Beden eğitimi öğretmenlerine yönelik hizmetiçi eğitim içeriğinin değerlendirilmesi ve kurs program önerisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, beden eğitimi öğretmenlerinin hizmetiçi eğitim gereksinimlerini saptayarak, hizmetiçi eğitime karşı tutum, algı, beklenti ve önerilerinin neler olduğunu tespit etmek ve bunlara bağlı olarak hizmetiçi eğitim kurs program önerisi oluşturmaktır. Çalışmanın nicel araştırma kısmında 77 kadın ve 85 erkek toplam 162 beden eğitimi öğretmeni katılmıştır. Veri toplama aracı olarak, hizmetiçi eğitim etkinliklerine ilişkin tutum ölçeği, hizmetiçi eğitime ilişkin öğretmen algı ve beklenti ölçeği ve beden eğitimi öğretmenlerin kendilerine yönelik hizmetiçi eğitim programlarının değerlendirilmesi anketi kullanılmıştır. Çalışmada beden eğitimi öğretmenlerinin hizmetiçi eğitim programlarına ilişkin görüşleri; yaş (F= 3.393; p< .05), mesleki kıdem açısından (x2= 10,973; p< .05); katılınan hizmetiçi eğitim faaliyet sayısı değişkeni ile beklenti düzeyi (U= 2521,0; p< .05) ve beden eğitimi öğretmenlerinin kendilerine yönelik hizmetiçi eğitim etkinliklerine katılım biçimleri (U= 2625,0; p< .05) açısından anlamlı fark vardır. Nitel araştırma kısmında ise, 17 beden eğitimi öğretmeni (5 kadın, 12 erkek) ve 3 alan uzmanı akademisyen (2 kadın, 1 erkek) araştırmaya katılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme tekniğiyle veriler toplanmıştır. Çalışmada hizmetiçi eğitim kavramı, öğretmenlik meslek bilgisi, alan bilgisi ve genel kültür bilgisi değerlendirmesi ile BEÖ'ne yönelik hizmetiçi eğitim ile ilgili görüşler ve ihtiyaç tespiti yapılmıştır. Çalışma da hizmetiçi eğitim program önerisi oluşturulurken temel unsurların bazı değişkenler açısından farklı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Sözcükler: Eğitim, Hizmetiçi eğitim, Beden eğitimi, Öğretmen, Karma yöntem This study is aimed to determine the need of in-service training for physical education teachers, to determine the attitudes, perceptions, expectations and suggestions towards in-service training programs, and to suggest forming an in-service training program course based on these features. In quantitative research part of the study, in total 162 physical education teachers consisted of 77 females and 85 males were participated. In order to measure the collected data, scale of attitude towards in-service training activities, scale of teachers' attitudes and expectations towards in-service training, and survey of teachers' self evaluations on in-service training were used. In the study, a statistically significant difference was found between teachers' views on in-service training programs according to their age (F= 3.393; p< .05), professional seniority (x2= 10,973; p< .05); their level of expectations on in-service training activities (U= 2521,0; p< .05) and teachers' style of participating in the in-service training programs (U= 2625,0; p<.05). In qualitative research part of the study, 17 physical education teachers (5 females, 12 males), and 3 domain expert academicians (2 females, 1 male) were participated. Data was collected by using the technique of semi-structured interviews. The study identified the concept of in-service training, knowledge about the occupation of teaching, the domain expertness knowledge, participants' general knowledge, and the views and the needs of in-service training program for the physical education teachers. As the results of the study, a suggestion was formed about in-service training program and main elements of this suggestion were found to be different based on some variables. Keywords: Education, In-service training, Physical education, Teacher, Mixed method
Collections