Search
Now showing items 1-10 of 16
Bulgar turistlerin tatil için Antalya destinasyonunu tercih etmesinde etkili olan itici ve çekici faktörlerin önem-performans analizi ile değerlendirilmesi
(2022)
Yapılan bu araştırmada Bulgar turistlerin tatil için Antalya destinasyonunu tercih etmesinde etkili olan itici ve çekici faktörlerin önem- performans analizi ile değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya sosyal bilimler ...
Davranışsal finans kapsamında yatırımcı duyarlılığı: Borsa İstanbul'da bir çalışma
(2022)
Hisse senedinin getirisini etkileyen faktörlerin belirlenmesi her zaman merak edilen bir konu olmuş ve bu konuyu açıklamak için CAPM, Arbitraj Fiyatlama Modeli, Makroekonomik Faktör Modeli gibi birçok model oluşturulmuştur. ...
Y ve Z Kuşağı arasında algılanan hizmet kalitesi: Antalya Büyükşehir Belediyesi toplu taşıma hizmetleri örneği
(2022)
Günümüzde hızla büyüyen hizmet sektörü, sürekli değişim ve gelişim içinde çeşitlenmektedir. Hizmet sektöründe sunulan ürünlerden neredeyse hiç yararlanmayan birey yok denebilir. Bu çalışmada, Y ve Z kuşağına dâhil olan ...
Sağlıkta şiddet araştırmaları üzerine sistematik bir derleme
(2022)
Sağlıkta şiddet haberleri ile her geçen gün daha fazla karşılaşılmaktadır. Meslekleriniicra ederken şiddete uğrayan sağlık çalışanları kendini sürekli tehdit altında hissetmekte,tedirginlik yaşamakta, motivasyonları düşmekte ...
Dijital dönüşümün örgütsel değişim ve iş süreçlerine etkisine ilişkin çoklu durum çalışması
(2022)
Günümüzde dijitalleşme ve teknolojik gelişmeler örgüt içerisindeki tüm yapıları etkilemektedir. Örgütlerin kendi bünyelerinde kullandıkları bilgi teknolojileri, örgütün yapısıyla uyumluluğunu ve verimliliğini artırmaktadır. ...
Marka, ürün ve tüketici yenilikçiliği ile davranışsal niyetler arasındaki ilişki: Düzenleyici aracılık modeli
(2022)
Ekonomik performans ve rekabet gücünü etkileyen temel faktörlerden biri olanyenilikçilik, firmaların fiyat temelli rekabetten uzaklaşarak, katma değer yaratmayı ön planaçıkarmalarına ve böylece büyümelerine imkân veren, ...
Müşterilerin restoranlarda oluşturduğu atık gıdaya ilişkin garsonların suçluluk duygusu üzerine karma bir araştırma
(2022)
Hane halkı ve tüketiciler tüketim aşamasında gerçekleşen atık gıdalardan sorumludur. Literatür incelendiğinde görülmektedir ki çalışmaların çoğunluğu hane halkı tarafından oluşturulan atık gıdaya odaklanmaktadır. Bununla ...
Esnaf lokantalarına yönelik algılar: Tüketici memnuniyetini ve davranış niyetini ne etkiler?
(2022)
Esnaf lokantaları çevre esnafın yemek ihtiyacını karşılayan yiyecek içecek işletmeleridir. Son yıllarda geniş müşteri profiline hitap edebildikleri bilinmektedir. Ancak gelişen yiyecek içecek sektöründe artan rekabetten ...
Türkiye'de kurumsal oyunlaştırma sektörü ve işletmeler için oyunlaştırma kurgusunun tasarım süreci üzerine bir durum çalışması
(2022)
İşletmeler, farklı fonksiyonlarda yaşanılan farklı problemleri çözmek için çeşitli araçlar kullanmaktadır. Motivasyon tabanlı problemlerin çözümü için oyunlaştırmanın bir araç olarak kullanılması, işletmeler tarafından ...
Ekolojik çiftliklerin yönetim ve örgütlenme pratikleri üzerine bir araştırma
(2022)
Bu tez çalışmasının amacı, Akdeniz ve Ege Bölgesinde tarım ve turizm alanındafaaliyetlerini sürdüren ekolojik çiftliklerin kuruluş motivasyonlarını, yönetsel ve örgütselözelliklerini inceleyerek, ekolojik anlayışa dayalı ...