B-200 uçağı bakım, arızacılık, test prosedürleri ve interaktif motor arıza çözüm programı
dc.contributor.advisor | Salman, Sahir | |
dc.contributor.author | Yilmaz, Şanli Yavuz | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T13:54:06Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T13:54:06Z | |
dc.date.submitted | 2004 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/303344 | |
dc.description.abstract | B-200 UÇAĞI BAKIM, ARIZACILIK, TEST PROSEDÜRLERİ VE İNTERAKTİF MOTOR ARIZA ÇÖZÜM PROGRAMI (Yüksek Lisans Tezi) Şanlı Yavuz YILMAZ GAZİ ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ Ocak 2004 ÖZET B-200 uçakları sınıfının en iyi uçağı olarak dünya üzerinde kabul görmüştür. Uçak 625 KW (850 SHP) gücünde, 2 adet PT6A-42 motorları ile teçhiz edilmiştir. Kabin basınçlı olup, servis tavanı 35.000 Feet'tir. 200 Saat'te bir yapılan safhalı bakımı işletme maliyetinin düşük olmasını sağlamaktadır. B-200 uçaklarında arızacılık bakım ekipleri için keyifli bir faaliyettir. Arızacıhkta en önemli kavram iyi bir sistem bilgisidir. Bu maksatla bu çalışmada geniş sistem bilgisi ile bakım kitapları ve tespit edilmiş arızalar bir bilgisayar programında birleştirilerek bakım ekiplerinin yönlendirilmesi hedeflenmiştir. Özellikle bakım merkezinden uzakta bulunan diğer meydanlarda karşılaşılabilen arızalarda, uçuş ekibi, bu dokümanı kullanarak uçağın uçabilirliliğine daha doğru karar vererek istenmeyen sonuçlar önlenebilecektir. Arızacılığa yeni bir yaklaşım getiren İMYASAP teknisyenlerin arıza çözümüne adım adım ulaşmalarını sağlamaktadır. Bilim Kodu : 15 Anahtar Kelimeler : B-200, Maintenance manuel, C-12, Test Check-list. Sayfa Adedi : 103 Tez Yöneticisi : Prof. Dr. M. Sahir SALMAN | |
dc.description.abstract | B-200 MAINTENANCE INSPECTION, TROUBLESHOOTING, TEST PROCEDURES AND INTERACTIVE ENGINE FAULTY ISOLATION PROGRAM (M.Sc.Thesis) Şanlı Yavuz YILMAZ GAZI UNIVERSITY INSTITUTE OF SCIENCE AND TECHNOLOGY January 2004 ABSTRACT B-200 aircrafts are known as best of it's class all around the world. The aircraft has 2 625 KW (850 SHP) PT6A-42 engines. Cabin is pressuired and celing is 35.000 feet. 200 hours maintenance schecule provides less cost. Troubleshooting of the B-200 is very joy full. In this aircraft, system knowledge was very important for troubleshooting. In this study, our goal is to direct the maintenance personel for the solutions by connecting the maintenence manuels with the known solutions of the problems and the general system informations. Especially, when beeing away from the main base, the crew's decision will be correct about the airworthiness of their aircraft. So, they will kept the flight safety. IMYASAP, which brought a new solution to the troubleshooting concept is helping the technicians to reach the solution step by step. Science Code Key Words Page Number Adviser 15 B-200, Maintenance manuel, C-12, Test Check-list. 103 Prof. Dr. M. Sahir SALMAN | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Kazalar | tr_TR |
dc.subject | Accidents | en_US |
dc.title | B-200 uçağı bakım, arızacılık, test prosedürleri ve interaktif motor arıza çözüm programı | |
dc.title.alternative | B-200 maintenance inspection, troubleshooting, test procedures and interactive engine faulty isolation program | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Kazaların Çevresel ve Teknik Araştırması Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 174143 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 155683 | |
dc.description.pages | 113 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |