10-14 yaş arasındaki çocukların fiziksel aktivite seviyesi, dijital oyun bağımlılığı ve dikkat düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Aktuğ, Zait Burak | |
dc.contributor.author | Orhan, Ebru | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T11:57:08Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T11:57:08Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-05-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/271931 | |
dc.description.abstract | Yapılan çalışmanın amacı, dikkat düzeyi, fiziksel aktivite seviyesi ve dijital oyun bağımlılığı arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Çalışmaya 10-14 yaşları arasında toplam 245 çocuk (kız=131 erkek=114) katılmıştır. Çalışmaya katılan çocukların fiziksel aktivite seviyeleri İlköğretim Öğrencileri İçin Fiziksel Aktivite Soru Formu ile dijital oyun bağımlılığı Çocuklar İçin Dijital Oyun Bağımlılığı Ölçeği ile dikkat düzeyleri ise D2 dikkat testi ile belirlenmiştir. Dikkat düzeyi, dijital oyun bağımlılığı ve fiziksel aktivite seviyesi arasındaki ilişkiyi belirlemede Spearman Korelasyon Analizi kullanılmıştır. Fiziksel aktivite seviyesi ile dijital oyun bağımlılığı ve dikkatin belirleyici parametresi olan TN-E ile dijital oyun bağımlılığı arasında negatif anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir (p<0.01). Ayrıca çalışmaya katılan çocukların büyük bir çoğunluğunun TN-E dikkat düzeylerinin iyi kategorisinde, dijital oyun bağımlılığı seviyelerinin risksiz kategorisinde ve fiziksel aktivite seviyesinin ise orta seviyede olduğu belirlenmiştir. Sonuç olarak, çocukların fiziksel aktivite seviyelerinin artmasının dijital oyun bağımlılığını azaltacağı ve dikkat düzeylerini artıracağı söylenebilir. Ayrıca çocukların dijital oyun bağımlılıklarının azalmasının dikkat düzeylerini olumlu yönde etkileyeceği düşünülmektedir. Bu durum göz önüne alınarak ailelerin ve öğretmenlerin çocukların boş zamanlarını dijital oyunlar ile geçirmelerini engelleyip, fiziksel hareketlerin ön planda olduğu oyunlara yönlendirmelerinin önemli olduğu söylenebilir. | |
dc.description.abstract | The aim of the study is to examine the relationship between attention level, physical activity level (PAL) and digital game addiction (DGA). A total of 245 children (female=131 male=114) between the ages of 10 and 14 years participated in the study. The PALs of the children participating in the study were determined by Physical Activity Questionnaire for Primary Education Students, DGAs by Digital Game Addiction Scale for Children and attention levels by D2 Attention Test. Spearman Correlation Analysis was used to determine the relationship between attention level, DGA and PAL. It was found out that there was a negative significant correlation between PAL and DGA, and between TN-E the predominant parameter of attention and DGA level (p<0.01). Moreover, it was determined that the TN-E attention levels of a large majority of the children participating in the study were in the good category and the DGA levels were in the risk-free category while PALs were in the midlevel. As a result of it can be said that the increase in the PAL3 of children will decrease their DGA. It is also thought that the decrease in children's DGA will affect their attention levels positively. Taking this into consideration, it could be said that it is essential for parents and teachers to prevent their children from spending their free time with digital games and to direct them to the games that physical activities are in the forefront. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | 10-14 yaş arasındaki çocukların fiziksel aktivite seviyesi, dijital oyun bağımlılığı ve dikkat düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | The investigation of the relationship between physical activity level, digital game addiction and attention levels of children between 10-14 years | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-05-06 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Physical activity | |
dc.subject.ytm | Digital games | |
dc.subject.ytm | Dependency | |
dc.subject.ytm | Attention | |
dc.subject.ytm | Leisure activities | |
dc.subject.ytm | Scales | |
dc.identifier.yokid | 10196783 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 508655 | |
dc.description.pages | 56 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |