Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzcan, Ali Osman
dc.contributor.authorAfyon, Yakup Akif
dc.date.accessioned2020-12-10T12:48:46Z
dc.date.available2020-12-10T12:48:46Z
dc.date.submitted1994
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/295122
dc.description.abstract181 ÖZET Araştırmanın başlangıcında futbol ile ilgili araştırmalar kaynak taraması yapılarak belirlenmiş özellikle öğrenme ile ilgili araştırmalarının olmadığı görüldükten sonra bu alanda araştırma yapılmasına karar verilmiştir. Araştırmada futbol eğitim ve öğretiminde kullanılan öğrenme yaklaşımları deneysel metodla test edilerek hangi metodların futbol öğretiminde daha etkili olarak kullanılacağı hangilerinin kullanılamayacağı bulunmaya çalışılmıştır. Araştırmanın evreni ve örneklemi Konya il merkezindeki 28 ortaokulun içinden tesadüfi olarak seçilen 8 ortaokuldur. Her ortaokulun 1. sınıfında okuyan daha önce düzenli futbol eğitimi almamış ve yaşlan 13 olan erkek öğrencilerinden seçilen 30'ar kişilik guruplardan biri kontrol, 7 deney gurubu olmak üzere toplam 8 deney gurubu oluşturulmuştur. Araştırmada deneklere 7 değişik öğrenme metodu futbol tekniklerinden iç vuruş atışları esnasında uygulanmıştır. Araştırma öncesi yapılan öntest atışları sonuşlarına göre guruplar eşitlenmiştir. Bu guruplardan kontrol gurubuna 7 gün süre ile hiçbir öğrenme metodu uygulamadan atış puanları kaydedilmiştir. Diğer 7 deney gurubuna 7 gün süre ile farklı öğrenme metodları uygulanarak deneklerin futbol tekniklerinden iç vuruş başarısında artışın olup olmadığı araştırılmıştır. Gurupları öntest vuruş puanlan varyans analizi ile test edilmiş ve farklılaşma olmadığı görülmüştür. Gurupların sontest puanlan için varyans analizi uygulanmış, farklılaşma görüldüğünden farklılaşmanın kaynağı `t` testi ile ölçülmüştür. Deneklerin öntest ve sontest puanları karşılaştırılarak182 guruplarda öğrenme artışları araştırılmıştır. 7 günlük atış puanlarında günlere göre farklılaşma olup olmadığı varyans analizi ile bakılmış, farklılaşmalar `t` testi ile değerlendirilmiştir. 7 gün sonunda sontest sonuçlan ile guruplararasında farklılaşma varyans analizi ile test edilmiş ve farklılaşma görüldüğünden farkın önem kontrolü `t` testi ile değerlendirilmiştir. Araştırmanın bulguları aşağıda özetlenmiştir. 1-Futbolda iç vuruş tekniğinin öğretiminde atışlar öncesi sözlü teşvik yapma ve hataların anında düzeltilmesinin Öğrenmede başarıyı en üst düzeye çıkaran metod olduğu görülmüştür. 2-Futbolda iç vuruş tekniğinin öğretiminde atışlar öncesi ısınma ve alıştırma yapma yöntemi başlangıçta etkili olmasına rağmen etkileri gittikçe azaldığından başarıyı arttırmada ikinci dercede etkili yöntem olduğu görülmüştür. 3-Futbolda iç vuruş tekniğinin öğretiminde video izlettirilerek yapılan öğrenme de başarıyı arttırmada 2. derecede etkili yöntemdir. İlk günlerdeki performans artışı daha sonra durakladığı, artışın az olduğu ve etkisini kaybettiği gözlenmiştir. 4-Zihni antrenman ile öğrenme futbol öğretiminde 2. derecede etkili ancak etkileri kalıcı ve sınırlıdır. 5-Futbol öğretiminde ceza yöntemi öğrenmeyi olumlu yönde etkilememektedir. Sınav cezası verilen gurupta öğrenme artışının olmadığı görülmüştür. 6-Futbol öğretiminde 5 isabetli atışın ödüllenmesi öğrenmeyi arttırmakta ancak etkisi büyük ve sürekli olmamaktadır. 7-Talimat verilmeden ödüllenen gurubun öğrenmelerinde artış meydana gelmekte fakat bu metodla öğrenme çok yavaş ilerlediğinden, zaman, emek,183 para bakımından verimli olmayan bir metod olduğu, ancak uzun vadeli çalışmalarda yararlı olabileceği görülmüştür. 8-Futbol öğretiminde ısınma ve alıştırma yoluyla öğrenmenin en etkili öğretim metodu olduğu şeklindeki hipotezimiz reddedilmiş, futbolda en etkili öğretim metodunun deney sonuçlarına göre, sözlü teşvik yapılan ve hataları anında düzeltilen öğrenme gurubunda olduğu görülmüştür.
dc.description.abstract184 SUMMARY At the begining of the research, researches concerning with the football had been determined having the sources searched thouroughly, particularly as soon as it was seen that the researches had been decided to be made. In the research the football training, learning approaches used in teaching by being tested with an experimental method. It had been tried to find out what were going to be used as more affective and what methods were not. The universe and the sample of the research is the 8 secondary schools which were accidentally chosen from the 28 secondary schools in the centre of province KONYA for the control, one of the groups of 30 persons, who were chosen from the male students at the age of 13 and didn't take any regular football education before and who were the first year student in each secondary school with 7 experiment groups in the research the 7 different learning methods had been applied to the those who are tested during the inner shoots kickings from the football techniques totally 8 experiment groups made up. According to the results of the pre-test kickings made before the research the groups had been equalized. The kickings scores had been recorded without any learning method during the 7 day period to the control group from these groups. Having the different learning methods been applied to the other 7 experiment groups during the 7 day period, it had been researched, whether the performance of the inner shoots had increased or not.185 The pre-test shoot scores of the groups had been tested by varyance analysis and it had been seen that there were no differentiation. Varyance analysis had been carried off for the post-test scores of the groups, when the differentation had been measured by `t` test. By being compared the pre-test and the post-test scores of the those who are tested the learning increase in the groups had been researched. In a 7 day shoot scores according to the days, it had been considered by the varyance analysis whether there were any differentiation or not, differentiations had been evalvated by `t` test. The findings of the research as follows; 1-It was seen that encouraging orally before the shoots in training of inner kicking technique in football and that the mistakes are being corrected at that moment is the most affective method for increasing the success in learning. 2-Although the warming up and exercise methods before the shoots in training of the inner kicking technique in football was affective in the begining, since its affects were gradually decreasing, in terms of increasing the success, it was seen that it was an effective method in secondary degree 3-The learning which is done by having video watched in teaching of the inner kicking technique in football is also an effective method in terms of increasing the success in secondary degree. 4-In teaching of football, the punishment method has not effected the learning in an affirmative way. In the group which was given the shnav punishment was seen that there was no increasi in learning. 5-Learning by mental exercise is affective in second degree in teaching football, but its affects are permanent and limited. 6-That five right shoots are being rewarded improves learning football has positive effection, but its effects are not great an permanent.186 7-In their learnings of the group which was rewarded without being given any instructions, the increase occur, but since the learning is proceeding rather slowly with this method, and also it is rather unproductive method interms of thie effort and money and was seen that it would have been useful at the works in a long term. 8-In teaching football, it was seen that our hypothesis written as the learning by warming up and exercise is the most effective teaching method in football, according to the results of the experiment existed in learning group in which they were encouraged orally and their mistakes were corrected at that moment.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleFutbolda öğrenme ve öğretme (Teori ve modeller)
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmFootball
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmTeaching
dc.identifier.yokid32571
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid32571
dc.description.pages205
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess