Karayolu tasarımında brükner eğrisi ve denge çizgileri kullanımına, uygulama paralelinde yöneylemsel çözüm yaklaşımı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
KARAYOLU TASARIMINDA, BRÜKNER EĞRİSİ VE DENGE ÇİZGİLERİ KULLANIMINA, UYGULAMA PARALELİNDE YÖNEYLEMSEL ÇÖZÜM YAKLAŞIMI (Yüksek Lisans Tezi) Serdar AHÇI GAZİ ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ EYLÜL 2001 ÖZET Çalışmada karayolu yapımında ortaya çıkan yarma ve dolgu toprak hacimleri ve bu hacimlerin dağıtımıyla ilgilenilmiştir. Tespit edilen yarma ve dolgu hacimlerinin, minimum maliyet ve maksimum verimlilikle, enkesitler arasında dengelenmesine çalışılmıştır. Problemde kullanılacak temel veriler olan yarma ve dolgu hacimlerinin tespiti için Visual Basic Programlama dilinde bir program oluşturulmuş; ve bu programdan elde edilen çıktılar, karışık tamsayı programlama problemi olarak tanımlanarak çözüm için matematiksel modeli geliştirilmiştir. Oluşturulan karışık tamsayı programlama modeli, LDSTDO programı kullanılarak çözülmüştür. Sonuçlar klasik çözüm yöntemleriyle karşılaştırılmıştır. Geliştirilen model farklı verilerle test edilmiş ve sonuçların, klasik çözüm yöntemlerine bir alternatif oluşturabileceği ortaya konulmuştur. Bilim Kodu Anahtar Kelimeler Sayfa Adedi Tez Yöneticisi 624.04.00 Karayolu, toprak hacimleri, enkesitler arası dengeleme 139 Y. Doç. Dr. Hikmet BAYIRTEPE 11 A SOLUTION APPROACH TO THE USAGE OF BRUCKNER DIAGRAM AND BALANCE LINES IN HIGHWAY PROJECTS BY MEANS OF APPLICATION (M.Sc.Thesis) Serdar AHÇI GAZİ UNIVERSITY INSTITUDE OF SCDXNCE AND TECHNOLOGY September 2001 ABSTRACT Determination of cut and fill volumes and their distribution in highway projects are considered in the study. The established cut and fill volumes are tried to be balanced between the cross-sections with minimum cost and maximum productivity. For the determination of cut and fill volumes which are used as the main datums in the problem; a Visual Basic model is prepared and the results obtained from this model are defined as a mixed integer programming problem. Then a mathematical model for the solution is formed. The developed mixed integer programming model is solved using LINDO. The results are compared with classical solution methods. The model is tested for different conditions and the results show that this model can be an alternative model for the classical solution methods. Science Code Key Words Page Number Adviser 624.04.00 Highway, eartwork volume, balance in cross-sections 139 Y. Doç. Dr. Hikmet BAYIRTEPE
Collections