Search
Now showing items 1-10 of 78
Otel işletmeleri çalışanlarının psikolojik sermaye ve örgütsel sosyalleşme düzeylerinin yaratıcılıklarına etkisi: Alanya örneği
(2018-08-06)
Bir hizmet endüstrisi olarak turizm endüstrisinin emek yoğun bir sektör olması ve tüketici ile üreticinin birebir ilişkide olması, otel işletmeleri açısından insan kaynağının önemini ortaya koymaktadır. Üretilen hizmetin ...
Konaklama işletmelerinde yiyecek-içecek maliyet etkinliğinin hedef maliyet yöntemiyle sağlanması: Alanya bölgesinde bir uygulama
(2018-08-06)
Konaklama sektörü rekabetin hem yerel hem de uluslararası alanda yoğun yaşandığı bir sektördür. Bu sektörde işletmelerin hem müşteri beklentilerini karşılaması hem de rakiplerle mücadele etmesi gerekmektedir. İşletmeler ...
Tükenmişlik sendromunun örgütsel bağlılık, motivasyon ve işten ayrılma niyeti üzerine etkilerinin değerlendirilmesi: Antalya - Kundu oteller bölgesinde bir araştırma
(2018-08-06)
Çalışmanın temel amacı, turizm sektöründe çalışanların işyerinde yaşadığı tükenmişlik sendromunun örgütsel bağlılık, motivasyon ve işten ayrılma niyetleri üzerine etkilerinin ortaya konulmasıdır. Bu amacın yanı sıra ...
Nomofobinin sanal kaytarma üzerindeki etkisi: Antalya Belek örneği
(2021)
Turizm sektörü kapsamı içerisine giren otel işletmeleri zamanla önemli derecedeilerleme ve gelişme göstermektedir. Teknolojik gelişme ve ilerleme ile etkileşimli olan otelişletmeleri sektörü günümüzde her türden müşteriye ...
Turistlerin her şey dahil otellerde yerel yiyecek tüketim davranışları: Antalya`da bir araştırma
(2019-03-12)
Otellerin açık büfe restoranlarında turistlerin yemek yeme davranışlarını (yemek tüketim miktarı ve tüketim içeriği) incelemek ve bu bağlamda turistlerin tatildeyken davranışlarını değiştirme eğilimi ve yerel yemek tüketme ...
Çalışanların beş faktör kişilik özellikleri ile iş tatminleri arasındaki ilişki: Alanya`daki beş yıldızlı oteller üzerine bir uygulama
(2018-08-06)
Antalya ilinin Alanya ilçesindeki beş yıldızlı otel işletmeleri işgörenleri üzerine yapılmış olan bu çalışmanın amacı; işgörenlerin beş faktör kişilik özellikleri ile iş tatmini durumları arasındaki ilişkiyi incelemektir. ...
Konaklama hizmeti veren işletmelerde misafir memnuniyetini etkileyen faktörler: Sıralı logit uygulaması
(2018-08-06)
Turizm, memnuniyetin yüksek önem arz ettiği bir alan olmakla birlikte, ülkemizde memnuniyetin büyük bir parçası konaklama hizmeti veren işletmeler tarafından karşılanmaktadır. İşletmeler için de misafir memnuniyetinin ...
İşkoliklik, iş-aile çatışması ve iş tatmini ilişkisi: Otel işletmelerinde bir uygulama
(2021)
Bu çalışmanın temel amacı, otel çalışanlarının işkoliklik eğilimlerinin iş-aileçatışmasına etkileri ile iş-aile çatışmasının iş tatmini üzerindeki etkilerini incelemektir. Bubağlamda Antalya'nın Alanya Bölgesindeki ...
Konaklama işletmelerinde insan kaynakları yönetimi kapsamında işgören devrinin ve işgören devir maliyetlerinin hesaplanması Antalya yöresinde beş yıldızlı otellerde bir araştırma
(2018-08-06)
Konaklama işletmeleri faaliyetlerini sürdürebilmesi için çok sayıda işgören gereksinimini ve bu işgörenlerin de belirli niteliklere sahip olması gerekliliğini ortaya çıkarmaktadır. Pozisyonlara uygun olarak seçilmiş ...
Mesleki hile, hilekâr profili ve işletmelerin hileye ilişkin sorumlulukları: Beş yıldızlı konaklama işletmeleri üzerine bir uygulama
(2021)
Günümüzde işletmelerde gerçekleşen mesleki hileler işletmelerin oldukça yüksek tutarlarda kayıp vermelerine ve hatta iflas etmelerine neden olmaktadır. Bu hileler sonucunda gerçekleşen skandallar yatırımcıların güvenini ...