Demiryolu vagonunun titreşim modeli ve analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışmasında, demiryolu vagonu ve üzerinde hareket ettiği ray modeli üç aşamada incelenmiştir. Birinci aşamada, ray ve elastik zemin birlikte ele alınıp ayrık sistem şeklinde modellenmiştir. Elde edilen ikinci mertebeden adi diferansiyel denklem takımları şeklindeki hareket denklemleri, Runge-Kutta yöntemi ile çözülmüştür. İkinci aşamada ise vagon, basit plaka şeklinde düşünülüp hareket denklemi elde edilmiş ve Kelvin sınır şartları dahilinde analitik olarak çözülmüştür. Çalışmanın üçüncü aşamasında, ayrı ayrı modellenen ray-elastik zemin ve vagon sistemleri, aralarındaki ortak eleman olan teker sistemi yay ve sönümleyici şeklinde ele alınıp belirli bir t anı için beraberce çözülmüştür. Elde edilen örnek sayısal sonuçlar grafikler halinde sunulmuş ve irdelenmiştir.Anahtar Kelimeler: Titreşim, vagon titreşimi, ray-vagon sistemi. In this thesis, models of a railway wagon and track, on which the wagon moves, were investigated in three parts. In the first part, the track and elastic ground were considered together and modelled as a discrete system. Equations of motion were obtained as second order ordinary differential equations were solved by means of Runge-Kutta method. In the second part, the railway wagon was considered as a simple plate. Required equations of motion were derived and solved by including Kelvin type boundary conditions. In the third part of this study, the systems comprised of track-elastic ground and railway wagon, which were modelled separately, were considered together by taking into account the wheeling system represented by a spring and dashpot system and solved for a given time t Sample simulation results were obtained and examined in the form of graphs.Key Words: Vibration, wagon vibration, rail-wagon system.
Collections