Search
Now showing items 1-10 of 10
Bulgar turistlerin tatil için Antalya destinasyonunu tercih etmesinde etkili olan itici ve çekici faktörlerin önem-performans analizi ile değerlendirilmesi
(2022)
Yapılan bu araştırmada Bulgar turistlerin tatil için Antalya destinasyonunu tercih etmesinde etkili olan itici ve çekici faktörlerin önem- performans analizi ile değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya sosyal bilimler ...
Ziyaretçi yönetimi kapsamında ziyaretçilerin atmosfer ve kalabalık algılarının memnuniyet üzerindeki etkisinin tespitine yönelik bir araştırma: Topkapı Sarayı örneği
(2018-08-06)
Günümüz turizm endüstrisinde, destinasyonlar arasında giderek artan rekabetle birlikte, destinasyonlar arası farklılaşma turist çekiminde önemli bir unsur haline gelmiştir. Turizm destinasyonları ziyaretçilerin ilgilerini ...
Hatırlanabilir turizm deneyimlerini etkileyen destinasyon özelliklerinin belirlenmesi: Antalya ve İstanbul destinasyonları üzerinde karşılaştırmalı bir araştırma
(2019-07-26)
Tatil esnasında elde edilen turistik deneyimler turistlerin zihninde anılar oluşturmaktadır. Bu bağlamda ziyaret edilen destinasyonların sahip olduğu birtakım özellikler, destinasyon deneyiminin hatırlanabilirlik derecesi ...
Engelli turistlerin unutulmaz turizm deneyimlerinde etkili olan unsurların belirlenmesine yönelik nitel bir araştırma
(2018-08-06)
Turizm deneyimi kavramı, turizm araştırmalarında önemli bir olgu olmasına rağmen engelli turistlere yönelik unutulmaz turizm deneyimi üzerine yapılan çalışma sayısı oldukça sınırlıdır. Ulusal yazında ise, engelli turistler ...
Antalya`nın destinasyon markası özelliklerinin turistler ve turizm aktörleri açısından değerlendirilmesi
(2018-08-06)
Sürekli büyüyen sektörlerden biri olan turizm sektörünün 21.yüzyılda hacim olarak en büyük sektör olacağı ileri sürülmektedir. Türkiye ekonomisinde de önemli bir role sahip olan turizm sektöründe son yıllarda her şey dahil ...
Testing destination image scale invariance among British, German and Russian tourists: A multigroup confirmatory factor analysis
(2020-04-08)
Araştırmacılar destinasyon imajının çok boyutlu ve karmaşık tutum yapısına sahip olduğu konusunda fikir birliğine sahiptir. Sosyal psikoloji, bilişsel, duyuşsal ve davranışsal olmak üzere 3 tutum bileşenini ele almaktadır. ...
Profesyonel turist rehberlerinin mesleki yeterliliklerinin turistlerin destinasyon imaj algısı ve genel memnuniyeti üzerine etkisi (Alman turistlere yönelik Antalya şehir turunda bir uygulama)
(2018-08-06)
Hızla büyüyen turizm pazarından daha fazla pay alabilmek için birbirleriyle rekabet içinde olan destinasyonları farklı kılan ve öne çıkaran özellikler destinasyon imajı ve turistlere eşlik ederek, bilgilendirme yapan ...
Turizm deneyiminin destinasyon imajı üzerindeki etkisi: Alanya örneği
(2020-02-09)
Bu çalışmanın amacı; tatil destinasyonu olarak Alanya'yı seçen turistlerin, ziyaret öncesi ve ziyaret sonrasında oluşan destinasyon imajında farklılık olup olmadığını incelemektir. Bu kapsamda ziyaret öncesi ve ziyaret ...
Azerbaycanlı turistlerin destinasyon seçiminde önemli olan coğrafi faktörler
(2020-01-23)
Küresel turizmin gelişimi, yeni destinasyonların, bu destinasyonlara daha rahat ve hızlı ulaşım araçlarının ve genel olarak yeni turistik ürünlerin ortaya çıkması, bu ürünlerin tüketicileri olan turistler için çeşitli ve ...
Bir hüzün turizmi destinasyonu olan Gelibolu yarımadasını ziyaret eden turistlerin motivasyon ve deneyimlerinin incelenmesi
(2020-03-23)
Küreselleşmenin etkisiyle zaman ve mekânın kullanım alanları farklılaşma sürecine girmiş ve bu süreç zaman içerisinde turist bakışının da değişmesini gerekli kılmıştır. Değişen turist bakışı postmodernitenin de etkisiyle ...