Show simple item record

dc.contributor.advisorŞanal, Fahrettin
dc.contributor.authorKaraca, Mehmet
dc.date.accessioned2020-12-10T12:59:15Z
dc.date.available2020-12-10T12:59:15Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297649
dc.description.abstractBu çalışma Türk İngiliz Dili Eğitimi öğrencilerinin algılayıcı dil becerilerindeki dil kaygısını araştırmıştır.Bu çalışmanın amaçları (a) Türk İngiliz Dili Eğitimi öğrencilerinin algılayıcı dil becerileri kaygısını (yabancı dil okuma kaygısı ve yabancı dil dinleme kaygısı) ne miktarda tecrübe ettiklerini, (b) öğrencilerin yabancı dil okuma kaygısı ile yabancı dil dinleme kaygısı seviyeleri arasındaki ilişkiyi, (c) öğrencilerin algılayıcı dil becerileri kaygısının cinsiyet ve üniversite yılları açısından farkını, (d) okuma ve dinleme kaygısına katkı sağlayan faktörleri ve (e) öğrencilerin kaygısını azaltmaya yardımcı olan faktörleri incelemekti. Bu hedefler için, Necmettin Erbakan Üniversitesi İngiliz Dili Eğitimi bölümünde farklı sınıflardan toplam 159 İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencinin katılımıyla hem nicel hem de nitel veri toplama metotlarını içeren bu betimsel çalışma gerçekleştirildi.Nicel veri için öğrenciler yabancı dil okuma kaygı ölçeği ve yabancı dil dinleme kaygı ölçeğini doldurdular. Nitel veri için yabancı dil okuma kaygı ölçeği ve yabancı dil dinleme kaygı ölçeği puanları esas alınarak her sınıftan 3 erkek ve 3 kız olmak üzere toplan 18 yüksek kaygılı öğrenci geçmişleri ile ilgili anketi doldurduktan sonra mülakat için davet edildiler.Yabancı dil okuma kaygı anketi ve yabandı dil dinleme kaygı anketi ile toplanan veriler ANOVA, T-Test ve Pearson Product - Moment korelasyon analiz yöntemleriyle analiz edildi.Bulgular öğrencilerin orta seviyede okuma ve dinleme kaygısına sahip olduklarını ortaya çıkardı.Öğrencilerin dinleme kaygı seviyeleri okuma kaygı seviyelerinden biraz daha yüksektir.Okuma kaygısı ile dinleme kaygısı arasında orta derecede pozitif bir ilişki vardır.Ayrıca, sonuçlar ikinci sınıftaki öğrenciler ve üçüncü sınıftaki öğrenciler arasında eğitim yılları ile okuma kaygısı arasında orta seviye bir ilişki olduğunu ortaya koydu. Şöyle ki, ikinci sınıftaki öğrencileri okuma kaygısı üçüncü sınıftaki öğrencilerin okuma kaygılarından daha yüksek bulundu. Ayrıca, birinci sınıflar açısından hem okuma hem de dinleme becerilerinde anlamlı bir cinsiyet farkı vardı. Kız öğrenciler erkek öğrencilerden hem okuma kaygısı hem de dinleme kaygısı bakımından daha kaygılıydılar.Okuma ve dinleme kaygısının ana kaynağı öğrencinin kendisidir. Bundan başka, hata ve yanlış yapma korkusu, öğretmenin hata düzeltme ve geri dönüt verme tavrı, okuma/dinleme parçasının konusu, okuma/dinleme sürecindeki sınıf içi aktiviteler, konuşmacının konuşma tarzı gibi durumlar okuma ve dinleme kaygısının diğer muhtemel nedenleridir. Kaygıyı azaltma yollarına gelince, öğrenciler öğrencinin kendisi, zihinsel ve duyuşsal stratejiler ve olumlu bir sınıf ortamı oluşturma üzerinde yoğunlaştılar.
dc.description.abstractThis study explored the language anxiety in receptive language skills of Turkish ELT learners. The purposes of the study were to investigate (a) to what extend Turkish ELT students experience receptive language skills anxiety (foreign language reading and foreign language listening anxiety), (b) the relationship between foreign language reading anxiety and foreign language listening anxiety levels of the learners, (c) the difference between the students? receptive language skills anxiety in terms of their gender and academic status, (d) the factors that contribute their reading and listening anxiety, and (e) the factors that may help to reduce their anxiety. For these aims, this descriptive study including both quantitative and qualitative data collection methods was conducted in the ELT Department of Necmettin Erbakan University with the participation of 159 EFL learners from three different grade levels (freshman, sophomore, and junior). The students took the foreign language reading anxiety scale (FLRAS) and foreign language listening anxiety scale (FLLAS) for quantitative data. Based on their FLRAS and FLLAS scores, a total of 18 highly anxious students (3 male and 3 female students from each grade) were invited to interview followed by a background questionnaire for qualitative data. The data gathered from FLRAS and FLLAS was analyzed by ANOVA, T-Test and Pearson Product - Moment Correlation analysis methods.The findings identified that the students had a moderate level of reading and listening anxiety. Their levels of listening anxiety were slightly higher than those of reading anxiety. There was a moderate positive correlation between reading anxiety and listening anxiety. Moreover, results revealed a moderate relationship between education level and reading anxiety among sophomores and juniors. That is, reading anxiety levels of sophomores were found to be higher than those of juniors. Next, there was a significant difference in terms of genderon reading and listening skills regarding freshmen. Female students were more anxious than male students in terms of reading anxiety and listening anxiety.The learner characteristics were the main source of reading and listening anxiety. Apart from this, fear of failure and making mistake, the instructor?s manner of error correction and giving feedback, topic of the reading/listening text, the classroom activities in reading/listening process, speech of the interlocutor were potential sources of reading and listening anxiety. As for the ways of reducing anxiety, the learners emphasized the learner characteristics, cognitive and affective strategies, and creating a positive classroom environment.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleForeign language anxiety in receptive language skills in ELT classrooms at Necmettin Erbakan University
dc.title.alternativeNecmettin Erbakan Üniversitesi İngiliz dili eğitimi sınıflarında algılayıcı dil becerilerinde yabancı dil kaygısı
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmAnxiety
dc.subject.ytmLanguage skills
dc.subject.ytmForeign language
dc.identifier.yokid442402
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid311813
dc.description.pages134
dc.publisher.disciplineAlmanca Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess