Search
Now showing items 1-10 of 73
Turistlerin her şey dahil otellerde yerel yiyecek tüketim davranışları: Antalya`da bir araştırma
(2019-03-12)
Otellerin açık büfe restoranlarında turistlerin yemek yeme davranışlarını (yemek tüketim miktarı ve tüketim içeriği) incelemek ve bu bağlamda turistlerin tatildeyken davranışlarını değiştirme eğilimi ve yerel yemek tüketme ...
Manavgat destinasyon yönetimi ve markalaştırmasında doğa sporları ve su sporlarının rolü: Kano sporu örneği
(2019-01-16)
Turizm sektörü küresel ekonomi içerisinde hızla gelişmektedir. Bu gelişme beraberinde yoğun bir rekabet ortamı getirmektedir. Artan rekabet ortamında turizm destinasyonları daha fazla turist çekebilmek, turizm sezonunu ...
Yükseköğretimde kalite, kalite güvence ve sürdürülebilir kaliteye ilişkin nitel bir araştırma
(2019-11-19)
Bu araştırmada, Türkiye'deki bir kamu yükseköğretim kurumunun akredite akademik birimlerindeki aktörlerinin kalite, kalite güvence ve sürdürülebilir kaliteye ilişkin algılarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Nitel ...
Çevrimiçi reklamlarda tüketicinin reklamı kendisiyle ilişkilendirmesinin ve marka tipinin marka tutumuna etkisi
(2019-07-29)
Bu araştırmanın temel amacı, tüketicinin reklamı kendisiyle ilişkilendirmesinin (özreferanslama)ve marka türlerinin çevrimiçi reklamcılıkta marka tutumuna etkisinibelirlemektir. Araştırmada deneysel bir araştırma yöntemi ...
Sağlıkta dönüşüm programı uygulamalarının, kamu hastanelerinde çalışan personelin istihdam ve ücretlendirme açısından çalışma koşullarına olumsuz etkilerini anlamaya yönelik çalışma
(2019-11-21)
Sağlıkta Dönüşüm Programı (SDP), Türkiye sağlık sistemine neoliberal politikalar ekseninde önemli yapısal değişiklikler ve düzenlemeler getirmiş olması nedeniyle bir dönüm noktası özelliği taşımaktadır. Neoliberal zeminde ...
Havacılık organizasyonlarında çalışan lojistik profesyonellerinde iş doyumu ve tükenmişlik: Kokpit ve kabin personelleri üzerine bir uygulama
(2019-11-19)
Hava taşımacılığı sektörü son on beş yıllık dönemde Dünya'da ve ülkemizde hızla gelişmektedir. Bu durum yoğun rekabet ortamının oluşması sağlayarak, havayolu işletmelerinin devamlılıklarını sağlamak ve rakiplerine ...
Sosyal medya, ilgilenim ve destinasyon marka denkliği arasındaki ilişki
(2019-06-24)
Marka geçmişten günümüze kadar her sektör açısından önemini koruyan bir kavram olmasına rağmen, özellikle hizmetin daha ağırlıklı olduğu turizm sektörü açısından tersine tedarik sürecinin yaşanması nedeniyle daha öncelikle ...
İşletme birleşmeleri ve satın alma işlemlerinde şirket değerleme yaklaşımlarının etkinliğinin karşılaştırmalı incelenmesi: Konaklama sektöründe bir uygulama
(2019-06-27)
Küreselleşme ile birlikte sınırların ortadan kalkması, ekonomik sistemleri ve işletmeleri derinden etkilemektedir. Yoğun rekabetin yaşandığı bu süreçte işletmelerin varlıklarını sürdürebilmeleri neredeyse imkansız hale ...
Havalimanlarının teknik etkinliklerinin özel ve kamu işletmeciliği yönünden güven bölgesi yaklaşımı ve veri zarflama analizi ile incelenmesi
(2019-03-13)
Yazında yer alan havacılık ile ilgili mevcut çalışmalara bakıldığında büyük çoğunluğunun havalimanlarının performanslarının veya etkinliklerinin değerlendirilmesi konusuna yoğunlaştığı görülmektedir. Özelleştirmelerin, ...
Hizmetiçi eğitimin çalışan performansına etkisi: Bir meta-analiz çalışması
(2019-09-08)
Hizmetiçi eğitim, çalışanların hizmete yatkınlığını sağlamayı, verimlilik düzeylerini yükseltmeyi, gelecekteki görev ve sorumluluklarını daha iyi yerine getirebilmeleri için onların bilgi, deneyim ve becerilerini arttırmayı ...