focused on social network on visual art teaching | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Social networks | |
dc.subject.ytm | Critical pedagogy | |
dc.subject.ytm | Visual arts education | |
dc.subject.ytm | Visual culture | |
dc.identifier.yokid | 10132107 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 449978 | |
dc.description.pages | 412 | |
dc.publisher.discipline | Resim-İş Öğretmenliği Bilim Dalı |