Search
Now showing items 1-10 of 49
Otel işletmeleri çalışanlarının psikolojik sermaye ve örgütsel sosyalleşme düzeylerinin yaratıcılıklarına etkisi: Alanya örneği
(2018-08-06)
Bir hizmet endüstrisi olarak turizm endüstrisinin emek yoğun bir sektör olması ve tüketici ile üreticinin birebir ilişkide olması, otel işletmeleri açısından insan kaynağının önemini ortaya koymaktadır. Üretilen hizmetin ...
Konaklama işletmelerinde yiyecek-içecek maliyet etkinliğinin hedef maliyet yöntemiyle sağlanması: Alanya bölgesinde bir uygulama
(2018-08-06)
Konaklama sektörü rekabetin hem yerel hem de uluslararası alanda yoğun yaşandığı bir sektördür. Bu sektörde işletmelerin hem müşteri beklentilerini karşılaması hem de rakiplerle mücadele etmesi gerekmektedir. İşletmeler ...
Tükenmişlik sendromunun örgütsel bağlılık, motivasyon ve işten ayrılma niyeti üzerine etkilerinin değerlendirilmesi: Antalya - Kundu oteller bölgesinde bir araştırma
(2018-08-06)
Çalışmanın temel amacı, turizm sektöründe çalışanların işyerinde yaşadığı tükenmişlik sendromunun örgütsel bağlılık, motivasyon ve işten ayrılma niyetleri üzerine etkilerinin ortaya konulmasıdır. Bu amacın yanı sıra ...
Eğitim etkinliğinin ölçülmesi (ROI): Antalya yöresinde beş yıldızlı bir otelde uygulama
(2018-08-06)
Hızlı ekonomik ve teknolojik değişimlerin yaşandığı, yoğun rekabet ortamı ve bilgiçağında işletmeler, varlıklarını sürdürmek ve başarılı olabilmek için işgörenlerinin süreklideğişime ve gelişime uyumlarını sağlamak amacıyla ...
Çalışanların beş faktör kişilik özellikleri ile iş tatminleri arasındaki ilişki: Alanya`daki beş yıldızlı oteller üzerine bir uygulama
(2018-08-06)
Antalya ilinin Alanya ilçesindeki beş yıldızlı otel işletmeleri işgörenleri üzerine yapılmış olan bu çalışmanın amacı; işgörenlerin beş faktör kişilik özellikleri ile iş tatmini durumları arasındaki ilişkiyi incelemektir. ...
Konaklama hizmeti veren işletmelerde misafir memnuniyetini etkileyen faktörler: Sıralı logit uygulaması
(2018-08-06)
Turizm, memnuniyetin yüksek önem arz ettiği bir alan olmakla birlikte, ülkemizde memnuniyetin büyük bir parçası konaklama hizmeti veren işletmeler tarafından karşılanmaktadır. İşletmeler için de misafir memnuniyetinin ...
Konaklama işletmelerinde insan kaynakları yönetimi kapsamında işgören devrinin ve işgören devir maliyetlerinin hesaplanması Antalya yöresinde beş yıldızlı otellerde bir araştırma
(2018-08-06)
Konaklama işletmeleri faaliyetlerini sürdürebilmesi için çok sayıda işgören gereksinimini ve bu işgörenlerin de belirli niteliklere sahip olması gerekliliğini ortaya çıkarmaktadır. Pozisyonlara uygun olarak seçilmiş ...
Müşteri yönlü konaklama işletmelerinde pazarlama departmanı örgütlenme yapısı
(2018-08-06)
Pazar yönlülük kavramı, pazarlama anlayışı ve kavramlarının işletmeler tarafından örgüt performansını ve rekabet avantajını yükseltmeye yönelik uygulanmaya başlamasıyla, özellikle 1990'lı yıllardan itibaren akademik ...
Veri zarflama analizi yöntemiyle faaliyet denetimi: Alanya`daki konaklama işletmeleri üzerinde bir uygulama
(2018-08-06)
Küreselleşme ile birlikte dünyada yoğun bir rekabet gerçekleşmektedir. Bu süreçte bütün ülkeler, ekonomiler ve işletmeler bu yoğun rekabet şartlarına uyum sağlamak durumunda kalmışlardır. Rekabetin yoğun bir şekilde yaşandığı ...
Sessizleşen örgütlerde öz yeterlilik algısının rolü: Alanya`daki konaklama işletmeleri üzerine bir araştırma
(2018-08-06)
Önemli bir ekonomik güç olan turizm sektörünün; sürekli gelişen, istihdam alanı yaratan, emek yoğun bir endüstri olması nedeniyle teknolojik yeniliklere ayak uydurabilecek, rekabet avantajı yaratacak, kalitenin ve verimliliğin ...