Rekreasyona katılımın problem çözme becerilerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada satranç, voleybol ve akıl oyunları rekreatif etkinlikleri ile problem çözme becerileri arasındaki ilişki, ön-test son-test araştırma ve kolaylı örnekleme modeli kullanılarak incelenmiştir. Öğrencilere 28 hafta süreyle, haftada 2 gün 3'er saat olmak üzere akıl oyunları, voleybol ve satranç egzersizleri alanında uzman kişilerce yaptırılmıştır. Çalışmalar sonucunda son test alınarak rekreatif faaliyetlerin, problem çözme becerileri üzerine etkisi SPSS veri analizi yapılarak yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda voleybol rekreatif etkinliğinin problem çözme becerilerine etkisinin az ancak anlamsız olması; voleybol etkinliğinde zamanla düşünmenin rolünü azaltan otonomlaşmanın meydana gelerek bir takım bilişsel süreçlerin daha az veya hiç kullanılmadığına bağlanmıştır. Akıl oyunları rekreatif etkinliğinde de aynı şekilde az ancak anlamsız bir fark bulunmuştur. Bu durumun da temel nedeninin akıl oyunları planlamasında bir çok oyunun 28 hafta gibi bir süre içerisinde yapılmış olması dolayısıyla yeteri kadar pratik yapılmaması ve her bir oyuna yeterli zaman ayrılmamasına bağlanmıştır. Satranç rekreatif etkinliğinde ise verilerin analizi sonucunda anlamlı bir fark ortaya çıkmıştır. Bu durum, satranç da düşünmenin rolünün daha fazla olduğu, satranç oyuncusunun problemlere sistematik olarak yaklaşması, belleklerinde bulunan hazır çözüm yollarının bulunması ve probleme odaklanıp, problem alanını daraltabilmeleri gibi çeşitli faktörlerin bir araya gelmesine bağlanmıştır.Anahtar Sözcükler: Rekreasyon, Problem, Problem çözme becerileri. In this study, the relationship between recreational activities of chess, volleyball and mind games and problem solving skills was examined using pre-test post-test research model. The students have been made to specialists in the field of mind games, volleyball and chess exercises for 2 weeks and 3 hours a week for 28 weeks. As a result of the end of the study, the effect of recreational activities on problem solving skills was analyzed by SPSS data analysis. When the analysis of the data was evaluated, it was seen that the post-test scores of each activity increased with respect to the pre-test scores. However, there was no significant difference in other activities except chess. As a result of the research, the effect of volleyball recreational activity on problem solving skills is little but meaningless; The autonomy that reduces the role of thought over time in volleyball activity is linked to less or no use of some cognitive processes. There was also a slight but meaningless difference in the recreational effectiveness of mind games. This is also due to the fact that most of the games were planned within 28 weeks of planning the mind games, so it was not practiced as much as possible and that not enough time was allocated to each game. In chess recreative activity, a significant difference was found as a result of the analysis of the data. This is due to the combination of various factors such as the role of thinking in chess is greater, the systematic approach of chess players to problems, the availability of ready-made solutions in their memory, and the focus of probing and narrowing of the problem area.Keywords: Recreation, Problem, Problem solving ability.
Collections