Z kuşağı tüketicilerinin satın alma kararı üzerinde sosyal medya fenomenlerinin rolü: Youtuber`lar örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde, Z kuşağı bireyleri pazarda aktif tüketiciler haline gelmeyebaşlamışlardır. Teknoloji çağında doğan Z kuşağı, sosyal medya kullanımında önemlibir yere sahiptir. İşletmeler Z kuşağına ulaşabilmek için farklı kaynaklarkullanmaktadırlar. Bu kaynaklardan biri de sosyal medya fenomenleridir. Sosyalmedyayı aktif kullanan Z kuşağı bireyleri için sosyal medya fenomenleri birer kanaatönderi görevi görmektedir. Bu çalışmada da sosyal medya fenomenleri kanaat önderikuramı bağlamında ele alınmıştır.Çalışmada, Z kuşağı tüketicilerinin satın alma kararı üzerinde sosyal medyafenomenlerinden biri olan YouTuber'ların etkisi ortaya konmaya çalışılmıştır. Bukapsamda gerçekleştirilen anket çalışmasında Türkiye'deki 402 Z kuşağı bireyineulaşılmıştır. Bunun sonucunda Z kuşağının, YouTuber'ların tanıttıkları ürün vehizmetlerin dikkatlerini çektikleri, ürün ile ilgi düşüncelerinin olumlu yöndeetkilendikleri fakat satın alma kararına etkilerinin orta düzeyde olduğu ortayakonmuştur. Ankete katılan bireylerden YouTuber'lardan etkilendiğini belirten 10 bireyve etkilenmediğini belirten 10 birey olmak üzere toplam 20 birey ile derinlemesinemülakat gerçekleştirilmiştir. Mülakat sonucunda YouTuber'lardan etkilenmediğinibelirten bireyler, YouTuber'ların paylaştıkları videoları reklam amaçlı olarak gördüklerive gerçek deneyimlerini paylaşmadıklarını düşündükleri için tanıtımını yaptıkları ürünve hizmetleri satın almadıklarını belirtmişlerdir. YouTuber'lardan etkilendiklerinibelirten bireyler ise onları doğal ve samimi bulduklarını, onların gerçek deneyimlerinipaylaştıklarını düşündükleri için tanıttıkları ürün ve hizmetleri satın aldıklarınıbelirtmişlerdir. Today, Generation Z individuals have begun to become active consumers in the market. Generation Z, born in the age of technology, has an important place in the use of social media. Businesses use different resources to reach Generation Z. One of these sources is the social media phenomenas. For Generation Z individuals who actively use social media, social media phenomena act as opinion leaders. In this study, social media influencers are discussed in the context of opinion leader theory.In the study, it has been tried to measure the effect of YouTubers, one of the social media phenomena, on the purchasing decision of Generation Z consumers. In the survey conducted in this context, 402 Generation Z individuals have been reached in Turkey. As a result, it was determined that the products and services promoted by YouTubers attract the attention of Generation Z, their thoughts about the product are positively affected, but their effect on the purchasing decision is moderate. Interviews were conducted with a total of 20 individuals, including 10 individuals who stated that they were affected by YouTubers and 10 individuals who stated that they were not affected. As a result of the interviews, individuals who stated that they were not affected by YouTubers stated that they see the videos shared by YouTubers for advertising purposes and that they do not purchase the products and services they promote because they think they do not share their real experiences. On the other hand, individuals who stated that they were influenced by YouTubers stated that they find them natural and sincere, and they buy the products and services they promote because they think they share their real experiences.
Collections