Search
Now showing items 1-10 of 47
Bulgar turistlerin tatil için Antalya destinasyonunu tercih etmesinde etkili olan itici ve çekici faktörlerin önem-performans analizi ile değerlendirilmesi
(2022)
Yapılan bu araştırmada Bulgar turistlerin tatil için Antalya destinasyonunu tercih etmesinde etkili olan itici ve çekici faktörlerin önem- performans analizi ile değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya sosyal bilimler ...
Yabancı turistlerin yenilenebilir enerji bilgi seviyelerinin belirlenmesi ve otellerde uygulanabilecek yenilenebilir enerji türü tercihlerine etkisi: Manavgat örneği
(2022)
Dünyanın turizm sektörü dahil, tüm sektörlerde gün geçtikçe gelişmesi, ekonomik getirilerin artmasının, ülkelerin gelişmişlik düzeylerine katkı sağlamanın yanında enerji tüketimlerinde de artışlara neden olmaktadır. Enerji ...
Nomofobinin sanal kaytarma üzerindeki etkisi: Antalya Belek örneği
(2021)
Turizm sektörü kapsamı içerisine giren otel işletmeleri zamanla önemli derecedeilerleme ve gelişme göstermektedir. Teknolojik gelişme ve ilerleme ile etkileşimli olan otelişletmeleri sektörü günümüzde her türden müşteriye ...
Kitle turizm destinasyonlarında sürdürülebilir turizm gelişiminin sosyal temsil kuramı açısından incelenmesi: Antalya örneği
(2022)
Sosyal psikolojiyi bilimin temel bir alanı olarak ele alan Moscovici; dünyayı anlamanın ve anlamlandırmanın bir yolu olarak sosyal temsilleri işaret etmiştir. Bu bağlamda, kitle turizm destinasyonu olan Antalya'nın ...
Konaklama işletmelerinde toksik liderlik ölçeğinin geliştirilmesi ve toksik liderlik, lider-üye etkileşimi, iş stresi, duygusal tükenmişlik değişkenleri bağlamında örgütsel vatandaşlık davranışının veri madenciliği yöntemi ile incelenmesi
(2020)
Bu araştırmanın amacı, konaklama işletmelerinde geçerli-güvenilir bir toksik liderlik ölçeği geliştirilmesi ve konaklama işletmeleri çalışanlarının örgütsel vatandaşlık davranışlarının tahminlenmesinde; toksik liderlik ...
Talassoterapi uygulamalarına katılan turistlerin motivasyon düzeylerinin zihinsel iyilik hallerine etkisinde birlikte davranış oluşturmanın aracılık rolü
(2021)
Turizm, sürekli yenilenen canlı bir sektördür. Turistlerin beklentilerine göre şekillenenturizm sektöründe, talassoterapi alternatif turistik ürün olarak sektörde faaliyetgöstermektedir. Talassoterapi antik çağlardan beri ...
Sosyal medya araçlarının kullanımı ile bireysel yaratıcılık ilişkisi: Mutfak şefleri üzerine bir araştırma
(2022)
Bu tez çalışmasının amacı, mutfak şeflerinin sosyal medya araçlarını (SMA) kullanımları ve bireysel yaratıcılıkları (BY) arasındaki ilişkiyi incelemektir. Söz konusu ilişkinin varlığına dayalı olarak hangi değişkenin diğeri ...
Turizm bölümü öğrencilerinin yükseköğretimdeki hizmet kalitesi algıları
(2021)
Temel görevi bilgiyi araştırmak ve yaymak olan yükseköğretim kurumları, öğretim dışındaki hizmetlerinde de kaliteyi geliştirmeye odaklanmak zorundadırlar. Yükseköğretim kurumlarının öğrenci memnuniyetine dayalı bir anlayışla ...
İşkoliklik, iş-aile çatışması ve iş tatmini ilişkisi: Otel işletmelerinde bir uygulama
(2021)
Bu çalışmanın temel amacı, otel çalışanlarının işkoliklik eğilimlerinin iş-aileçatışmasına etkileri ile iş-aile çatışmasının iş tatmini üzerindeki etkilerini incelemektir. Bubağlamda Antalya'nın Alanya Bölgesindeki ...
Türk turistlerin turizm deneyimini çevrimiçi paylaşma motivasyonunu etkileyen faktörlerin incelenmesi
(2020)
Günlük hayatın bir parçası haline gelen sosyal medya, turistleri ve işletmeleri etkileyen turizm uygulamalarının da bir parçası haline gelmiştir. Aktif sosyal medya kullanıcısı olan turistler de tatilleri süresince diğer ...