Fen ve teknoloji öğretiminde kavram karikatürü kullanımının ilköğretim 7. sınıf öğrencilerin akademik başarılarına etkisi
dc.contributor.advisor | Şeker, Renan | |
dc.contributor.author | Güngör, Hülya | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:54:06Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:54:06Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2018-10-31 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/296684 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, Fen ve Teknoloji dersi `İnsan ve Çevre` ünitesinde kavram karikatürü tekniği kullanımının, ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarıları üzerine etkisi araştırılmıştır.Araştırma ön test, son test ve hatırlama testi olmak üzere üç aşamada gerçekleştirilen başarı testleri ile yürütülmüştür. Araştırmanın deney grubuna Fen ve Teknoloji dersi öğretim programına uygun olarak hazırlanan kavram karikatürü; kontrol grubuna ise geleneksel öğretim yöntemi ile konu anlatılmıştır. Araştırmanın evrenini, Şırnak il merkezinde öğrenim gören ortaokul öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise Şırnak Toki Ortaokulu'nda 7. sınıf düzeyinde öğrenim gören 98 öğrenci oluşturmaktadır. Toki Ortaokulu 7. Sınıf düzeyinde yer alan dört sınıf, rastgele yöntemle iki kontrol grubu ve iki deney grubu olarak ayrılmıştır. 'İnsan ve Çevre' ünitesi deney grubundaki öğrencilere Fen ve Teknoloji öğretim programına uygun olarak hazırlanan kavram karikatürleri yöntemi; kontrol grubuna ise geleneksel yöntem ile 2 hafta süresince ders anlatılmıştır. Öğrencilerin başarı düzeylerinin belirlenmesinde veri toplama aracı olarak, güvenirlik katsayısı 0.818 olan ve 25 sorudan oluşan `İnsan ve Çevre Başarı Testi` kullanılmıştır. Veriler, SPSS 10.00 istatistik paket programı aracılığıyla analiz edilmiştir. .Deney ve kontrol gruplarının ön test, son test ve hatırlama testlerinden aldıkları puanların, gruplar arası ve her bir grubun kendi içinde farklılaşma düzeylerini incelemek amacıyla dokuz hipotez geliştirilmiş ve bu hipotezler istatistiksel yöntemlerle test edilmiştir. Hipotezlerin test edilmesi aşamasında bağımsız örneklem t-testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda kavram karikatürü tekniği uygulanan deney grubu ile geleneksel yöntem uygulanan kontrol grubu arasında son test ve hatırlama testi sonuçları bakımından anlamlı bir farklılık gözlenmemiştir. Kavram karikatürü tekniğinin öğrencilerin akademik başarılarını arttırmada ve öğrenilenlerin kalıcılığını sağlamada beklenilen ölçüde etkili olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar kelimeler: Kavram Karikatürü, İnsan ve Çevre, Başarı | |
dc.description.abstract | In this study, the effect of the concept cartoon technique used in `Human and Enviorenment` Unit of Science and Technology course on the academic achievement of 7th grade primary school students has been investigated. The research was conducted with three successive tests, which are pre-test, post-test and recall test. Science and Technology course is taught by using the concept caricature prepared according to the curriculum of Science and Technology course for the experiment group of the research while the subject is taught by traditional teaching method in the control group. The population of the research is composed of middle school students who are studying in Sirnak province center. The sample of the research consists of 98 students who are studying at 7th grade level in Sirnak Toki Middle School. The four classes in the 7th grade of Toki Middle School were divided into two control groups and two experimental groups by random method. The unit of `Human and Environment` is taught by using the concept caricature prepared according to the curriculum of Science and Technology course for the experiment groups and the traditional teaching method is used to teach the same unit for control groups both for two weeks. `Human and Environmental Achievement Test`, which has a reliability coefficient of 0.818 and consists of 25 questions, was used as the data collection tool in determining the success levels of the students. The data were analyzed by SPSS 19.00 statistical package program. Nine hypotheses were developed to examine the scores of the pre-, post-test and recall tests of the experimental and control groups, between the groups and within each group, and these hypotheses were tested by statistical methods. Independent sample t-test was used to test hypotheses.As a result of the research, no significant difference was observed between the experimental group in which the concept caricature technique was used and the control group in which the traditional method was used in terms of the results of the final test and the recall test. It has been achieved that the concept caricature technique is not effective not to the degree that is expected on increasing the academic achievement of the students and endurance of the learners. Keywords: Concept Cartoons, Human and Environment, Success | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Fen ve teknoloji öğretiminde kavram karikatürü kullanımının ilköğretim 7. sınıf öğrencilerin akademik başarılarına etkisi | |
dc.title.alternative | Effect of using concept caricature in science and technology teaching to academic success of 7th graders | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-10-31 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Science and technology course | |
dc.subject.ytm | Concept cartoons | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Secondary schools | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.subject.ytm | Science education | |
dc.subject.ytm | Science teaching | |
dc.identifier.yokid | 10180207 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 493112 | |
dc.description.pages | 91 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı |