İlkokul müfredatına uygun müzik dersi eğitim yazılım programının geliştirilmesi ve uygulanmasının değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, ilkokul dördüncü sınıf müzik dersinde uygulanan bilgisayar destekli öğretimin uygulamalarının öğrencilerin başarı, tutum ve öğrenilenlerin kalıcılığı üzerindeki etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma gerçek deneme modellerinden biri olan kontrol gruplu öntest-sontest modeli temel alınarak yürütülmüştür. Çalışmanın amacına uygun olarak Afyon Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı bir ilkokulda araştırma uygulaması için izinler alınmıştır. Araştırmanın kontrol grubunda 11 kız 9 erkek öğrenci, deney grubunda ise 10 erkek 10 kız öğrenci yer almıştır. Deney grubunda uygulanmak üzere bilgisayar destekli öğretim yazılımı geliştirilmiştir. Bu amaçla ilköğretim müfredatına uygun dördüncü sınıf müzik dersi kazanımlarının uygulanmasına katkı sağlayan müzik dersi eğitim yazılım programı geliştirilmiştir. Bu kapsamda 'Ritim ve Ezgi Oluşturalım' öğrenme alanından 2, 'Farklı Ritmik Yapılar' öğrenme alanından 3 kazanım ve son olarak 'Dans Edelim' öğrenme alanından ise 1 kazanımla ilişkili içeriği örnekleyen ve etkinliğe dönüştüren bir plan hazırlanmıştır. Daha sonra ilgili öğrenme alanları ve kazanımları temsil eden ve örnekleyen, çocukların hazırbulunuşluk düzeylerine uygun, onları dikkatlerini çeken ve etkinliklere motive eden bir ders yazılımı hazırlanmıştır. Deney ve kontrol grubunda 9 ders saati boyunca öğretim etkinlikleri gerçekleşmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak başarı testi ve ilkokul müzik dersi tutum ölçeği kullanılmıştır. Grupların başarı testi ve tutum ölçeği puanlarını karşılaştırmak için Mann Whitney U ve Wilcoxon işaretli sıralar testi uygulanmıştır. Elde edilen sonuçlar, deney grubunda uygulanan bilgisayar destekli öğretim uygulamalarının mevcut öğretim programına göre dördüncü sınıf öğrencilerinin müzik ders başarını artırmada daha etkili olduğunu ve müzik dersine yönelik olumlu tutum geliştirmelerine daha fazla katkı sağladığını göstermiştir. Ayrıca, bilgisayar destekli öğretim uygulamalarının dördüncü sınıf müzik öğretim programına göre, öğrenilenlerin kalıcılığını sağlama konusunda daha etkili olduğu gözlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Müzik Eğitimi, Bilgisayar Destekli Öğretim, Eğitim Yazılımı, Akademik Başarı, Müzik Dersine Yönelik Tutum, Deneysel Araştırma Deseni This study aims to analyze the effect of computer-aided instruction on the 4th grade primary school students' achievement, attitude and retention in music courses. It employs a pretest-posttest control group design. For ethical purposes, informed consent forms were obtained from the primary school affiliated to Ministry of National Education Directorate in Afyon. The participants of the study are 11 female, 9 male students in the control group and 10 male, 10 female students in the experimental group. A computer-aided teaching software was developed for the experimental group to contribute to the 4th grade music course implementations within the scope of the curriculum. For this purpose, a provisional plan was prepared to illustrate the content and the activities related to learning domains entitled 'Let's Create Rhythm and Melody' with 2 learning outcomes, 'Different Rhythmic Structures' with 3 learning outcomes, and 'Let's Dance' with 1 learning outcome. Afterwards, course software was developed representing and exemplifying the related learning outcomes appropriate to the readiness level of the students. A total of 9 hour instruction was carried out for both groups. Data were collected through achievement tests and primary school music course attitude scale. Mann Whitney U Test and Wilcoxon Signed Rankings Test were used to compare the achievement test and attitude scale scores of the groups. The findings revealed that computer aided teaching in the experimental group was more effective regarding students' success and attitude towards music course. Also, computer aided teaching practices were found to be more effective in students' retention.Key Words: Music Education, Computer Assisted Learning, Education Software, Academic Success, Music Lesson Attiude, Experimental Research Design
Collections