Show simple item record

dc.contributor.advisorBakır, Müslim
dc.contributor.authorGüler, M. Lale
dc.date.accessioned2020-12-10T12:48:48Z
dc.date.available2020-12-10T12:48:48Z
dc.date.submitted1994
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/295130
dc.description.abstractÖZET Bu çalışma dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde ürün, mal ve hizmet olarak ikiye ayrılıp açıklandıktan sonra spor ürünü ayrıntılı olarak incelenmiştir. Spor hizmetinin pazarlama açısından önemli soyut olma, ayrılmazlık, heterojen olma, bozulma, üretildiği anda tüketilme ve birleşik ürün olma özelliklerinin yanısıra, ekonomik özellikleri de (dışsallık üretme, kıymetli mal olma, kamu malı olma) anlatılmıştır. İkinci bölümde pazarlama ve pazarlama karması açıklanmıştır. Endüstri ürünlerinde pazarlama karmasında bilinen dört bileşene (ürün, fiyat, dağıtım kanalları, tutundurma) hizmet sektöründe halkla ilişkiler bileşeni eklenmiştir. Halkla ilişkiler tanımlandıktan sonra halkla ilişkiler ile iletişim, reklam ve pazarlama ilişkileri incelenmiş ve pazar karması açısından spor ürünü ele alınmıştır. Üçüncü bölümde halkla ilişkiler ilke ve araçları anlatıldıktan sonra, halkla ilişkiler kampanyası planlama süreci üzerinde durulmuştur. Aynca spor ürününün özel nitelikleri açısından halkla ilişkiler ele alınmıştır. Son bölümde ise Fenerbahçe Spor Kulübü için örnek bir halkla ilişkiler planı geliştirilmiştir. Bu planın geliştirilmesinde Fenerbahçe Kulübü tüzüğü, bilanço analizi, denetleme kurulu raporu ve bütçesinden yararlanılmıştır. Ayrıca kulüp dış ilişkiler bölümünden alınan bilgi doğrultusunda hedef kitle saptanmıştır.
dc.description.abstractABSTRACT THE FUNCTION OF PUBLIC RELATIONS IN THE SETTING UP OF SPORT SERVICE This thesis consists of four parts. After the product is divided into two parts as produce and service, and described, the sport product has been examined in details. As regards to sport service in relation to marketing carries intangibility, in separability, heterogeneity, perishability, consumpton at the time produced and package characteristics as well as economic qualites (enternality, merit good, public good), which have also been explained. In the second part marketing and marketing mix are discussed. To the so-called marketing mix in industry productions (product, price, distribution channels, promotion), in service sector public relations element has been added. Upon the description on public relations, the relation of public relations with communication, advertising and marketing are evalvated. On the third part following the explanation of the princeples and tools of public relations, planning period of public relations campaing is dealt with. On the final part, for Fenerbahçe Sports Club, a sample public relations plan has been developped. In order to realize that balance sheet analysis, the report of the inspection board, and budget of Fenerbahçe have been utilised. Also target groups have been determined depending on the information collected from public relations department.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleSpor hizmetlerinin sunulmasında halkla ilşkilerin fonksiyonu
dc.title.alternativeThe Function of public relations in the setting up of sport service
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmPublic relations
dc.subject.ytmSport organizations
dc.identifier.yokid32567
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid32567
dc.description.pages147
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess