Aksaray ili çevre karayollarında meydana gelen trafik kazalarının çok yönlü analizi ve kaza tahmini modeli
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
AKSARAY IIİ VE ÇEVRE KARAYOLLARINDA MEYDANA GELEN TRAFİK KAZALARININ ÇOK YÖNLÜ ANALİZt VE KAZA TAHMİN MODELİ (Doktora Tezi) Salih BEKTAŞ GAZİ ÜNİVERSITESI FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ ŞUBAT 2002 ÖZET Karayolu güvenliğini artırmak için geçmiş yıllara ait kaza verilerini derinlemesine analiz etmek çok önemlidir. Bu çalışmanın amacı; trafik kazasına neden olan insan, karayolu, taşıt ve çevre faktörleri arasındaki ilişkiyi araştırmak ve trafik kazası ihtimali yüksek tehlikeli yol kesimlerini ortaya çıkarıp, yapılabilecek iyileştirmeleri belirlemektir. Çalışma alanı olarak Ankara-Aksaray-Adana İlleri D-750 Karayolunun ve Konya -Aksaray- Nevşehir illeri D-300 Karayolunun Aksaray İli sınırlan içerisinde kalan toplam 196 km.'Iik kesimi seçilmiştir. 1997-2000 yıllan arasında dört yıllık toplam 2007 adet trafik kaza dosyası incelenerek, kazaya sebep olan faktörler irdelenmiştir. Kalite kontrol metodu kullanılarak yaklaşık 30 adet kaza kara noktası belirlenmiş ve bu noktalarda trafik kazasına sebep olan faktörler ve kazaları azaltmak için yapılması gereken iyileştirmeler açıklanmıştır. Bilim Kodu : 600 10 22 Anahtar Kelimeler : Trafik kaza analizi, karayolu, kara nokta analizi Sayfa Adedi : 137 Tez Yöneticisi : Prof. Dr. M. Haluk ÇELİK 11 MULTIPLE ANALYSIS AND PROBABILITY MODEL OF TRAFFIC ACCIDENTS AT AKSARAY COUNTRY AND RELATED HIGHWAYS (Ph.D Thesis) Salih BEKTAŞ GAZI UNIVERSITY INSTÜTE OF SCIENCE AND TECHNOLOGY February 2002 ABSTRACT The crux point of adequancy for analyse the highway traffic safety is to timelight past accident datas, widely.The purpose of this study is to exposure the regard between human, highway, vehicle and environmental factors those are caused traffic accidents, major probability highway sections and to put out a verdict for improvements. The D-750 highway of Ankara-Aksaray-Adana and the D-300 highway of Konya-Aksaray-Nevşehir countries which are 196 km, total length were selected as study area. Marked highways are located at the border of Aksaray country. A total of 2007 traffic accident events were examined four years of prevailing to 1997-2000 years. Approximately 30 accident staple Black Spots were attained by using quality control techniques. Sequehy the rehabilitain to wane traffic accidents is proposed. Science Code : 600 10 22 Key Words : Traffic accident analysis, highway, blackspot analysis Page Number: 137 Adviser : Prof.Dr. M, Haluk ÇELİK
Collections