Pazarlama araştırmalarında global yaklaşımlar ve global pazarlama araştırmalarında karşılaşılan sorunlar üzerine uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Rekabetin yoğun ve önemlilik arz ettiği günümüzde, fırsat ve tehditlerdeki yapısal değişimleri takip etmek, rakiplerden farklılaşabilecek noktaları tespit etmek, bireylerin istek ve ihtiyaçlarının farkında olmak ve en doğru kararları alarak en uygun pazarlama stratejilerini oluşturmak için pazarlama araştırması hayati bir önem teşkil etmektedir.Çeşitli, karmaşık ve sürekli bir değişim içinde olan global pazarlarda pazarlama araştırması, tüm dünyadaki pazarlardaki gelişmelerden sürekli haberdar olmak ve bu gelişmelere ayak uydurmak açısından çok önemlidir. Global bir ortamdaki kültürler veya ülkeler arasındaki değer farklılıkları, global pazarlama araştırması uygulanırken araştırmacıların çeşitli problemlerle karşılaşmalarına yol açmaktadır.Bu çalışmanın amacı, global ortamlardaki kültürel veya ulusal farklılıkların, global pazarlama araştırması sürecinde hangi yöntemsel sorunlara nasıl yol açtığını ortaya koymaktır.Çalışmanın birinci bölümünde, global pazarlamanın karmaşıklığına, bundan hareketle global pazarlama kararlarında pazarlama araştırmasının önemine ve global pazarlarda başarılı bir strateji geliştirmek için önemli bir unsur olan global pazarlama bilgi sistemine değinilmiştir. Daha sonra, araştırma probleminin tanımından veri toplama yöntemlerine, ölçme ve ölçeklemeden örneklemeye, veri analizinden rapor hazırlama ve sunmaya kadar global pazarlama araştırma sürecinde karşılaşılan yöntemsel sorunlara değinilmiştir. Çalışmanın ikinci bölümünde, bir araştırma şirketinden alınan gerçek iki olay incelenmiş ve kültürel veya ulusal değer farlılıklarından kaynaklanabilecek olan problemlerin araştırmada dikkate alınışı açısından, bir değerlendirmeye tabi tutulmuştur.Anahtar Kelimeler: Global Pazarlama Araştırması, Etik, Emik, Sapma, Denklik Today, as competition appears to be intensive and crucial, marketing research is of vital importance for following structural changes in the opportunities and threats, identifying the advantages of becoming distinct from the competitors, being aware of the demands and the needs of individuals, and establishing the most appropriate marketing strategies.Marketing research is very important in a diverse and continuously changing global market in order to be informed continuously about the developments in the markets all over the world and thus keep pace with these developments. In a global context value differences across the cultures or the nations entail the reseachers to face various problems in the administration of marketing research.The purpose of this study is to put forth how the cultural or national differences lead which methodological issues in the process of global marketing research.In the first part of this study, we deal with the complexity of global marketing and from this point of view we point to the importance of marketing research in the global marketing decision-making and global marketing information system which is an important factor to establish a successful strategy in the global market. Next, we deal with the methodological issues, ranging from identifying the problem to data gathering methods, from measuring and scaling to sampling, from data analysis to report preparation and presentation which we confront in global marketing research process. In the second part of the study, two actual cases are examined and an assessment is made in terms of considering the problems arise from differences in cultural or national values in a research.Key Words: Global Marketing Research, Etic, Emic, Bias, Equivalence
Collections