İlköğretim 4. ve 5. sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde 100 Temel Eser yoluyla değerler eğitimi
dc.contributor.advisor | Akandere, Osman | |
dc.contributor.author | Kantar, Şifa | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:57:47Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:57:47Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297360 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, 4. ve 5. sınıf Sosyal Bilgiler Öğretim Programında kazandırılması hedeflenen değerlerin, Milli Eğitim Bakanlığının ilköğretim için tavsiye ettiği 100 Temel Eser içerisinde tespit edilmesi konu edilmiştir. Böylece bu eserlerin değerleri kazandırıp kazandırmayacağı ve eserlerin Sosyal Bilgiler dersinde değerlerin öğretiminde nasıl kullanılacağının ortaya konması amaçlanmıştır. Çalışmada, betimsel alan araştırması yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, Milli Eğitim Bakanlığının ilköğretim için tavsiye ettiği 100 Temel Eser serisi; örneklemini ise, bu eserlerden seçilen yirmi eser oluşturmaktadır. Bu eserlerde, araştırılan değerler fişlenerek tespit edilmiş, veriler sınıflandırılarak sonuçlara ulaşılmıştır. Sonuçta, incelenen 100 Temel Eser serisindeki kitaplarda en çok yer alan değerin yardımseverlik olduğu görülmüştür. Daha sonra sırayla sevgi, aile birliğine önem verme ve çalışkanlık gelmektedir. En az yer alan değerler ise, vatanseverlik, hoşgörü ve bağımsızlıktır. İncelenen eserlerin, değerlerin çoğunun kazandırılmasında kullanılabileceği, ancak değerler eğitimi için yeterli olmayacağı tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Değerler, değerler eğitimi, 100 Temel Eser, Sosyal Bilgiler Öğretimi. | |
dc.description.abstract | The aim of the study is to revealthevalues,which are planned to give students by Social Studies Course instructed at 4 and 5 classes of Primary School,in100 Basic Works recommended by Ministry of Education.In that, these works are examined regarding togain students the values andhow to be used to teach values at Social Studies Courses.In this study, descriptive field research method is used. Research universe covers 100 Basic Works recommended by Ministry of Education. Sample universe consists of twenty works selected from 100 Basic Works. In these selected works, the values encountered are recorded and then classified to interpret.As a result, it is detected that the most frequent value in these works is helpfulness. Others are affection, concerning family unity and diligencein succession. The least frequent values are patriotism, tolerance and sovereignty. Also, the study shows that these works can be used to make these values gain but they are not enough for Values Education.Key Words: Values, Values education, 100 Basic Works, Social Studies Course | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim 4. ve 5. sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde 100 Temel Eser yoluyla değerler eğitimi | |
dc.title.alternative | Values education by 100 Basic Works in Social Studies Course at 4 and 5 classes of primary school | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Social studies teaching | |
dc.subject.ytm | Social studies education | |
dc.subject.ytm | Social studies course | |
dc.subject.ytm | Primary schools | |
dc.subject.ytm | Values | |
dc.subject.ytm | Values education | |
dc.subject.ytm | 100 basic works | |
dc.identifier.yokid | 10036084 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 372166 | |
dc.description.pages | 154 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı |