Türkiye`de yerel yönetimlerin gelişimi ve 2000 sonrası reform çalışmaları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yıllardır tartışılmakta olan yerel yönetimler reformu, 2005 yılında gerçekleştirilen mevzuat değişikliği ile tamamlanmıştır. Bu kapsamda İl Özel İdaresi Kanunu (5302), Belediye Kanunu(5393) ve Büyükşehir Belediyesi Kanunu (5216) çıkarılmıştır.Yeni mevzuat incelendiğinde göze çarpan en önemli noktalardan birisi, bu mevzuata yansıtılmaya çalışılan yeni kamu yönetimi anlayışıdır. Yeni kamu yönetimi anlayışı doğrultusunda yerel yönetimlerin görev ve yetkilerinde, organlarının oluşumu ve işleyişinde, teşkilat yapılarında ve personel sistemlerinde önemli değişiklikler yapılmıştır. Ancak reformun temel çerçevesini çizen Kamu Yönetiminin Temel İlkeleri ve Yeniden Yapılandırılması hakkında Kanun'un yasalaşamaması, il özel idareleri alanında öngörülen değişikliklerin bir kısmının gerçekleşememesine neden olmaktadır. İl özel idarelerinin görev alanlarında olan bazı hizmetler, halen merkezi yönetim tarafından yerine getirilmektedir. Bundan dolayı bazı görev alanlarında ikilikler bulunmaktadır. Bu durum il özel idarelerinin belediyeler kadar etkin çalışamamasına neden olmaktadır.10.11.2012 tarihinde yasalaşan `6360 Sayılı On Dört İlde Büyükşehir Belediyesi ve Yirmi Yedi İlçe Kurulması` kanunu ile14 yeni Büyükşehir Belediyesi kuruldu ve mülki sınır tüm ili kapsayacak şekilde biçimlendi. Yeni kanun ile sadece İstanbul ve Kocaeli illerinde uygulanan Büyükşehirler Belediye sistemi 30 büyükşehir belediyemizde daha uygulanmaya başladı. 6360 Sayılı Yasa ile ilçe belediyelerinin mülki sınırı, ilçe mülki sınırı olarak değiştirildi. Bu yerlerde belde belediyeleri ve köyler kapatılarak mahalleye dönüşürken, bunun dışında kalan ve nüfusu 2.000' in altında olan beldeler köy statüsüne dönüştürüldü. Anahtar Kelimeler: Yerel Yönetimler, Reform, Yeni Kamu Yönetimi, Katılım Reform of local goverments, which has been under discussion for years, has been completed with legislative amendments in 2005. In this context, Special Provincial Administration Law (5302), Municipality Law (5393) and Law For Metropolitan Municipalities (5216) was enacted.When new legislation is examined, one of the most important issues attracting attention is the new understanding of public administraction that is tried to be reflected in the legislation. In the new public administration concept, important changes have been made in the duties and authorities of the local administrations, in the personel systems in the organization structures and in the formation and functioning of the governing bodies. The law about the basic principles of the public administration that outline the basic framework of reform and its reconstruction that did not pass into law and this caused some of the foreseen amendments to be made in the area of special provencial administractions to not take place. Some services in the field of special provencial administrations are still carried out by the central goverment. So there are dualitis in some areas of responsibility. This situation causes special provencial administrations to not work as effectively as municipalities.With 14 new big cities and 27 county establishment law was enacted on November 10 in 2012, 14 Metropolitian Municipalities were established and the provencial border was determined to cover the entire province. With new law, only the Metropolitian Munipial system applied in Istanbul and Kocaeli provinces has started to be implemented in more than 30 metropolitan cities. With the Law No. 6360, the property limit of the district municipalities was changed to the county property limit. Municipal municipalities and villages were closed and transformed into neighborhoods. The villages that have a population below 2000 have been converted into village status.Key Words: Local Goverments, Reform, New Public Administration, Participation
Collections