Show simple item record

dc.contributor.advisorAktuna, Seran Doğançay
dc.contributor.authorOnat, Zeynep
dc.date.accessioned2020-12-21T13:33:03Z
dc.date.available2020-12-21T13:33:03Z
dc.date.submitted1997
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/325539
dc.description.abstractÖZET Bu çalışmada yabancı dil olarak İngilizce öğreten öğretmenlerin derslerinde cevabı öğretmen tarafından bilinen ve bilinmeyen (display and referential) soru türlerini nasıl kullandıkları, ve bu soruların öğrencilerin verdiği cevapların uzunluğu ve sözdizimsel olarak karmaşıklığı üzerindeki etkisi incelenmektedir. Çalışmanın amacı, öğretim-öğrenim sürecinde kullanılan değişik soru çeşitlerinin ne tür yanıtlar getirdiğini ve sınıf içi etkileşimi nasıl etkilediğini bulmaktır. Bu çalışmaya 4 öğretmen (2 kadın ve 2 erkek) ve öğrencileri katılmıştır. Öğretmenlerin ikisi kontrol grubunu, diğer ikisi ise deney grubunu oluşturmuştur. Deney grubu öğretmenlerine cevabı öğretmen tarafından bilinmeyen ve cevabı öğretmen tarafından bilinen soruların kullanılmasının önemi hakkında, bu konunun farkına varmalarını sağlayacak ölçüde bilgi verilmiştir. Daha sonra her öğretmenin aynı okuma metnini işledikleri dersler teybe alınmıştır. Veriler teypten elde edilen çevriyazıları (transcriptions) esas alınarak incelenmiştir. Sonuçlar, yapılan deneysel işleme (treatment) rağmen, cevabı öğretmen tarafından bilinen soruların, cevabı öğretmen tarafından bilinmeyen sorulara oranla daha sık kullanıldığını göstermektedir. Öğrencilerin cevaplarının uzunluğu ve sözdiziminin karmaşıklığı açısından cevabı öğretmen tarafından bilinmeyen sorulara verilen yanıtların ortalama uzunluğunun, hem kontrol grubunda, hem de deney grubunda, cevabı öğretmen tarafından bilinen sorulara verilen yanıtlarınkinden daha fazla olduğu bulunmuştur. Aynı şekilde öğrenci cevaplarının karmaşıklık derecesini gösteren cümle öbeklerinin (s-node) ortalamasının, cevabı VIIöğretmen tarafından bilinmeyen sorularda, cevabı öğretmen tarafından bilinen sorulara göre daha fazla olduğu gözlemlenmiştir. Kısaca, yabancı dil öğretmenlerinin kullandıkları ve cevapları öğretmen tarafından bilinmeyen sorularının, cevabı öğretmen tarafından bilinen sorulara oranla daha uzun ve sözdizimi daha karmaşık yanıtlar ortaya çıkardığı görülmüştür. Öğrenci cevaplarındaki bu yaratıcılığın daha iyi dil edinimine yol açtığına inanılmaktadır. VIII
dc.description.abstractABSTRACT The Use of Referential Questions in the EFL Classroom by Zeynep Onat This study investigates teachers' use of referential and display questions in the EFL classroom and their effects on students' responses in terms of the tetter's length and syntactic complexity. The aim is to discover what kind of output and interactions different question types trigger in the teaching-learning process. Four teachers (2 females and 2 males) and their classes participated in the study. Two of the teachers constituted the control group and the other two the treatment group. The treatment group teachers were given information aiming to raise their awareness of the relative merits of using referential and display questions in the classroom. Each teacher's lesson was then tape-recorded as they covered the same reading text. Data was analyzed based on the transcriptions obtained from the tape-recordings. Findings revealed that display questions were used more frequently than referential questions despite the treatment provided. In terms of the length and syntactic complexity of student responses, findings indicated that the mean length of utterances to referential questions in both the control group and the treatment group were higher compared to that of responses todisplay questions. The mean number of s-nodes in students' responses to referential questions also outnumbered those to display questions across both groups. In sum, referential questions were observed to trigger longer and syntactically more complex utterances when compared to display questions in the case of the four EFL teachers who participated in this study. Such complexity and creativity in learner output is believed to lead to better language acquisition. VIen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleThe Use of referential questions in the EFL classroom
dc.title.alternativeCevabı öğretmen tarafından bilinmeyen soruların İngilizce'`nin yabancı dil olarak öğretildiği sınıflarda kullanımı
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmQuestions
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmIn-class behaviors
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.identifier.yokid64463
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid64463
dc.description.pages85
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess