Search
Now showing items 1-10 of 20
Turistlerin her şey dahil otellerde yerel yiyecek tüketim davranışları: Antalya`da bir araştırma
(2019-03-12)
Otellerin açık büfe restoranlarında turistlerin yemek yeme davranışlarını (yemek tüketim miktarı ve tüketim içeriği) incelemek ve bu bağlamda turistlerin tatildeyken davranışlarını değiştirme eğilimi ve yerel yemek tüketme ...
Manavgat destinasyon yönetimi ve markalaştırmasında doğa sporları ve su sporlarının rolü: Kano sporu örneği
(2019-01-16)
Turizm sektörü küresel ekonomi içerisinde hızla gelişmektedir. Bu gelişme beraberinde yoğun bir rekabet ortamı getirmektedir. Artan rekabet ortamında turizm destinasyonları daha fazla turist çekebilmek, turizm sezonunu ...
Sosyal medya, ilgilenim ve destinasyon marka denkliği arasındaki ilişki
(2019-06-24)
Marka geçmişten günümüze kadar her sektör açısından önemini koruyan bir kavram olmasına rağmen, özellikle hizmetin daha ağırlıklı olduğu turizm sektörü açısından tersine tedarik sürecinin yaşanması nedeniyle daha öncelikle ...
İşletme birleşmeleri ve satın alma işlemlerinde şirket değerleme yaklaşımlarının etkinliğinin karşılaştırmalı incelenmesi: Konaklama sektöründe bir uygulama
(2019-06-27)
Küreselleşme ile birlikte sınırların ortadan kalkması, ekonomik sistemleri ve işletmeleri derinden etkilemektedir. Yoğun rekabetin yaşandığı bu süreçte işletmelerin varlıklarını sürdürebilmeleri neredeyse imkansız hale ...
Yöneticilerin liderlik tarzlarının örgütsel değişim üzerindeki etkisi: Antalya ili beş yıldızlı otel işletmelerinde bir uygulama
(2019-06-13)
Günümüzde hemen her şeyin hızla değiştiği görülmektedir. Yaşam koşulları, çalışma şartları, ticaret şekilleri, insan ihtiyaçları, ekonomik ve sosyal koşullar gibi pek çok unsur hızla değişmektedir. İnsan unsurunun çok ...
Sosyal inovasyon: Antalya destinasyonunda faaliyet gösteren turizm işletmeleri üzerine bir araştırma
(2019-10-18)
Tezin öncelikli amacı, Antalya destinasyonunda faaliyet gösteren turizm işletmelerinde sosyal inovasyonun incelenmesidir. Ayrıca çalışmada örgütlerin sosyal inovasyona yönelik vizyonlarının ortaya çıkarılması da hedeflenmiştir. ...
Restoran atmosferinin tüketici davranışı üzerindeki etkileri
(2019-06-29)
Bu çalışmanın amacı tüketicilerin restoran atmosferine atfettiği önem ile satın alma davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. İlgili literatürden alınan restoran atmosferine, tüketim değerlerine ve satın alma ...
Hizmet kalitesinin iyileştirilmesinde altı sigma yaklaşımı ve turizm sektöründe bir uygulama
(2019-11-22)
Altı Sigma, dünya genelinde birçok sektörde popülerlik kazanmış ve kabul görmüş olan son kalite iyileştirme girişimlerindendir. Turizm sektöründe de Altı Sigma yaklaşımının benimsenerek, otel hizmet fonksiyonlarındaki ...
Turizm işletmelerinde devlet teşviklerinin TMS-20 standardı ve yasal düzenlemeler açısından incelenmesi
(2019-08-02)
Turizm; ekonomik, sosyo-kültürel ve çevresel etkileri olan, temelde insan faktörüne dayalı dinamik bir süreçtir. Amaçları ve biçimleri zaman içerisinde farklılık gösterse de günümüzde oldukça önem taşıyan bir sektör haline ...
Eğitim turizmi bağlamında yabancı uyruklu öğrencilerin Antalya ve Akdeniz Üniversitesine yönelik algılarının tespiti ve bir araştırma
(2019-08-27)
Günümüzde, değişimlerin ve dönüşümlerin hız kazanması ile birlikte, bilgiye duyulan ihtiyaç da hızla artmaktadır. Bu bağlamda her alanda bilgiyi üretmek, çoğaltmak ve kullanmak bir zorunluluk haline gelmiştir. Dolayısıyla ...