Search
Now showing items 1-10 of 76
Otel işletmeleri çalışanlarının psikolojik sermaye ve örgütsel sosyalleşme düzeylerinin yaratıcılıklarına etkisi: Alanya örneği
(2018-08-06)
Bir hizmet endüstrisi olarak turizm endüstrisinin emek yoğun bir sektör olması ve tüketici ile üreticinin birebir ilişkide olması, otel işletmeleri açısından insan kaynağının önemini ortaya koymaktadır. Üretilen hizmetin ...
Konaklama işletmelerinde yiyecek-içecek maliyet etkinliğinin hedef maliyet yöntemiyle sağlanması: Alanya bölgesinde bir uygulama
(2018-08-06)
Konaklama sektörü rekabetin hem yerel hem de uluslararası alanda yoğun yaşandığı bir sektördür. Bu sektörde işletmelerin hem müşteri beklentilerini karşılaması hem de rakiplerle mücadele etmesi gerekmektedir. İşletmeler ...
Tükenmişlik sendromunun örgütsel bağlılık, motivasyon ve işten ayrılma niyeti üzerine etkilerinin değerlendirilmesi: Antalya - Kundu oteller bölgesinde bir araştırma
(2018-08-06)
Çalışmanın temel amacı, turizm sektöründe çalışanların işyerinde yaşadığı tükenmişlik sendromunun örgütsel bağlılık, motivasyon ve işten ayrılma niyetleri üzerine etkilerinin ortaya konulmasıdır. Bu amacın yanı sıra ...
İşgörenlerin dönüşümcü ve etkileşimci liderlik tarzları algılamaları ile öz-yeterlilikleri arasındaki ilişkide yöneticiye duyulan güvenin aracılık rolü: Bir zincir otel uygulaması
(2020-05-27)
Bu araştırmanın amacı, işgörenlerin etkileşimci ve dönüşümcü liderlik anlayışlarının öz-yeterlilik inançları üzerindeki etkisini ortaya koymak ve bu ilişkiler üzerinde yöneticiye duyulan güvenin aracılık rolünü belirlemektir. ...
Eğitim etkinliğinin ölçülmesi (ROI): Antalya yöresinde beş yıldızlı bir otelde uygulama
(2018-08-06)
Hızlı ekonomik ve teknolojik değişimlerin yaşandığı, yoğun rekabet ortamı ve bilgiçağında işletmeler, varlıklarını sürdürmek ve başarılı olabilmek için işgörenlerinin süreklideğişime ve gelişime uyumlarını sağlamak amacıyla ...
Nomofobinin sanal kaytarma üzerindeki etkisi: Antalya Belek örneği
(2021)
Turizm sektörü kapsamı içerisine giren otel işletmeleri zamanla önemli derecedeilerleme ve gelişme göstermektedir. Teknolojik gelişme ve ilerleme ile etkileşimli olan otelişletmeleri sektörü günümüzde her türden müşteriye ...
Turistlerin her şey dahil otellerde yerel yiyecek tüketim davranışları: Antalya`da bir araştırma
(2019-03-12)
Otellerin açık büfe restoranlarında turistlerin yemek yeme davranışlarını (yemek tüketim miktarı ve tüketim içeriği) incelemek ve bu bağlamda turistlerin tatildeyken davranışlarını değiştirme eğilimi ve yerel yemek tüketme ...
Çalışanların beş faktör kişilik özellikleri ile iş tatminleri arasındaki ilişki: Alanya`daki beş yıldızlı oteller üzerine bir uygulama
(2018-08-06)
Antalya ilinin Alanya ilçesindeki beş yıldızlı otel işletmeleri işgörenleri üzerine yapılmış olan bu çalışmanın amacı; işgörenlerin beş faktör kişilik özellikleri ile iş tatmini durumları arasındaki ilişkiyi incelemektir. ...
Konaklama hizmeti veren işletmelerde misafir memnuniyetini etkileyen faktörler: Sıralı logit uygulaması
(2018-08-06)
Turizm, memnuniyetin yüksek önem arz ettiği bir alan olmakla birlikte, ülkemizde memnuniyetin büyük bir parçası konaklama hizmeti veren işletmeler tarafından karşılanmaktadır. İşletmeler için de misafir memnuniyetinin ...
Çevrimiçi otel yorumlarında ikna edici iletişim sürecinin tutumlar ve ikna edici ipuçları aracılıyla analiz edilmesi
(2020-02-18)
Çevrimiçi otel yorum platformlarındaki bağlamın açıkça tanımlanmadığı ve bu durumun çevrimiçi otel yorum platformlarındaki iletişim sürecinin incelenmesini zorlaştırdığı gözlemlenmektedir. Otel yorumlarının üretildiği ...