Search
Now showing items 1-10 of 45
Kazakistan`ın Türkistan bölgesinin kültürel turizm gelişimi
(2019-11-21)
Turizm insanların sürekli bulundukları, çalıştıkları ve her zamanki sıradan gereksinimleri tedarik ettikleri yerlerin seyahatler ve gittikleri yerlerdeki kısa süreli konaklamalarından normal gereksinimlerinin karşılanmasıyla ...
Turistlerin her şey dahil otellerde yerel yiyecek tüketim davranışları: Antalya`da bir araştırma
(2019-03-12)
Otellerin açık büfe restoranlarında turistlerin yemek yeme davranışlarını (yemek tüketim miktarı ve tüketim içeriği) incelemek ve bu bağlamda turistlerin tatildeyken davranışlarını değiştirme eğilimi ve yerel yemek tüketme ...
Manavgat destinasyon yönetimi ve markalaştırmasında doğa sporları ve su sporlarının rolü: Kano sporu örneği
(2019-01-16)
Turizm sektörü küresel ekonomi içerisinde hızla gelişmektedir. Bu gelişme beraberinde yoğun bir rekabet ortamı getirmektedir. Artan rekabet ortamında turizm destinasyonları daha fazla turist çekebilmek, turizm sezonunu ...
Motivasyon faktörlerine kültürel bir bakış: Türkiye, İtalya, Gürcistan örneği
(2019-10-03)
Farklı ülkelerden insanların etkileşiminin her geçen gün arttığı küresel bir dünyada kültür ve külturel farklılıklar giderek farkına varılan ve insan ilişkilerinde yer bulan öğeler haline gelmiştir. Külturel farklılıklara ...
Hatırlanabilir turizm deneyimlerini etkileyen destinasyon özelliklerinin belirlenmesi: Antalya ve İstanbul destinasyonları üzerinde karşılaştırmalı bir araştırma
(2019-07-26)
Tatil esnasında elde edilen turistik deneyimler turistlerin zihninde anılar oluşturmaktadır. Bu bağlamda ziyaret edilen destinasyonların sahip olduğu birtakım özellikler, destinasyon deneyiminin hatırlanabilirlik derecesi ...
Akdeniz kruvaziyer turizm destinasyonlarının karşılaştırmalı rekabet analizi ve Türkiye destinasyonunun konumu
(2019-03-14)
Kruvaziyer turizm, uluslararası olarak destinasyonlar açısından katma değer sağlayan bir faaliyettir. Bu nedenle kruvaziyer turizm destinasyonları kruvaziyer turizm pazarında bu katma değerden büyük bir pay elde edebilmek ...
Sosyal medya, ilgilenim ve destinasyon marka denkliği arasındaki ilişki
(2019-06-24)
Marka geçmişten günümüze kadar her sektör açısından önemini koruyan bir kavram olmasına rağmen, özellikle hizmetin daha ağırlıklı olduğu turizm sektörü açısından tersine tedarik sürecinin yaşanması nedeniyle daha öncelikle ...
İşletme birleşmeleri ve satın alma işlemlerinde şirket değerleme yaklaşımlarının etkinliğinin karşılaştırmalı incelenmesi: Konaklama sektöründe bir uygulama
(2019-06-27)
Küreselleşme ile birlikte sınırların ortadan kalkması, ekonomik sistemleri ve işletmeleri derinden etkilemektedir. Yoğun rekabetin yaşandığı bu süreçte işletmelerin varlıklarını sürdürebilmeleri neredeyse imkansız hale ...
Bir kuşak, bir yol` projesinin Avrasya turizmine potansiyel etkileri
(2019-11-21)
Eski İpek Yolu Avrasya'yı geçerek, Doğu ve Batı kültürlerinin ve ticaretinin yayılmasını teşvik ederek, zengin bir tarihi ve kültürel kaynak çeşitliliği bırakıyor. Bugün, `Bir Kuşak, Bir Yol` stratejik, güzergah boyunca ...
Veri madenciliği sınıflandırma yöntemlerinin etkinliğinin karşılaştırılmalı olarak incelenmesi: Seyahat acentası örneği
(2019-11-25)
Turizm sektöründe bir seyahatin karar aşamasından bitimine kadar, hem turistler açısından hem de işletmeler açısından veriye bağımlı bir süreç yaşanmaktadır. İşletmeler tüm işlemlerini sürecin en başından en sonuna kadar ...