Show simple item record

dc.contributor.advisorVural, Timur
dc.contributor.authorArslan, Yusuf
dc.date.accessioned2020-12-10T11:57:20Z
dc.date.available2020-12-10T11:57:20Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-03-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/272089
dc.description.abstractXX. yüzyılda Türk musikisi açısından sosyo-ekonomik değişimler gibi olumsuz etkiler olmasına rağmen, değişim ve gelişim bakımından olumlu etkileri de olmuştur. Dönemin bestekârları tarafından günümüze kadar gelen birçok eser yapılmış ve bu eserler halk tarafından çok sevilerek günümüze kadar taşınmıştır. Yapılan araştırma kapsamında, XX. yüzyılın başlarından itibaren şarkı türüne imzasını atan ve bu türde en çok eser üreten bestecilerden; Münir Nurettin Selçuk, Refik Fersan, Sadettin Kaynak, Selahattin Pınar ve Şerif İçli'den toplam 682 şarkı incelenmiştir. Bahsi geçen besteciler, değişik makam ve usullerde şarkı türünde beste yaparak şarkı türünün gelişimine büyük katkılar sağlamışlardır. Bestecilerin tüm eserleri makam sıklıklarına göre ayrı ayrı sıralanmış ve en yüksek kullanım sıklığına göre iki makamdaki ikişer eser üzerinde analizleri yapılmıştır. Ayrıca bu çalışmada, XX. yüzyıl dâhilinde Geleneksel Türk sanat müziğinin önemli çağdaş bestecilerinden beş bestekâr karşılaştırılarak Türk müziği makamlarının kullanılış biçimlerinin sıklık oranları incelenerek belli sonuçlara ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Türk Müziği, XX. Yüzyıl Bestekârları, Şarkı Türü, Makam, Analiz.
dc.description.abstractDespite the adverse effects of socio-economic changes on Turkish music in the 20th century, it has been positively influenced by change and development. Many works have been made by the composers of this period and these works have been carried up to these days and loved by the people. In the research, a total of 682 songs have been examined from the composers who signed the song form from the beginning of the 20th century and produced works in this form, Münir Nurettin Selçuk, Refik Fersan, Sadettin Kaynak, Selahattin Pinar and Şerif İçli. The composers mentioned have made great contributions to the development of the song by composing in song form in various positions and procedures. All works of these composers have been separately sorted according to the frequency of authority and analyzed on two works in two positions according to their high usage frequency. In this study, within the 20th century, by researching five important contemporary Traditional Turkish Art Music composers and the frequency and frequency of their usage and forms have been examined and reached certain results.Key words: Turkish Music, 20th Century Composers, Song Form, Maqam, Analysisen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleTürk sanat müziği şarkı türü üzerine karşılaştırmalı bir araştırma
dc.title.alternativeA comparative research on the type of classical Turkish music
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-03-06
dc.contributor.departmentMüzikoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTurkish art music
dc.subject.ytmSongs
dc.subject.ytmComposers
dc.subject.ytmModes
dc.subject.ytmType
dc.subject.ytmSorts of music
dc.subject.ytmArt music
dc.subject.ytmTurkish music
dc.subject.ytmComparative music
dc.subject.ytm20. century
dc.identifier.yokid10193548
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid505141
dc.description.pages162
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess