The Effects of teachers beliefs on their instructional practices and decisions in the clasroom
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
KISA ÖZET İngilizce'yi yabancı dil olarak öğreten öğretmenlerin dil öğrenimi ve öğretimi hakkındaki görüşlerinin sınıftaki uygulama ve kararları üzerindeki olası etkileri Harika Sağlıcak Bu çalışma İngilizce'yi yabancı dil olarak öğreten öğretmenlerin dil öğrenimi ve öğretimi hakkındaki görüşlerinin sınıftaki uygulama ve kararları üzerindeki olası etkilerini araştırmakta, özellikle de; aşağıdaki sorulara yanıt aramaktadır: 1) İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten öğretmenlerin dil öğrenimi ve öğretimi hakkında belirli görüşleri var mıdır? 2) İngilizce öğretmenlerinin görüşlerinin sınıftaki uygulama ve kararlan üzerinde etkisi var mıdır? Varsa bu etki ne ölçüdedir? Çalışmanın ilk bölümüne İstanbul'da eğitim dili İngilizce olan özel bir üniversitede hazırlık öğrencilerine İngilizce dersi veren 25 öğretmen katılmıştır. Bu bölümde öğretmenlerin İngilizce öğrenimi ve öğretimi konusundaki görüşleri hakkında bilgi toplamak için her öğretmenden bir ideal sınıf tanımlaması (description of an ideal EFL classroom), ders planı analizi (lesson plan analysis) ve fikir envanteri (beliefs inventory) istenmiştir. Çalışmanın ikinci bölümünde öğretmenlerin İngilizce öğrenimi ve öğretimi hakkındaki görüşlerinin sınıftaki uygulamaları üzerindeki etkileri incelenmiştir. Bu amaçla, değişik görüşlere sahip olan üç öğretmenin iki saatlik dersi sekiz hafta süresincegözlemlenmiştir. İzlenen bu dersler videoya kaydedilmiştir. İzlenen her dersten sonra o dersin öğretmeni ile uyarılmış hatırlama söyleşisi (stimulated recall) yapılmış ve teybe kaydedilmiştir. Öğretmenler ayrıca sınıfta aldıkları kararları ve bunların arkasındaki amaç ve görüşleri betimleyen kayıtlar (logs) tutmuşlardır. Elde edilen bulgular sonucunda bu çalışmaya katılan öğretmenlerin dil öğrenimi ve öğretimi hakkındaki görüşlerinin sınıftaki uygulamaları üzerinde etkili olduğu saptanmıştır. vı ABSTRACT The Effects ofEFL Teachers' Beliefs on their Instructional Practices and Decisions in the Classroom by Harika Sağlıcak The present study investigates the possible effects of EFL teachers' beliefs about language learning and teaching on their instructional practices and decisions in the classroom. Specifically, the study seeks to answer the following research questions: (1) To what extent do EFL teachers possess theoretical beliefs about language learning/ teaching? (2) Do EFL teachers' beliefs affect their instructional practices and interactive decisions? If so, how? The study consisted of two parts. 25 EFL teachers teaching in the preparatory school of a private English medium university in Istanbul participated in the first part of the study. The data came from the teachers' description of an ideal classroom, lesson plan analysis, and a beliefs inventory. For the second part of the study, a two-hour lesson of three teachers with different beliefs were video-recorded for eight weeks in order to see if their beliefs had any effects on their classroom practices. Each observed teaching period was followed by a stimulated recall session, which was audiotaped and transcribed. The teachers also kept regular logs in which they noted important decisions and the goals and beliefs underlying their decisions. The results indicate that the classroom practices of the teachers who participated in this study are affected by their beliefs about language learning and teaching. IV
Collections