Show simple item record

dc.contributor.advisorAkandere, Osman
dc.contributor.authorKantar, Şifa
dc.date.accessioned2020-12-10T12:57:47Z
dc.date.available2020-12-10T12:57:47Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/297360
dc.description.abstractBu çalışmada, 4. ve 5. sınıf Sosyal Bilgiler Öğretim Programında kazandırılması hedeflenen değerlerin, Milli Eğitim Bakanlığının ilköğretim için tavsiye ettiği 100 Temel Eser içerisinde tespit edilmesi konu edilmiştir. Böylece bu eserlerin değerleri kazandırıp kazandırmayacağı ve eserlerin Sosyal Bilgiler dersinde değerlerin öğretiminde nasıl kullanılacağının ortaya konması amaçlanmıştır. Çalışmada, betimsel alan araştırması yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, Milli Eğitim Bakanlığının ilköğretim için tavsiye ettiği 100 Temel Eser serisi; örneklemini ise, bu eserlerden seçilen yirmi eser oluşturmaktadır. Bu eserlerde, araştırılan değerler fişlenerek tespit edilmiş, veriler sınıflandırılarak sonuçlara ulaşılmıştır. Sonuçta, incelenen 100 Temel Eser serisindeki kitaplarda en çok yer alan değerin yardımseverlik olduğu görülmüştür. Daha sonra sırayla sevgi, aile birliğine önem verme ve çalışkanlık gelmektedir. En az yer alan değerler ise, vatanseverlik, hoşgörü ve bağımsızlıktır. İncelenen eserlerin, değerlerin çoğunun kazandırılmasında kullanılabileceği, ancak değerler eğitimi için yeterli olmayacağı tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Değerler, değerler eğitimi, 100 Temel Eser, Sosyal Bilgiler Öğretimi.
dc.description.abstractThe aim of the study is to revealthevalues,which are planned to give students by Social Studies Course instructed at 4 and 5 classes of Primary School,in100 Basic Works recommended by Ministry of Education.In that, these works are examined regarding togain students the values andhow to be used to teach values at Social Studies Courses.In this study, descriptive field research method is used. Research universe covers 100 Basic Works recommended by Ministry of Education. Sample universe consists of twenty works selected from 100 Basic Works. In these selected works, the values encountered are recorded and then classified to interpret.As a result, it is detected that the most frequent value in these works is helpfulness. Others are affection, concerning family unity and diligencein succession. The least frequent values are patriotism, tolerance and sovereignty. Also, the study shows that these works can be used to make these values gain but they are not enough for Values Education.Key Words: Values, Values education, 100 Basic Works, Social Studies Courseen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 4. ve 5. sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde 100 Temel Eser yoluyla değerler eğitimi
dc.title.alternativeValues education by 100 Basic Works in Social Studies Course at 4 and 5 classes of primary school
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSocial studies teaching
dc.subject.ytmSocial studies education
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.subject.ytmPrimary schools
dc.subject.ytmValues
dc.subject.ytmValues education
dc.subject.ytm100 basic works
dc.identifier.yokid10036084
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid372166
dc.description.pages154
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess