Search
Now showing items 1-10 of 11
Alman, İngiliz ve Hollandalı turistlerin algıladığı alışveriş değeri ve memnuniyetlerine etkisi: Antik Side örneği
(2018-08-06)
Turistlerin bir destinasyonu ziyaret etmesinin pek çok sebebi bulunmaktadır. Bu sebeplerden biri olan alışveriş ise destinasyonlarda turistlerin katıldığı bir aktivite olabileceği gibi bir destinasyonu ziyaretin ana nedeni ...
Turizm destinasyonlarında restoran biçimleşmeleri üzerine nitel bir araştırma: Kapadokya örneği
(2018-08-06)
Araştırmada bir turizm destinasyonunda ne tür restoran biçimleşmelerinin ortaya çıkabileceğinin belirlenmesi ve destinasyonda farklı restoran biçimleşmelerinin ortaya çıkmasında turizmin nasıl bir rol oynadığının anlaşılması ...
Hizmet kalitesinin iyileştirilmesinde altı sigma yaklaşımı ve turizm sektöründe bir uygulama
(2019-11-22)
Altı Sigma, dünya genelinde birçok sektörde popülerlik kazanmış ve kabul görmüş olan son kalite iyileştirme girişimlerindendir. Turizm sektöründe de Altı Sigma yaklaşımının benimsenerek, otel hizmet fonksiyonlarındaki ...
Backpackers in Turkey: Motivation based segmentation
(2020-02-25)
Bu çalışmada, Türkiye'de seyahat eden yerel sırt çantalı turistlerin demografik özellikleri, seyahat ve konaklama tercihleri, sosyal medya kullanım alışkanlıkları ve seyahat motivasyonları araştırılarak turistlerin ...
Testing destination image scale invariance among British, German and Russian tourists: A multigroup confirmatory factor analysis
(2020-04-08)
Araştırmacılar destinasyon imajının çok boyutlu ve karmaşık tutum yapısına sahip olduğu konusunda fikir birliğine sahiptir. Sosyal psikoloji, bilişsel, duyuşsal ve davranışsal olmak üzere 3 tutum bileşenini ele almaktadır. ...
The web-based travel intermediaries loyalty: The influences of trust and satisfaction
(2020-02-18)
Bilgi teknolojileri, seyahat ve turizmi önemli ölçüde etkilemiş ve değiştirmiştir. 1960'lı yıllarda ortaya çıkan bilgisayar rezervasyon sistemlerinden (CRS) 1980'lerin küresel dağıtım sistemlerine (GDS) ve ...
The difference between Turkish and European sustainable tourism and recommendations to improve the Turkish sustainable tourism
(2018-08-06)
Turizm, ülkelerin ekonomik kalkınmalarına çok sayıda pozitif katkı sağladığından dolayı ülkeler turizmin gelişmesi konusunda çok sayıda politika ve planlama yapmışlardır. Fakat turizmin plansız ve hızlıca gelişmesi sonucunda, ...
Internationalization process of Turkish hotel groups
(2020-12-02)
Bir dış pazara doğru giriş modunun seçilmesi uluslararasılaşma için şarttır. Çalışma, otel uluslararasılaşmasında giriş modu seçimini araştırmaktadır. Çalışma, uluslararasılaşma sürecinde etkili faktörleri tanımlamaya ...
Business failure in tourism enterprises listed in Borsa İstanbul (BIST)
(2020-11-19)
Finansal başarısızlık, kısa vadeli borçların ödenememesi durumundan iflasa kadar çok geniş ve karmaşık bir kavramdır. Büyüklüğü ve yaşı ne olursa olsun her şirket başarısızlıkla karşı karşıya kalabilir. Bu durumdan çok ...
Investigating the relationship between employee motivation and organizational commitment
(2020-07-06)
Personel motivasyonu ve örgütsel bağlılık yıllardır üzerinde düşünülmüş, araştırılmış bir konu olmasına ragmen hala söylenecek çok söz olduğu ilgili tüm araştırmacılar tarafından belirtilmektedir. Her geçen gün değişip ...