Show simple item record

dc.contributor.advisorKırık, Ali Murat
dc.contributor.authorSaltik, Rabiya
dc.date.accessioned2020-12-11T11:38:12Z
dc.date.available2020-12-11T11:38:12Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-06-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/309650
dc.description.abstractWeb 2.0 teknolojisinin gelişmesiyle ortaya çıkan sosyal medya kavramı yeni ve katılımcı platformlar ile yaratıcı formlar ortaya çıkarmıştır. Sosyal medyanın insan hayatına kazandırdığı yeni formlardan biri internet meme'leridir. Sosyal medyada mizah ürünü olarak yaratılan internet meme'leri mizahı dönüştürmüş, bambaşka bir anlayış içinde kullanıcılara sunmuştur. Dijital teknolojilerin etkisiyle mizah da dijital bir hale bürünerek internet meme'leri olarak ortaya çıkmıştır. Geçmişte mizahın sadece tüketicisi olanlar, sosyal medyanın kullanıcı tabanlı yapısı sayesinde aynı zamanda mizahın üreticisi haline gelmiştir. Türkiye'de en yaygın formu caps olan internet meme'leri fotoğraf, video, gif, animasyon gibi çok farklı örneklerden oluşsa da bu çalışma fotoğraf odaklı internet meme'lerine odaklanmıştır. Fotoğraf tabanlı internet meme'lerinin göstergebilimsel analiz yöntemiyle incelendiği çalışmada mizahi anlamın hangi amaçla ve ne şekilde inşa edildiği ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır.Anahtar Kelimeler :Meme, internet meme, mizah, sosyal medya, caps
dc.description.abstractThe social media concept that emerged with the development of Web 2.0 technology has created creative forms with new and participatory platforms. One of the new forms that social media brings to human life is the internet memes. The internet memes created as a product of humor in the social media have transformed humor and presented it to users in a completely different way. With the influence of digital technologies, humor became a digital and emerged as internet memes. In the past, those who are only consumers of humor have become humorous producers at the same time thanks to the user-based structure of the social media. Although Internet memes, which are the most common forms of caps in Turkey, are composed of very different examples such as photos, video, giph, animation, this work focuses on photo-oriented internet memes. In the study of photograph based Internet memes by semiotics analysis method, it was tried to find out what purpose and structure of humorous meaning was built.Keywords :Meme, internet meme, humor, social media, capsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectRadyo-Televizyontr_TR
dc.subjectRadio and Televisionen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleSosyal medyayla değişen mizah anlayışı:İnternet memes
dc.title.alternativeChanging humor sense with social media:Case of internet memes
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-19
dc.contributor.departmentRadyo Televizyon ve Sinema Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCapses
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmMedia
dc.subject.ytmElectronical media
dc.subject.ytmHumour
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmHumor styles
dc.identifier.yokid10151620
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid464439
dc.description.pages145
dc.publisher.disciplineRadyo Televizyon Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess