Yeni Türk sineması (2000`li yıllar)
dc.contributor.advisor | Esen, Şükran | |
dc.contributor.author | Bostan, Erman | |
dc.date.accessioned | 2020-12-11T11:55:06Z | |
dc.date.available | 2020-12-11T11:55:06Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/311408 | |
dc.description.abstract | 12 Eylül 1980 darbesinin sosyal, iktisadi ve kültürel sonuçları Türkiye?de sinemaya olan etkileri göz önünde bulundurularak değerlendirilmiş; 1990?larla Türkiye?de hem politik iklim hem siyaset dünyası hem iktisat politikaları hem de kültürel alanın değişimi ve sinemada ortaya çıkan eğilimler belirtilmiş ve bu eğilimlerden biri olan Yeni Sinema içerisinde bir genç kuşağın varlığı üzerinde durulmuştur. Bu kuşağı etkileyen sosyal görüngüler: Türkiye?de yükselen muhafazakarlık, yeni iletişim teknolojilerindeki hızlı gelişme ve yayılma dinamikleri ve dijitalizasyonun yarattığı gerçeklik kaybı, estetik düzlemde yaşanan çağdaş sanat sorunları ve çözülmeler ve postmodernizmin Türkiye?deki düşünsel etkileri olarak belirtilmiştir.Anahtar Kelimeler : Yeni Sinema, Genç Kuşak, 1990 Türk Sineması, 1980 Türk Sineması, Dijitalleşme, Postmodernizm | |
dc.description.abstract | Social, financial and cultural results of the 12 September 1980 Turkish coup d'état was reviewed by taking into consideration the effects on the Turkish cinema. In 1990s, political climate, the world of politics, economic policy, change in the cultural area, tendencies occurred in the cinema are defined and dwelled on the existence of a new generation within the New Cinema that is one of these tendencies. Social phenomenon that had effected a generation are determined as rising conservation in Turkey, fast development in the communication technologies and expansion dynamics, loss of reality created by the digitalization, contemporary art problems faced in the aesthetic platform and their solutions and intellectual impressions of postmodernism in Turkey.Keywords : New Cinema, Young Generation, 90?s Turkish Cinema, 80?s Turkish Cinema, Digitalization, Postmodernism | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | Yeni Türk sineması (2000`li yıllar) | |
dc.title.alternative | New Turkish cinema (2000's) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Radyo Televizyon ve Sinema Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Cinema | |
dc.subject.ytm | Turkish cinema | |
dc.subject.ytm | After 1980 | |
dc.subject.ytm | 12 September 1980 Period | |
dc.subject.ytm | Digital cinema | |
dc.subject.ytm | New technologies | |
dc.subject.ytm | Postmodernism | |
dc.identifier.yokid | 10007204 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MARMARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 336162 | |
dc.description.pages | 272 | |
dc.publisher.discipline | Sinema Bilim Dalı |